Domowa / Video recenzje / Pertyn Ględzi / Opel Corsa-e 2020 test PL Pertyn Ględzi

Opel Corsa-e 2020 test PL Pertyn Ględzi

Kanał YouTube „Pertyn Ględzi” opublikował nowy filmik.
Serdecznie zapraszamy do oglądania i subskrybowania kanału.

Źródło do kanału: https://www.youtube.com/channel/UCbICoaifEiEEzZQXcVW_mKg

O Mateusz Stepien

Mateusz Stepien
Właściciel firmy Magic-IT, wielki fan motoryzacji, który nie boi się dzielić swoją wiedzą.

Sprawdź również

Audi A6 C8 Allroad 50 TDI test PL Pertyn Ględzi

Kanał YouTube „Pertyn Ględzi” opublikował nowy filmik. Serdecznie zapraszamy do oglądania i subskrybowania kanału.

200 komentarzy

  1. Avatar
    Norbert Dolinski

    Pierwszy 🙂

  2. Avatar

    Zastanawia mnie czemu te 200km nie spada przez pierwsze 5 minut, a potem jest 190. Zastanawia mnie to czy przy zasięgu 20-30km też będzie spadało co 10km.

  3. Avatar

    Uwielbiam stare modele Opla to były samochody ostatnim fajnym modelem dla mnie Omega v6 3.2 reszta szkoda mówić …

    • Avatar

      @Wiesenthal da się znaleźć z dobra blacharka ale nie u nas tylko niemcy, ja coraz bardziej mam chęć zmiany z insigni na omege b w wersji Mv6 czyli totalny full wypas

    • Avatar

      Ja również uwielbiam stare Ople! Omega, Vectra B czy jeszcze starsze jak Senator, Commodore, Rekord, Monza, Manta… Trzymam w garażu pod pokrowcem Vectrę B 2.6 V6 wersja Edition 2000 w najbogatszej wersji z automatem, w jasnej skórze i przebiegiem 90tys (film z tym autem na moim kanale). Każda przejażdżka jest taka przyjemna 🙂 A na co dzień inny Opel mianowicie Corsa E w fabrycznym gazie, rocznik 2019.

    • Avatar

      @Piotrek4500 życzę szybkiej zmiany na Omege Mv6 manualną skrzynią biegów

    • Avatar

      @Lewy648 gratuluję Vectra b bardzo ładny model 2.6 v6 coś fajnego mój tata miał vectre a 2.0 i CD przekochany model to się nie chciało zepsuć wygodny niesamowicie kiedyś ja widziałem ale ktoś ja zniszczył mnie serce pęka na tą mysl

    • Avatar

      @Lewy648 zaciekawiła mnie ta historia. Za chwilę odpalam kanał:)

  4. Avatar
    Łukasz Runowski

    Apple car play jest dzisiaj w standardzie w praktycznie każdym nowym Oplu z kolorowym wyświetlaczem. W takiej Corsie-e też 😉

  5. Avatar

    Zachar i MarekDrives robią o wiele bardziej konkretne, informacyjne i obiektywne reviews, bo się poprostu znają na motoryzacji. A jeszcze lepsze mają Thomas Majchrzak z Autogefühl i Matt Watson z Carwow, bo na dodatek są dziennikarzami motoryzacyjnymi. Niemniej jednak, tu widzę potencjał i zachęcam do dalszego rozwoju.

    • Avatar

      >Zachar, MarekDrives, Matt Watson
      >znają na motoryzacji
      >obiektywne reviews
      jesteś dowodem, że natura lubi żartować 😀

    • Avatar

      Ja wolę słuchać o autach na tym kanale niż pływaków :p

    • Avatar

      Bo ten kanał jest specyficzny! Tu się ględzi a nie omawia dane taktyczno-techniczne poszczególnych aut. Ale jak się dobrze Pan, Panie "Adamie Uppsala" wsłucha, to o technice motoryzacyjnej dowie sie duuużo więcej niż z niejednego kanału stricte technicznego. I wierz mi Pan, jak Pan Sędzia mówi, że uszczelki szumią – to one szumią!!

    • Avatar

      Aleś teraz dowalił gościu.. Maciej Pertyński ma doświadczenie i wiedzę o motoryzacji większą niż tamci razem wzięci. Pooglądaj trochę.

    • Avatar

      „obiektywne reviews”
      very ciężko znowu switch back na polski?😆

  6. Avatar

    tego nie da się słuchać w żadnej prędości

  7. Avatar

    Range schodzi co 10km?😒

  8. Avatar

    Czy ten hałas może też wynikać z mocno budżetowego wygłuszenia wnętrza? Mignęła mi jakiś czas temu reklama firmy wygłuszającej samochody i to jak wygląda wygłuszenie nowych, wcale nietanich aut (materiały, ich ilość), to kpina z klienta.
    Pozdrawiam

  9. Avatar

    Ale teraz jest maly ruch a smog występuje !!! Więc to auta nie są winne !!
    Ps. Jest za napędem na wodór !!

    • Avatar

      Jest no go sponsoruje Toyota, która o mrzonkach wodorowych debatuje
      Niska emisja jest ze spalania syfu w kominach (i nie, suche drewno nie jest syfem) ale samochody zanieczyszczają na więcej sposobów – NOx, CO2 i hałas

  10. Avatar

    Fajne, ciekawe i godne obejrzenia auto w "miarę" rozsądnej cenie 😉 Pozdrawiam i dziękuję za materiał.

  11. Avatar

    Konkurs na najgorsze zegary ever wygrany! D-R-A-M-A-T

  12. Avatar
    1 Ultramaraton Nartorolkowy 140 km

    Usłyszałem cenę e-golasa w tej klasie i podziękowałem za dalszy ciąg. Pozdrawiam Pertyna, do usłyszenia przy następnych, normalnych samochodach.

  13. Avatar

    To co emituje Bełchatów opada w Warszawie.

    • Avatar

      Wdokwadratu a na jakiej ulicy najwiecej? Pytam bo mieszkam w Warszawie. Zawsze mogę zmienić ulicę…albo klatkę schodową.

  14. Avatar

    Eko BIO.
    E gówno dla bogatych, zabawka aby spełnić chore normy emisji co2.
    Narzędzie eko Hitlera Unii Europejskiej aby zniewolić narody.
    Nie dajmy się. Nikt nic nie ma prawa nam narzucać

    A jak jedziemy 140 km/h na autostradzie to zasieg 150 km czy mniej. Reeeeewelacja!

    Raus francuski Niemiec. Sorry Pertyn. 20 lat za wczesniej

    Kto da się okrasc za 100 tysiaków?

    • Avatar

      @es se człowieku włącz myślenie i nie daj się ogłupiać. Tylko o to mi chodzi

    • Avatar

      Bez projekcji proszę:p
      Popieram to co mówisz, ale dzieki sporej ilości eko rozwiązań tj. katalizatory i wymuszanej wysokiej sprawności cieplnej silników możesz lekko oddychać w centrum miasta. Ja jeszcze pamietam czasy gdy dosłownie całe centrum Wwy śmierdziało spalinami.
      Auta z napędem elektrycznym nie mają sensu jeśli nie ma odpowiedniej technologii magazynowania energii i infrastruktury (np.elektrownia nuklearna lub plazmowa). Póki co taka corsa-e jest mega szkodliwym, niewiele mającym wspólnego z ekokologią gadżet dla naiwnych.
      Tylko małe wolnossaki na gaz albo wodór! 😀

  15. Avatar

    Pozdrawiam z Radomska 40km od Bełchatowa. Więc elektrownia jak najbardziej węglowa daje czadu .A elektryczne auta fajna sprawa ale tylko fajna dla frajdy.

  16. Avatar

    wózek elektryczny tak w hali produkcyjnej albo na polu golfowym, z drugiej strony trzeba mieć garaż i ładowarkę, trzymanie pod blokiem na mrozie nie jest wskazane, ok żeby jeździć eco-bezemisyjnie to trzeba jeszcze zainwestować ze 30-40 tys. w ogniwa bo energia elektryczna w Polsce drożeje czyli już ta Corsa kosztuje więcej …. w mieście wojewódzkim na wschodzie Polski, mieszkańców ok 300 tyś jest 1 miejsce do naładowania auta elektrycznego, powtarzam 1 miejsce 2-stanowiskowe, zgodzę się auta elektryczne na taryfy do miast (ew. hybrydy) i wszechobecne ładowarki jak w Amsterdamie

  17. Avatar
    Michal Wlochynski

    Witam. Panie Macieju a kiedy nowa Kuga? Pozdrawiam

  18. Avatar

    Corsa czerpie technologię z auta, które już w Oplu było czyli z Opla Ampera-e ? Czy jest to całkowicie inny samochód technologicznie?

  19. Avatar

    Lit wydobywa się również w Boliwii 😉

  20. Avatar

    Tylko M47T2. pozdrawiam Pana 😃

  21. Avatar
    Daniel Mielcarek

    Elektryk… Stfu

  22. Avatar
    Mateusz Poszytek

    Wszystko w sedno popieram 100%

  23. Avatar

    Czyli z jedej strony – elektryki to przyszłość, dobrze się jeździ itp. a z drugiej – z obrzydzeniem do tego wsiada.
    Takie "i chciałabym i bojesię"
    Dzisiaj bardzo "moralistyczne" ględzenie. Fajne. Zdrowia

  24. Avatar

    Nieporozumieniem w elektryku jest wskaźnik zasięgu z podziałką 10 km (190… 180… 170 km).
    Co byście powiedzieli, jakby wasz wóz na sok z dinozaura korygował zasięg co 30 km (480… 450… 420 km)?

    • Avatar

      to jest autko miejskie a nie na autostrady… Czaisz różnicę?

    • Avatar
      Pawel Pawlowski

      Moje auto na pb/lpg jeszcze lepiej koryguje zasieg. Jak przełącze pb i pokazuje np 100km zasięgu i przycisnę powyżej 200km/h to po 20km z tych 100 robi się 0 więc nie przejmowałbym się akurat pokazywanym zasięgiem.

  25. Avatar
    Andrzej Kasicki

    Optymista , czy fantasta ?

  26. Avatar

    Cena ładowanie nie nocą drożej niż diesel. Realny zasięg 200 km i mniej, diesel 800-1200 km
    Za 10 lat może się to zmieni
    AVE Diesel!

    • Avatar

      po co komuś jeżdżącemu tylko do pracy 15km i mieszkającemu w domu zasięg 800-1200?

    • Avatar
      Paweł Boguszewski

      @Bartek Po co komuś takiemu przepłacać za auto elektryczne, skoro nigdy nie odrobi różnicy w cenie, a codzienna obsługa(ładowanie) takiego auta jest bardziej upierdliwa?

    • Avatar

      @Paweł Boguszewski Włożenie kabla Type2 z wallboxa do portu ładowania w aucie to dokładnie 4 sekundy… Wyjęcie trochę dłużej (bo musisz kabel odwiesić na uchwyt), może 6 sekund. Razem 10 sekund dziennie. Maksymalnie minuta tygodniowo, 5 minut miesięcznie. A jak długo Ty tankujesz swoje auto, razem z płaceniem w kasie? A różnica w cenie? Gdyby każdy patrzył tylko przez Twój pryzmat oszczędności, to na ulicach mielibyśmy same dacie w gazie oraz paski w tedeiku. Auto elektryczne daje również frajdę z płynności jazdy. Przejedź się kiedyś, to sam zobaczysz. Pozdrawiam

  27. Avatar

    Ale ta kierownica wydaje nieprzyjemne dźwięki przy skręcaniu/dotykaniu jej, aż musiałem zmniejszyć głośność 😀

  28. Avatar

    Atak na łamach elektrowoz jest nieprzyzwoity. Ciężko jest ludziom wytłumaczyć pewne sprawy nt. diesli stosując przenośnie i działając na wyobraźnię.

  29. Avatar

    średnio około 40tys zł różnicy, to jest dla mnie paliwo na min 8 lat.

  30. Avatar

    Dzień dobry.

  31. Avatar

    ponad 125 tys. za e-autko? żart. Musiałbym zmienić bardzo mocno światopogląd – a nie jestem anty-ekologicznie nastawiony – żeby wydać te pieniądze na małe (pod)miejskie autko.

    • Avatar

      Nie chce mi się teraz sprawdzać, ale zapewne z dopłatą wychodzi tyle co dopasiony spalinowy.

    • Avatar

      @Bartek dopłata jest do max 37,5k przy cenie zakupu do 125k, powyżej tej kwoty nie ma już dopłat. Tak więc dokupując cokolwiek poza bazowe wyposażenie automatycznie żegnamy się z dopłatami. Dopłaty są wyłącznie dla osób prywatnych, także to na początku wyklucza duże grono potencjalnych nabywców

    • Avatar
      Pawel Pawlowski

      @Kuba KA A na razie to chyba tej doplaty to nikt jeszcze nie widział.

  32. Avatar

    Prowadzący zapomniał o jeszcze jednym wybitnie istotnym czynniku! Po ilu latach/kilometrach/ładowaniach trzeba będzie w elektryku wymienić akumulatory? I co się robi z tymi zużytymi? Ano – nic. Składuje się (szuka jeleni do składowania). Skrajnie ekologiczne!!!

    • Avatar

      @Pertyn Ględzi A któryż to akumulator ładowany systematycznie (czyli w samochodzie elektrycznym używanym normalnie na co dzień, a nie w tzw. 4 samochodzie w rodzinie) wytrzyma 8 lat pracy? Toż to cud! Ktoś to zmierzył? No a ten pomysł z magazynowaniem czegokolwiek, a już energii w ogóle w zużytych akumulatorach to też niezwykłe. Nie słyszałem. Ale jeśli to prawda – to drugi cud!!

    • Avatar
      Paweł Boguszewski

      @Andrzej Ruta Fajnie, a co po tych 10 latach? Auto na złom, czy może włożysz 40 000 w wymianę?

    • Avatar
      Paweł Boguszewski

      @Stat 4u można je używać stacjonarnie w obecnej sytuacji, a gdzie znajdziesz dla nich zastosowanie jak już powiedzmy 90% aut będzie elektryczna i ilość "zużytych" akumulatorów kilkakrotnie przewyższy zapotrzebowanie?

    • Avatar

      @Stat 4u Możesz podać przykład/link do firmy, która realnie wykorzystuje takie zużyte (czyli nienadające się do stałego użytkowania w samochodzie elektrycznym) akumulatory do tego co opisałeś??? Bedę dźwięczny…..

    • Avatar

      @Daniel Bogucki W Tesli podczas wymiany gwarancyjnej takiej baterii często są stosowane baterie "refurbished" – wyprodukowane właśnie z zużytych lub wadliwych baterii.

  33. Avatar

    Nie mogę się doczekać momentu, w którym to auta segmentu B osiągnął poziom 200 000PLN.
    Kwota powyżej 70k za B to już jest statystyka.
    Czy producenci aut twierdzą, że każdy $ drukowany przez FED trafia do naszej kieszeni? Tam przesuwa się tylko przecinek.

  34. Avatar

    Ile tam dźwięków opływowych, a ile hałasu opon? Dobre opony to kilka dB różnicy.

  35. Avatar

    Dobry wieczór☺️

  36. Avatar

    Widać tutaj bardzo dobrze do czego to wszystko zmierza (tak jak od początku myślałem). Wprowadzanie po cichu ekranów zamiast tradycyjnych zegarów, co doprowadziło do takiego ohydnego czegoś jak mamy tutaj, podobnie jak w Corolli, tablet wrzucony za kierownicę. Po prostu taniej.

    edit: tak to jest, jak się komentuje przed obejrzeniem 🙂

  37. Avatar

    Kwotą brutto to słabo straszyć. Mam 3 leasingi i kwot brutto nawet szkoda pamiętać, bo nigdy żadnego nie spłacę. Leasing prowadzący do ostatniej raty 1% to relikt tak sprzed dekady. A skoro, przed wirusem przynajmniej 😉, 93% aut nowych brał biznes, to: jakie różnice są w koszcie raty/umowy, ubezpieczeniu, pakietach serwisowych, parkietach napraw, i tym co interesuje kupujących to/takie auta, czyli przedsiębiorców. Inne, emocjonalne, pisaniny nieklientów na takie auto mają żadne znaczenie. Szczególnie gdy naród generalnie marudny, szukający kolejnych dziur i powodów do smucenia. Gdy taka corsina ma wyjść jak gle 450 czy velar to szkoda odpisywać handlowcowi ale gdy to "finansuje się jakoś" …

  38. Avatar

    Panie Macieju drobna uwaga. Młodsze pokolenie zapewnie nie wie kto to jest Claudia Schiffer 😉

    • Avatar

      To to pikuś. Ostatnio okazało się, że młode (rocznik 99) pokolenie nie wiedziało kto to Shazza 🙂 światowej sławy piosenkarka muzyki chodnikowej zwanej bliższej większości jako Disco Polo. Oczywiście żarcik.. mogli nie wiedzieć 🙂

    • Avatar

      A propos Shazzy – mnie jako arabistę z wykształcenia strasznie zawsze bawiło jej sceniczne imię, oznaczające w dialekcie egipskim „skrzywiona” (w sensie nienaukowo nazywanym „zboczeniem”)

    • Avatar

      Pertyn Ględzi A to ciekawostka. Człowiek po tylu latach dowiaduje się jak „wyrafinowany” przydomek artystyczny miała wokalistka… 🙂 pozdrawiam!

  39. Avatar

    Panie Maćku:
    1. Kadm jest tutaj: (stan na 2005 rok)
    https://en.wikipedia.org/wiki/File:2005cadmium.PNG
    2. Poruszając problem produkcji energii elektrycznej w Polsce proszę zestawić na tym samym poziomie ropę naftową. Benzyna nie rośnie w dystrybutorach. Trzeba ją przywieźć w formie ropy tankowcami spalającymi MAZUT, trzeba ją rafinować i dopiero wtedy jest paliwem….
    3. Do produkcji silników spalinowych oraz ich osprzętu trzeba:
    – zużyć sporo stali wysokogatunkowej utwardzanej termicznie
    – ceramikę, platynę (katalizatory)
    – wymieniać regularnie oleje je utylizować .
    itp itd.
    W finalnym rozliczeniu z elektrykami nie jest tak źle.
    Kupując samochód spalinowy do firmy zużywający średnio 13 l/100 km, posiadający parametry np. Tesli M3 musimy wydać podobne pieniądze jak za tą Teslę ale za samo paliwo w ciągu 200 000 km wydamy (przy cenie 5 pln/l) ok 130 000 PLN. Wtedy elektryk ma sens. Wiem, że TM3 to nie Corsa-e. Jednak trzeba spojrzeć na to szerzej. Na razie nie opłaca się kupować regularnych samochodów elektrycznych. Mniejsza strata będzie przy premium….

    • Avatar

      Oczywiście, że ma Pan rację – a ja wciąż od nowa powtarzam, że uwielbiam jeździć autami elektrycznymi. Natomiast nie uwielbiam, jak tacy geniusze, jak np. wtrącający się tu co chwilę ze swoimi hasełkami lobbysty Stat 4u, usiłują mi wmówić, że elektryczne auta akumulatorowe są bezemisyjne. bo nie są. I nie są alternatywą dla aut spalinowych, bo nie zapewniają wystarczająco dużego zasięgu, nie zapewniają komfortu czasowego (ładowanie trwa wieku i kosztuje coraz więcej, już więcej niż tankowanie) ani komfortu pewności dotarcia na miejsce. W mieście jeszcze jako-tako. Poza tym są strasznie drogie w nabyciu – nawet jeśli per saldo, wliczając koszty użytkowania, wyjdą po 10 latach na równo ze spalinowymi (to oczywiste, ale jednak rozkładamy sobie koszty na wiele lat, a nie wydajemy na raz 150% ceny auta spalinowego. Które notabene w nowoczesnym wydaniu jest LOKALNIE (jak elektryk) niemal zupełnie bezemisyjne.

    • Avatar

      Do tego, mundralo spod trzepaka, że nie ma gdzie ładować, ładowanie kosztuje więcej niż paliwo, trwa wieki, że jak się zrobi zimno, to zasięg spada o 2/3, że wreszcie auto jest o połowę droższe od odpowiednika spalinowego. Wiem, że sam byś tego nie wymyślił, bo operujesz tylko wyuczonymi hasełkami, więc wymieniam

    • Avatar

      @Pertyn Ględzi No nie mogę, Panie autorytecie. Ja jako zwykły robol w Norwegii w 22 minuty doładowuję swoją Teslę na nastepne 350 kilometrów – więc na chooj mi zasięg 1000km na jednym ładowaniu? W Polsce wszyscy mówią (tak samo jak Pan), że muszą mieć zasięg 1000km na jednym ładowaniu, następnie podjeżdzają swoim paździerzem na Lukoil i tankują za 50pln… Pół Europy jeździ elektrykami na codzień (Skandynawia, Holandia, Belgia, Niemcy, Francja) i jakoś im to nie przeszkadza. Problemem w Polsce jest słaba infrastruktura (małą ilość szybkich ładowarek o mocy 150kW) a nie to czy prąd z węgla czy ze sręgla. Załóż panele na dachu, wymień starą pralkę i po strachu. Acha, elektryki nie są ekologiczne bo baterie, i że niby dorabiamy reżim Kim Dzong Una oraz niewolniczą pracę małych dzieci? To dlaczego używa Pan telefonu komórkowego i laptopa? Tam baterie są takie same… I ładowane też prądem z węgla, hehe. No cóż, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

  40. Avatar

    Nie wiem czemu ale te wszystkie cyfrowe zegary czy w vw czy psa mi się po prostu nie podobają. Taki mam gust – wolę zwykłe.

  41. Avatar

    Co Pan sądzi o elektrycznych kei carach, czyli gabarytowo i funkcjonalnie pralkach na kółkach?

    • Avatar

      To nieco inna kategoria, bo nie aspirują do miana samochdów – a elektryczne rowery, hulajnogi i skutery są ok. Więc taki skuter z dachem to niezłe rozwiązanie do miasta.

  42. Avatar

    Najnowsza Corsa do mnie przemawia, ale nie w tej wersji silnikowej i zdecydowanie nie za te pieniążki 🙂 Posiadam w tej chwili Corsę E z fabryczną instalacją gazową, którą nabyłem w zeszłym roku jako nową. Możliwe, że zamienię ją za jakieś dwa latka na aktualny model. Na dziś kupiłbym diesla 1.5. Niestety muszę dodać, że Opel to mimo wszystko nie jest już to samo co kiedyś. Gdy przypomnę sobie takie modele jak Omega B po liftingu czy model Omega MV6 albo potwór Lotus Omega A z uturbionym silnikiem 3.6 V6… Czy też Vectra B z jej designem lusterek i w jakichś ciekawych wersjach na przykład: i500, i30 czy IS3 z silnikami 2.5 V6 bądź 3.0 V6 w białym kruku IS3. Jeszcze starsze modele takie jak Senator, Rekord, Commodore, Monza, Manta… Szkoda. Jedyny główny zarzut to blacha. Gdyby nie to…

  43. Avatar

    Szkoda że nadal nie mamy elektrycznych hamulców [prądnice] tylko nadal brudne tarcze i klocki. To by więcej dało niż pseudobezemisyjny elektryk.

    • Avatar

      Oczywiście, że mamy – w każdym samochodzie elektrycznym i niemal każdym hybrydowym jest funkcja hamowania generatorowego. Ale ten typ hamowania to raczej spowalnianie, nie ma poza rzuceniem kotwicy alternatywy dla hamowania przez tarcie

    • Avatar
      Paweł Boguszewski

      @Pertyn Ględzi wystarczy połączyć te "spowalniacze" z rozsądną, świadomą jazdą i można zredukować zużycie klocków o połowę. A w przypadku niektórych, fantazyjnie jeżdżących "kierowców" pewnie nawet o 3/4.

  44. Avatar

    Witam, mam prosbe – by wiecej bylo na temat kosztow ladowania elektrykow. Jestem zwolennikiem diesli, choc benzyna w pewnych zestawieniach jest OK

    • Avatar

      Koszty ładowania elektryków ostatnio osiągnęły taki poziom, że w przeliczeniu na przejechany kilometr przekraczają ceny paliw płynnych. Wszystko. A po dodaniu kosztów rozwijania koniecznych elementów infrastrukturalnych robi się aż dziwnie.

    • Avatar
      Pawel Pawlowski

      Na dzień dzisiejszy elektryk tylko jako drugie auto na zakupy i do pracy. Ładowane w domu.

  45. Avatar
    Tomasz Jasinski

    Takie powinno być auto elektryczne – małe i możliwe jak najprostsze konstrukcyjnie (czyli bez prądożernych bajerów jakie mamy np: w eTronie). Czekamy na ruch Renault i na nową, elektryczną Dacię.

  46. Avatar

    Cana zakupu elektryka jest za wysoka.

  47. Avatar

    No właśnie dobrze powiedziane elektryki do miasta jak najbardziej ale inne spalinowe niech zostawią w spokoju

  48. Avatar

    Nic dodać nic ująć. 👍

  49. Avatar

    Materiał sponsorowany przez Shell.

  50. Avatar
    Einfach Lift Treppenlift

    Coraz więcej samochodów elektrycznych typu "VW Lupo e" jeździ po niemieckich drogach w takich zawodach, jak opieka nad starszymi osobami czy służba zdrowia, okazało sie ze te samochody sa tańsze od wszyskich innych benzynowych samochodów… do tego samochody te sa ładowane tanim prądem z gniazdka domowego 230V przez noc. Panie Pertyn, można smrodzic w mieście spalinami i z komina domów następne 10 lat, ale jak uświadomimy ludziom ze choroby i zachorowania jak i zgony wiazace sie ze smogiem moga zredukować te problemy, właśnie przez kupowanie samochodów elektrycznych, które to znowu mogą sie przyczynić do zmniejszenia kosztów służby zdrowia (Szpitale jak i leczenie ludzi) jest sensowne i tańsze jak do tej pory. Tak wiec uważam ze ględzenie w pana teście, ze "e samochody" sa bez sensu, jest prostackie i nie przemyślane. Pozdrawiam Piotr z Bawarii.

    • Avatar
      Einfach Lift Treppenlift

      @Stat 4u Moze w nocy elektrownię wylanczaja i w Bełchatowie wszyscy przy świeczkach siedzą? A tak na poważnie lądowanie w nocy z gniazdka kosztuje 6 Euro 80% Rezerwy a kto jeździ prawie do rezerwy…? A mając mala elektrownie na dachu (czego w niemczech jest bardzo dużo) to po pracy do gniazdka i prawie nie kosztuje to nic… Pozdrawiam Piotr

  51. Avatar

    on kosztuje ….. nie mając zielonego pojęcia pomyślałem 110k a i tak mnie przebił Pan Pertyn 😉 cóż inflacja przyspiesza a będzie tylko gorzej

  52. Avatar

    Różnica 20 tysięcy w cenie to różnica około 200-300 złotych w racie w wynajmie długoterminowym, czyli tyle ile możesz zaoszczędzić ładując auta z gniazdka a nie tankując benzynę.
    Zero emisyjność lokalna jest najważniejsza ponieważ to w dużych miastach na chodnikach czuć najwiecej spalin. Prąd można wytwarzać na wiele zeroemisyjnych sposobów. Łatwiej jest kontrolować kilka dużych elektrowni niż tysiące diesli z zepsutymi DPFami.

    • Avatar

      to, co czujesz na chodniku leci prosto z komina, a nie z rury wydechowej.

    • Avatar
      Pawel Pawlowski

      @McLfan Niby tak ale czy elektrownie są w każdym mieście?

    • Avatar

      @Pawel Pawlowski ja nie piszę o elektrowniach. Chodzi mi o miejskie kamienice, osiedla domków jednorodzinnych i tym podobne. Tu jest problem, a nie w motoryzacji.

    • Avatar
      Pawel Pawlowski

      @McLfan Tutaj się z toba zgodzę. Też zaliczam się do posiadacza "kopciucha", chciałbym zamienić go na gaz ale na moim zadupiu nie ma takich atrakcji(tylko woda i prąd i byle jaki zasięg telefonii komórkowej) . A z gazem z butli to jak z tą corsą fajna "eko" ale po przeliczeniu nie stać mnie na nią.

  53. Avatar
    Mateusz Adamczyk

    No Corsa w tym segmencie jest taka hmm toporna? Ciekawe jak się ma do tego ZOE II mozna liczyć na test ?

  54. Avatar

    Panie Pertyn,
    polecam zgłębić nieco zagadnienia elektrycznych samochodów i nie powielać niemądrych argumentów.
    1. W Polsce w 2019 r. 75% energii elektrycznej wyprodukowano z węgla. Za 10 lat ten udział będzie znacznie mniejszy, a samochód spalinowy będzie tak samo spalinowy.
    2. Szczęśliwcy, którzy mają gdzie, mogą zainstalować panele i wtedy ich energia może w 0% pochodzić z węgla i do tego być tania (po wyprodukowaniu dużej ilości).
    3. Węgiel w elektrowni spala się w możliwie efektywnych procesach z dala od nosów ludzi. Spaliny z samochodów pompowane są często niemal prosto w nos przechodniów lub przez filtr kabinowy do nosa kolejnego kierowcy. Chyba jest jasne, co jest lepsze dla zdrowia?
    4. Nie wiem jak po diesel-gate można wierzyć w czyste diesle. One są czyste głównie na papierze. Można przetestować nowy samochód wg określonej procedury . Czy po 160 tys. km w teście rzeczywistym wynik będzie taki sam?
    5. Ceny. Tak są to drogie samochody i przez czas przestawiania przemysłu motoryzacyjnego na nowe tory pozostaną takie. Koszty rozwoju trzeba pokryć. Producenci samochodów spalinowych nie chcą zarzynać kury znoszącej złote jajka, jaką są dla nich samochody spalinowe, dlatego pompują ceny, żeby te samochody nie zniszczyły rynku samochodów spalinowych. Na szczęście "ta zła" Unia zmusza do zmian. Na szczęście konkurencja w postaci Tesli zmusza do zmian (pokazując przy okazji, jak dobry może być samochód elektryczny jeśli nie musi być gorszy od swoich koncernowych spalinowych braci).
    6. Metale ziem rzadkich. Są też w elektronice i nie ma powszechnego hejtu z tego powodu. Producenci zrobią co mogą, żeby ograniczyć/wyeliminować te metale. Są chciwi, więc nie chcą płacić wysokiej ceny za rzadkie metale. Np. IBM ogłosił ostatnio opracowanie baterii bez niklu i kadmu. Sprawa świeża, ale pokazuje kierunek i nie jest to firma-krzak, która tylko gada.
    7. Samochody elektryczne już mogłyby być atrakcyjniejsze od spalinowych, tylko szybka transformacja rynku nie jest w interesie tradycyjnych dużych producentów.

    • Avatar

      @Jan Niezbędny Nie będę odpowiadał na wszystko. To nie ma sensu. Myślę, że gdyby zrównać cenę wersji elektrycznej ze spalinową, to zaraz dostrzegłby Pan zalety elektryka (moc i cisza). A gdyby elektryki były tańsze, to nikogo nie interesowałyby dzieci w Kongo i bilans ekologiczny samochodu. Każdy patrzy tylko na to żeby było tanio i wygodnie. Te "wątpliwości" wobec nowej technologii zaraz by znikły, bo one służą tylko trzymaniu uwagi klientów przy core-biznesie producentów i są usprawiedliwieniem dla Januszy w passatach z wyciętym dpfem.
      Jak mamy poważnie dyskutować gdy daję Panu dane statystyczne o używaniu samochodów w PL z sobą na tym tle a Pan mi mówi, że nie daję żadnych konkretnych danych a moje potrzeby Pana nie interesują. To wygląda jak trolling a nie normalna dyskusja.

    • Avatar

      @Sławomir Ostrowski Bzdury piszesz. Czyli mając fotowoltaikę na dachu, to nie zmniejszam emisjo CO2 z elektrowni, bo tam i tak kocioł non stop chodzi? No ok… Tylko, że wtedy ładując elektryka z gniazdka też nie powinienem zwiększać emisjo CO2 z elektrowni, bo tam przecież kocioł i tak cały czas chodzi… Dziwna ta Twoja teoria, na poziomie przedszkolaka…

    • Avatar

      @Mariusz Kozłowski Ale przecież Pertyn wie lepiej, bo jest uznanym dziennikarzem. I każdy kto myśli inaczej, myli się, bo właśnie to on jest nieomylny.

    • Avatar

      @Pawel Pawlowski jeśli odnosisz się do mojej wypowiedzi o "brudzeniu" prądu, to to był żart, którego Pertyn chyba nie złapał, bo zalajkował 🙂

    • Avatar

      Ja prdl, ale ciężko jest dyskutować z fanboyami
      A jeszcze jak taki wydał kupę kasy na instalację foto. to do upadłego będzie przekonywał innych, a przy okazji siebie że dobrze zrobił 😂😂😂

  55. Avatar

    Jak będziemy ładować z baterii słonecznych ok …..

  56. Avatar

    Trochę obok tematu; wolałem jednak jak mikrofon był podczepiony do sufitu, słychać było odgłosy jakie wydaje samochód.

  57. Avatar
    Tomasz Jankowski

    Witam p. Maćku.
    Brawo i wszystko w temacie "ekologii"👍
    W mieście bardzo fajne sprytne autko. Zegary dramat. Jak pan wcześniej wspomniał, to wolał bym wypasioną po kokardki benzynę i zostało by jeszcze na parę lat na paliwo 😁
    Filmik 👍
    Pozdrawiam

    • Avatar

      We Francji gdzie 95% energii pochodzi z Elektrowni Jądrowej takie auto jest może i eko, aczkowiek wiadomo że nie do końca.

  58. Avatar

    Jezdzi sie tym wysmienicie pod warunkiem ze powoli, ze w miescie, ze na w miare krótkich dystansach, pod warunkiem ze na miejskie auto mamy 150tys – duzo tych warunków jak za takie pieniadze

  59. Avatar

    obcene tendencje w świecie medialnym to reaktywacja koncepcji jazdy dizlem mercedes dioksydy 10 razy mniej od 169 g/km wg normy 6d-temp, nalezy sie temu przygladac

  60. Avatar

    Panie Pertynie, elektrowoz.pl pisze o panu… :eyes: Nadepnął pan na coś 😛

    • Avatar
      Przemyslaw Mikosz

      bardzo dobrze 🙂

    • Avatar

      Ten elektrowoz to od razu widać ze to sponsorowana sciema a doczepili się do sformułowania ze diesel wytwarza niewiele wiecej zanieczyszczeń niż palacz … ale już ile jest samochodów diesla a ilu palaczy nie wzięli pod uwagę ani tego ze samochadem jeden jezdzi wiecej a drugi do pracy i z pracy za to palacz kopci non stopp po 2 paczki dziennie. Przekaz ma być jeden ze elektryki to sama ekologia tylko ile zanieczyszczen idzie przy wytwarzaniy prądu ktorym elektryka się ładuje? Ile osob ma fotowoltaike zeby ladowac ekologicznie? Pomijalna ilość…
      Pan Pertyn mądrze mówi o wszystkich aspektach niestety ekoterrorystom to się nie podoba wiec próbują go oczerniać.

    • Avatar

      Wiem. W sumie – dziękuję za wywołanie tego linku. Mój komentarz (a raczej wyjaśnienie, dlaczego nie skomentowałem pod linkowanym artykułem):
      Przeczytałem całe. Naprawdę jestem pod wrażeniem. Nie sądziłem, że elektrowoz.pl to medium robione przez ludzi używających mózgu wyłącznie do hejtowania. Ale co robić…
      Ktokolwiek opisując silnik wysokoprężny 1.2 twierdzi, że „podczas każdego obrotu wału spaliny uciekają z połowy cylindrów, czyli silnik emituje 0,6 litra spalin na 1 obrót wału”, ten nie ma zielonego pojęcia, o czym się wypowiada, więc cała reszta jego wywodów nadaje się tylko do olania. I co, mam tłumaczyć, że 1.2 TDI był TRZYcylindrowy i nie mógł opróżniać POŁOWY cylindrów ze SPALIN co obrót wału? I że od czasu, kiedy powstawał ten silnik, minęło 20 lat? Że tamten silnik spełniał normę Euro3, a teraz mamy Euro6, która to norma wymaga mniej więcej STUKROTNIE WYŻSZEJ CZYSTOŚCI SPALIN? Człowiekowi, który dosłownie przyjmuje HIPERBOLĘ? Czy tłumaczyć, co to znaczy hiperbola? Że równie dobrze mógłbym tłumaczyć, że jak mówię „dostaję cholery”, to nie mam na myśli, że zachorowałem?
      Pomijając wszystko inne, nie wiem, w którym momencie powinienem się czuć zaatakowany ja, a w którym jakiś Marek Pertyński (też wywoływany w „artykule”.
      Czy powinienem także wyjaśniać niedopieszczonemu aktywiście, przy którym pan z brd24.pl jest myślicielem, że wywody dyskredytujące badania jednej z najlepszych instytucji audytorskich w Europie z wykorzystaniem słowa PRAWDOPODOBNIE (choć w opisie badania wyraźnie opisano jazdę na samym silniku spalinowym) jakby nieco dyskwalifikują wywody i wywodzącego? Czy może kłócić się z komentatorami, którzy wiedzą, że biorę pieniądze i wykonuję polecenia płacących, bo oceniają innych po sobie?
      Nie, to nie ma sensu.

    • Avatar

      @Pertyn Ględzi Myślę, że pana dorobek i doświadczenie wolę oglądać na kanale 😀 Ale nie spodziewałem się, że tak tam na pana wjadą 😀 no a z tymi "pinędzmi" to na pewno, oglądałem Narcos to wiem, gdzie ich szukać u Pana w domu – obrazy, piwnica i materac. Zdrowia!

  61. Avatar

    moim zdaniem jak mamy w polsce jądra to tylko patrzeć jak będą elektrownie jądrowe . ps oglądać na 0,5 prędkosci 🙂

  62. Avatar
    Igorio Salamon'qe

    Widzę że pojawiło się wielu entuzjastów elektryków w komentarzach. Może ktoś wypowie się na temat infrastruktury drogowej i pożarniczej dla samochodów elektrycznych w Polsce?

    • Avatar
      Mariusz Miłejko

      Takim Oplem jeździsz po mieście a ładujesz w nocy w garażu.

    • Avatar

      @Mariusz Miłejko w czym?

    • Avatar
      Przemyslaw Mikosz

      zerknij na plugshare.com – tam jest baza infrastruktury w PL 🙂 co do pożarnictwa o co pytasz ? auta ev nie palą się jakoś bardziej niż spalinowe. W razie wypadku jest to oczywiście możliwe, ale strażacy powinni być przeszkoleniu w gaszeniu takowych. Dodam od siebie, że elektrycznym autem (Teslą) podróżuję swobodnie po całej Polsce, a takze europie. Najdalsza trasa to Katowice-Edynburg-Katowice. Łącznie ok. 5000km w 4 dni zrobione. Pozdrawiam

    • Avatar
      Mariusz Miłejko

      @luk klo nie wszystkie rzeczy są dla każdego, nie masz garażu, to kupujesz spalinowy. Masz garaż… też pewnie kupujesz spalinowy 🙂 ale może kiedyś…

  63. Avatar

    Pozdrowienia z Bełchatowa.

  64. Avatar
    marcin raczkowski

    Dzień dobry. Prawie wszystko co miałem ochotę powiedzieć podczas filmu mówił Pan kilkadziesiąt sekund później sam. W Afryce cieszą się, że mają wodę i jedzenie. My cieszmy się, że mamy samochody, a jak kogoś stać dołożyć 50tys. zł. do ekologii niech zainwestuje na swojej posesji w energię słoneczną bo wiadomo, że kupujący elektryki mieszkają w domkach a nie blokach. To nie reklama tylko matematyka. Pozdrawiam.

    • Avatar

      nie zesraj sie

    • Avatar

      W sumie – dziękuję za wywołanie tego linku. Mój komentarz (a raczej wyjaśnienie, dlaczego nie skomentowałem pod linkowanym artykułem):
      Przeczytałem całe. Naprawdę jestem pod wrażeniem. Nie sądziłem, że elektrowoz.pl to medium robione przez ludzi używających mózgu wyłącznie do hejtowania. Ale co robić…
      Ktokolwiek opisując silnik wysokoprężny 1.2 twierdzi, że „podczas każdego obrotu wału spaliny uciekają z połowy cylindrów, czyli silnik emituje 0,6 litra spalin na 1 obrót wału”, ten nie ma zielonego pojęcia, o czym się wypowiada, więc cała reszta jego wywodów nadaje się tylko do olania. I co, mam tłumaczyć, że 1.2 TDI był TRZYcylindrowy i nie mógł opróżniać POŁOWY cylindrów ze SPALIN co obrót wału? I że od czasu, kiedy powstawał ten silnik, minęło 20 lat? Że tamten silnik spełniał normę Euro3, a teraz mamy Euro6, która to norma wymaga mniej więcej STUKROTNIE WYŻSZEJ CZYSTOŚCI SPALIN? Człowiekowi, który dosłownie przyjmuje HIPERBOLĘ? Czy tłumaczyć, co to znaczy hiperbola? Że równie dobrze mógłbym tłumaczyć, że jak mówię „dostaję cholery”, to nie mam na myśli, że zachorowałem?
      Pomijając wszystko inne, nie wiem, w którym momencie powinienem się czuć zaatakowany ja, a w którym jakiś Marek Pertyński (też wywoływany w „artykule”.
      Czy powinienem także wyjaśniać niedopieszczonemu aktywiście, przy którym pan z brd24.pl jest myślicielem, że wywody dyskredytujące badania jednej z najlepszych instytucji audytorskich w Europie z wykorzystaniem słowa PRAWDOPODOBNIE (choć w opisie badania wyraźnie opisano jazdę na samym silniku spalinowym) jakby nieco dyskwalifikują wywody i wywodzącego? Czy może kłócić się z komentatorami, którzy wiedzą, że biorę pieniądze i wykonuję polecenia płacących, bo oceniają innych po sobie?
      Nie, to nie ma sensu.

    • Avatar

      @Pertyn Ględzi czyli to był silnik czterosuwowy w ktorym kazdy z czterech cykli byl cyklem wydechu z wszystkich cylindrów. WoW.

  65. Avatar

    Zero Emission Car – Nic Perty nie wymyśla tylko ma łeb na karku i umie myśleć jak mówi o tym skąd pochodzi prąd a po drugie czysty rachunek ekonomiczny licząc na liczydle ile płacisz za auto elektryczne a ile za spalinowe w podobnych osiągach i przeliczenie różnicy kiedy to się zwróci. Druga sprawa nie bez przypadku jest jednym z.. jak nie jednym z najbardziej cenionych Polskich dziennikarzy motoryzacyjnych poza Polską (w Polsce też z resztą, no ale swoje ludzie muszą powiedzieć). Swoją drogą to też zdarza mi się Pertyna krytykować czasem i z czymś nie zgadzać chyba normalna sprawa, ale nie w sposób "On To jest..", "Co za głup…" .

    OK a teraz co do auta:
    Plusy:

    – Bardzo dobry zasięg BARDZO jak na auto B – rewelacja
    – Osiągi – dynamika jak to elektryk mega plus
    – Cena mimo wszystko jest rozsądna – dałbym ją do plusów ale tylko w porównaniu do cen innych aut elektrycznych.
    – Jedna z lepszych propozycji aut dla normalnego człowieka jeśli chodzi o elektryki

    Minusy:
    CENA – gdy spojrzymy nadal na różnicę, auto elektryczne – auto spalinowe o podobnych osiągach, różnica o której Pertyn mówi 30-60zł jest nadal zaporowa jeśli chodzi o rachunek ekonomiczny

    I tak naprawdę na tym można by zakończyć bo to determinuje czy coś warto kupić.

    Teraz 120tys, jeśli poczekamy jeszcze z 3-5 lat i takie auto będzie za 100-wę około sam bym się zastanowił.

    Pozdrawiam

  66. Avatar

    Dokładnie trzeba upaść na głowę.za co ? Bo elektryk a czy wiecie jaki koszt jest produkcji takiego silnika? Haha.kupujcie bo okazja.

    • Avatar
      Mariusz Kozłowski

      Oświeć mnie i pokaż, że koszt wyprodukowania silnika elektrycznego, jest większy niż silnika spalinowego. Na konkretnych liczbach…

  67. Avatar

    50% mniejszy ruch.a smog dalej jest.o co chodzi?

  68. Avatar

    Auta elektryczne mają i będą mieć sens tylko dla posiadaczy własnych domów z Wallboxami i fotowoltaiką. Mieszkańcy bloków, których jest znacznie znacznie więcej niż tych pierwszych, nie będą targetem dla pojazdów typu EV.
    Sam mieszkam w bloku. I choćbym chciał kupić taką Corse, jej zakup jest dla mnie absurdalny. I nie mam na myśli z doopy wziętej ceny, tylko codzienne uciążliwości związane z ładowaniem tego auta.
    Reasumując: jak będzie kosztować tyle co wersja benzynowa i jak ktoś ma dom gdzie może ładować w nocy – to takie auto to super sprawa.

  69. Avatar

    16:35 – mam tak samo.

  70. Avatar

    Panie Macieju juz ekoterrorysci próbują dobierac się Panu do …

  71. Avatar

    Najbardziej prestiżowo jest jeździć na gaz naturalny 😀

  72. Avatar

    Panie Macieju – postaram się Panu przedstawić, czemu ludzie kupują takie auta na przykładzie Holandii, w której mieszkam na stałe.
    Tutaj ludzie nie kupują drogich, dużych aut, z mocnymi silnikami – 80% tego co jeździ po drogach to Clio/Polo. Nie dlatego, że większe auta są droższe, tylko dlatego, że podatek drogowy kwartalnie będzie wynosił nie 150€, tylko np. 250€, a za auto typu BMW 5 z dieslem nawet 450€. Im po prostu szkoda oddawać pieniądze rządowi, więc kupują najbardziej wypasione wersje małych aut. A za auta elektryczne podatek póki co wynosi ciągle jeszcze 0€. I jak ktoś zarabia 3000€, ma żonę która zarabia tyle samo, to czy rata leasingu będzie wynosiła 300 czy 600€ nie robi szczególnej różnicy 😉 Finansowo wyjdzie na zero, a może i na plus, bo ładowarki elektryczne są pod każdym zakładem pracy.

    • Avatar

      I to juz jest duktatura kiedy podatkami zmusza się ludzi do kupowania tego co panstwo chce a nie tego co ludzie by chcieli. Wprowadzić podatek od mięsa na poziomie 200% ceny i wszyscy będą wegetarianami a to cudowne jak Greta bredzi bo jej tak każą.

    • Avatar

      @Marcin
      No wiesz – jasne, w pełni się z Tobą zgodzę. Chciałem pokazać jak to wygląda od strony przeciętnego konsumenta. Ale patrząc makroekonomicznie to jest to absurd.

    • Avatar

      Marcin kolega wyjął mi z ust to co chciałem napisać. To niesamowite jak garstka ludzi może dyktować co nam wolno a czego nie i tym samym jak mamy żyć i czym jeździć. Jeśli ci sami ludzie powiedzą, tudzież ustanowią, że metamfetamina może być sprzedawana w „sklepiku szkolnym” to tak będzie (wiem mocny przykład). Czy to nie absurdalne, że wszystko jest na swój sposób umowne? Jak np kościół powie, że ryba to nie mięso to tak jest wg katolików i można wpieprzać w piątki 🙂 absurd dla logicznie myślących ludzi. Pozdrawiam

    • Avatar
      Mariusz Wachowski

      @Mateusz W sam wybierasz tą garstkę ludzi więc pretensje mozna mieć tylko do siebie.
      Podatki są i w Polsce i tu też steruje się nimi ceny, popyt. Np różna jest wysokość akcyzy od diesla a od benzyny czy gazu. Ropa ma najniższe obciążenia a więc można by powiedzieć że rząd pośrednio wymusza na tobie czym masz jeździć.

  73. Avatar

    13:15 :
    VAG zrobił nadzór czy wszystko jest "czysto i humanitarnie". Do zadania wyznaczyli wnuka ss-mana… wynik do przewidzenia: ma być "czysto i humanitarnie" , to jest "czysto i humanitarnie" ;-/
    Oczywiście łapka w górę.
    Serdecznie pozdrawiam.

  74. Avatar

    Panie Macieju w tej cenie to się Passaty kupuje i somsiad zazdrości 😀

  75. Avatar

    Chyba teraz nikt nie kupuje samochodów?;)

  76. Avatar

    Panie Pertyn, nie jedzie Pan wersją podstawową tylko Elegance, po drugie raczej się nie spotyka w samochodach segmentu B klimatyzację dwustrefową ! Po trzecie, system multimedialny z ekranem 7" jest w std. i ma Apple Car oraz Android Auto, po czwarte regulację wycieraczek (czujnik deszczu) bo to miał Pan zapewne na myśli to standard… a tak w ogóle to cena 125 000 zł brutto to i tak najniższa w tym segmencie, praktycznie najtańszy elektryk tej wielkości. Dobrze jest jednak przygotować do "Ględzenia"…Pozdrawiam

    • Avatar

      Ibiza/arona ma do wyboru manualna albo 2szefową klimę. Nie ma czegoś takiego jak jedno szefowa automatyczna Klima a jest to segment B.
      Pozdrawiam.

    • Avatar

      @E B No faktycznie jeden model ibiza/arona/polo bo fabia już nie to cały segment….ojoj…a Citroen C2 – C3, Peugeot 208, Nissan Micra, Renault Clio, Ford Fiesta, Hyundai i20 , Kia Rio, Suzuku Swift, Toyota Yaris itd. Albo jest klimatyzacja manualna, albo automatyczna ale zawsze jednostrefowa, dopiero od segmentu C są dwustrefowe, to wynika z wielkości aut….no ale ja sprzedaje auta dopiero 27 lat….Wyjątki zawsze będą…bo to taka reguła…

  77. Avatar

    A gdyby tak postawić na całym świecie panele fotowoltaiczne i połączyć je w jedną globalną sieć? Wtedy prąd z paneli nasłonecznionych zasilałby "ciemną stronę". W miarę obrotu Ziemi wyłączałyby się panele wchodzące w cień a włączałyby się te, które zostały oświetlone przez Słońce. Mielibyśmy darmową energię elektryczną.

  78. Avatar

    Amen👍👍👍
    Pozdrawiam Panie Macieju.

  79. Avatar
    Mariusz Kozłowski

    Prąd nie tylko jest z węgla. Mamy trochę wiatraków, mamy też fotowoltaikę. Zdrowo przekroczyła gigawat, jeszcze w ubiegłym roku.
    Ten samochód ma sens w domu jednorodzinnym pod miastem, ładowanym zw własnego gniazdka. A jak jest fotowoltaika to to jest naprawdę zeroemisyjny samochód.

    No i ten nieszczęsny kadm. P. Macieju, to jest niesamowite, że nie przeszkadza on Panu w pana komórce, w elektronice w samochodzie i w domu, jako domieszka do elementów aluminiowych karoserii (jeśli jest aluminiowa) czy bloku silnika (analogicznie). Czy też wreszcie użycie kadmu do odsiarczania ropy. Wtedy kadm jest dobry. No ale w baterii samochodu elektrycznego to już nie. To dość ciekawa przypadłość…

    • Avatar

      Tylko jeszcze nikt nie uwzglednia jednego faktu. Chodzi o wszystkie podatki zawarte w paliwie. Jak prąd stanie się powszechnie używanym paliwem to żeby państwo nie straciło kasy przerzuci te podatki na prąd ! Niestety. Pytanie jak. Czy na wszystkich odbiorcow czy tylko na tych co ładują samochody. Pewnie ta druga opcja a wtedy koszt ładowania wzrosnie o 100% jak nie wiecej… Wtedy nawet fotowoltaika będzie oblozona takimi podatkami jeśli bedzie się ladowalo samochód.

    • Avatar

      Przecież Pertyn powiedział ,że nie wybiela technologii spalinowej i zdaje sobie sprawę z tego ,że i do produkcji podzespołów klasycznych aut wykorzystywane są rzadkie materiały…

  80. Avatar

    Pewnie doplaty do elektrykow uciekly w dal przez koronawir (z doplata to ma sens). A co do auta taki zasieg to tylko do miasta. Nie rozumiem jak moga dokladac jak elektryki sa proste jak budowa cepa. Silniki spalinowe to majstersztyk w porownaniu z odkurzaczem wiec ceny powinny byc duzo nizsze za elektryka. Tesla ze swoimi zasiegami ma sens, ale cena juz w ogole z kosmosu. Jadrowe elektrownie nie sa czyste!!! mamy odpady radioaktywne wiec skaczmy z gadaniem, ze elektrownie jadrowe sa ok bo to nieprawda. Niemcy wycofuja sie z tego rozwiazania bo zrozumieli, ze na dluzsza mete jest to droga zabawa niemowiac o wylaczeniu takiej elektrowni. To nie jest pstrykniecie palcami. Co do elektrowni weglowej wole taki prad, gdzie elektrownia jest kontrolowana i nie zanieczyszcza az tak jak janusze z diesli co wycinaja dpf'y czy piece gdzie pali sie syfem. Diesel jest czysty gdy sie nie kombinuje. A tu duza czesc osob bedzie ladowac elektryka z fotowoltaniki. A cen nie ma co porownywac bo z gniazdka miazdzy cenowo lpg czy diesla. Na miescie oczywiscie cena jest spora, ale kto kaze na nich ladowac auto, to tak jak porownywac benzyne i twierdzic, ze jest super droga tankujac tylko na shellu 100 oktanowke. Prawda jest taka, ze bedzie bom na tego typu samochody. Beda tansze bo musza byc bo koszta produkcji sa co najmniej o 30%nizsze, a koszt na razie to baterie, ktore tez stanieja, gdy wiecej ludzi bedzie kupowac tego typu pojazdy. A beda bo koszts eksploatacji ss znacznie nizsze, prosciej sie jezdzi – staruszka ogarnie takie auto, tylko gaz i idzie. W przednionapedowce bez szpery sprawne ruszenie nie jest takie oczywiste, a tu dlubiac w nosie zawsze mamy maks osiagow gdy tylko zechcemy. Od razu mamy zima ogrzewanie nie trzeba czekac, od razu mozna butowac auto, nie ma wymiany oleju, filtra powietrza, paliwa i wielu innych podzespolow. Jedyna wada to cena i zasieg. Auta te musza miec te 600km zasiegu i wiecej szybkoladowarek, gdzie wystarczy 30-50min na zatrzymanie przy mcdonaldzie, aby miec znowu praeie 600km zasiegu. A rozwiazanie wodorowe czy przyszlosc – tak bo to tez elektryki z tym, ze bez minusow w postaci ladowania i kosztow baterii, a trudne pozyskiwanie wodoru to juz mit.

    • Avatar

      Wszystko pięknie tylko z wodorem nie masz zupełnie racji

    • Avatar

      @fddevnull To sprostuj w jakiej kwestii sie myle?

    • Avatar

      @zygert
      To temat rzeka, a info na ten temat są tu kasowane, polecam film Bjorn hydrogen bulshit oraz dyskusje w Niemczech na temat zielonego i niebieskiego wodoru. Zamknięcie projektów dotyczących wodoru przez wszystkie marki z wyjątkiem Azjatów też coś mówi.

  81. Avatar

    Nie przepadam za Oplami ,ale test fajny.

  82. Avatar
    Mariusz Wachowski

    Z samochodami ekologicznymi jest podobnie jak z ekologicznymi domami czy ekologicznymi zbiornikami na deszczówkę.
    Bo ekologia nie ma nic wspólnego z ekonomia.
    Jak ktoś jest oszczędny to nie kupi, za to kupi ktos kto ma taki kaprys.
    Taki zbiornik ziemny na deszczówkę 4tys litrów to koszt 4 tys zł. 1 m3 wody z wodociągu to u mnie 6 zł. Aby zatankować taki zbiornik z wodociągu to wychodzi 24zł. Zakładając że zbieram deszczówkę po zimie by latem podlać to ile lat musiałbym tak zbierać by mi wyszło na ZERO? 4000/24=166 lat. To w najgorszym przypadku, ale załóżmy że ten zbiornik 3 razy w roku napelnie i wykorzystam tą wodę to wtedy na ZERO wyjdę po 55latach. I nie liczyłem kosztów prądu ani pompy która by tą wodę jeszcze wypompowała.

    To samo jest z domami pasywnymi z pompami ciepła i cała instalacja wentylacyjna i sterowaniem. Koszt budowy tak duży że nie ma to żadnego ekonomicznego uzasadnienia.
    To samo jest z autami, małe miejskie auto to biorę proste i tanie za max 40tys zł. Byleby jechało i tanie w eksploatacji było.

    • Avatar

      Ścieki i odprowadzanie deszczówki też policzyłeś ?

    • Avatar
      Mariusz Wachowski

      @fddevnull mam osobny licznik na ogród i od wody zużytej z tego ujścia nie mam liczonej opłaty za ścieki. Deszczówke wliczyłem już w tę 6zl/m3.

    • Avatar

      Teraz Pan narzeka ale jeszcze dwa, trzy lata suszy i nagle się okaże ,że Pański zbiornik to jednak inwestycja życia…

    • Avatar
      Mariusz Wachowski

      @Roman zdubaju wtedy na takie zbiorniki będzie większy popyt i ceny spadną. Na razie ceny odstraszają by się opłaciło deszczówkę zbierać.

  83. Avatar

    Na pewno żaden producent nie "dokłada" do produkcji elektryków.

  84. Avatar
    Gran Torino 307

    2:53 – żeby zagłuszyć odgłos lusterek i słupków… co bardziej sprytni producenci dodają porządny czterocylindrowy silnik spalinowy i to najlepiej duży 😀
    Poważniej – nie wiem dlaczego ten Opel bardziej mi się podoba od brata bliźniaka 208… może na stare lata włączył mi się konserwatyzm? Któż to wie?

  85. Avatar

    Mówiąc o akumulatorach wymienia Pan pierwiastki ziem rzadkich. Zacnie. Rozumiem tym samym ,że i skład budowy katalizatora Pan zna ? Czy zatem nie jest prawdą ,że na jednostkę takowego przypada, dla przykładu, znacznie więcej Kobaltu a niżeli na pojedyńcze ogniwo akumulatorowe ? Czy to aby Panu i innym nie spędza snu z powiek ?

  86. Avatar
    Patryk Gajkowski

    aut. wycieraczki, klima , światła, lusterko foto. są w standardzie 5:50 bzdura.

  87. Avatar

    Mieszkam niecałe 5km od elektrowni Bełchatów. Większy smród jest jak przejedzie jakiś stary grat niż z kominów elektrowni.

  88. Avatar

    Mieszkam niecałe 5km od elektrowni Bełchatów. Większy smród jest jak przejedzie jakiś stary grat niż z kominów elektrowni.

  89. Avatar

    Z całym szacunkiem wg tej teorii to nic nie powinniśmy zrobić. To że mamy takich polityków i wolimy przerzucać problem na przyszłem pokolenia to już wiadomo nie od dziś. To że dzięki energetyce węglowej produkujemy jeden z droższej energii to też jest tego powodem, jeden z najbardziej trujących. Wystarczyło by powoli przechodzić na farmy elektryczne czy elektrownie wiatrowe. Jak by ten udział był powiedzmy 50/50% lub mniej nie było by tej demagogii. Dzisiejsza technologia pozwala na produkowanie taniego prądu – może jeszcze nie pozwala na magazynowanie to fakt. Ale to kwestia czasu. My dzisiaj jesteśmy w XiX wieku. U nas będzie drogą bo Państwo nie robi nic w strefie aut elektrycznych. Wystarczyło by zwolnić takie auto z VATu i zrobić dopłaty. Niech mi Pan wieży wiele firm i ludzi by się przeniosło na elektryczne auta. Powiedzmy sobie wprost w 80% te auta wystarczają do codziennej trasy. To nie znaczy że od święta nie można mięć jakiegoś smoka lub YT do frajdy. Ale na codzień. Masowość by spowodowała że było by taniej. A tak trujemy się i nasze dzieci. I udajemy że jest ok. Co do pozyskiwania surowców z innych III krajów. To już nasza obłuda dziejących czasów – mamy telefony czy ciuchy które aby zostały wyprodukowane ktoś musi zginąć lub ponieść krzywdę. Lubimy wyrzucać coś co śmierdzi lub jest nie wygodne daleko przed naszymi oczami. Wolimy oglądać piękny świat reklam. Ale to też można zmienić wystarczy zmusić duże firmy na inne działania. To akurat jest najprostsze technicznie ale najtrudniejsze politycznie.

  90. Avatar

    Z całym szacunkiem wg tej teorii to nic nie powinniśmy zrobić. To że mamy takich polityków i wolimy przerzucać problem na przyszłem pokolenia to już wiadomo nie od dziś. To że dzięki energetyce węglowej produkujemy jeden z droższej energii to też jest tego powodem, jeden z najbardziej trujących. Wystarczyło by powoli przechodzić na farmy elektryczne czy elektrownie wiatrowe. Jak by ten udział był powiedzmy 50/50% lub mniej nie było by tej demagogii. Dzisiejsza technologia pozwala na produkowanie taniego prądu – może jeszcze nie pozwala na magazynowanie to fakt. Ale to kwestia czasu. My dzisiaj jesteśmy w XiX wieku. U nas będzie drogą bo Państwo nie robi nic w strefie aut elektrycznych. Wystarczyło by zwolnić takie auto z VATu i zrobić dopłaty. Niech mi Pan wieży wiele firm i ludzi by się przeniosło na elektryczne auta. Powiedzmy sobie wprost w 80% te auta wystarczają do codziennej trasy. To nie znaczy że od święta nie można mięć jakiegoś smoka lub YT do frajdy. Ale na codzień. Masowość by spowodowała że było by taniej. A tak trujemy się i nasze dzieci. I udajemy że jest ok. Co do pozyskiwania surowców z innych III krajów. To już nasza obłuda dziejących czasów – mamy telefony czy ciuchy które aby zostały wyprodukowane ktoś musi zginąć lub ponieść krzywdę. Lubimy wyrzucać coś co śmierdzi lub jest nie wygodne daleko przed naszymi oczami. Wolimy oglądać piękny świat reklam. Ale to też można zmienić wystarczy zmusić duże firmy na inne działania. To akurat jest najprostsze technicznie ale najtrudniejsze politycznie.

  91. Avatar
    Maciej Młynarz

    Otóż to. Elektrykiem fajnie się jeździ, ale… Bardzo się cieszę, że ktoś taki jak Pan, mówi o tym głośno.

  92. Avatar
    Maciej Młynarz

    Otóż to. Elektrykiem fajnie się jeździ, ale… Bardzo się cieszę, że ktoś taki jak Pan, mówi o tym głośno.

  93. Avatar

    Dopłacanie do auta przez producenta w dobie kryzysu, brzmi ciekawie.

  94. Avatar

    Dopłacanie do auta przez producenta w dobie kryzysu, brzmi ciekawie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *