Porsche SZYBSZE NIŻ BOLID F1!
10 lutego 2023Alfa Romeo Tonale 1.3T MultiAir 280 PHEV eQ4 Automatic test PL Pertyn Ględzi
10 lutego 2023Citroen C5 Aircross FL 1.2 PureTech 130KM AT8 2023. Wygodny i ładny. Wystarczy?
Test i jazda testowa samochodem Citroen C5 Aircross w wersji Shine Pack z silnikiem benzynowym 1.2 Puretech o mocy 130 KM z automatyczna skrzynią biegów EAT8.
Kompaktowy SUV od francuskiej marki jest konkurentem do takich modeli jak Skoda Karoq, Volkswagen Tiguan, Honda CR-V, Toyota Corolla Cross, Peugeot 3008, Opel Grandland, Fiat 500x czy Kia Sportage oraz Hyundai Tucson.
Francuzi od lat mieli i maja 2 wyróżniki. Ciekawą stylistykę oraz komfortowe zawieszenie. Odświeżona odmiana C5 Aircross w 100% spełnia te cechy.
W C5 Aircross FL na zewnątrz nowe są: grill, zderzaki, felgi, reflektory i światła tylne.
W kabinie uwagę zwraca 10-calowy ekran multimediów i nowa środkowa konsola. SUV ma zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi.
Aircross oferuje przestronną kabinę a 3 niezależne fotele z tyłu szczególnie docenią rodziny.
Dostrzegam wiele zalet samochodów kompaktowych SUVów. To bardzo uniwersalny samochód do miasta oraz w trasę. Co wybierasz? SUVa, Crossovera czy jednak klasycznie limuzyna z segmentu D lub Hatchback z segmentu C? W teście zebrałem dla was najważniejsze wrażenia z jazdy, wady oraz zalety prezentowanego modelu.
Zapraszam na test !^^
0:00 Intro
0:34 Wprowadzenie
1:03 Stylistyka
2:24 Dane techniczne
3:12 Stylistyka C.D.
4:33 Bagażnik
5:32 Wnętrze Fotel kierowcy
8:33 Tylna kanapa
9:42 Jazda testowa
17:42 Wady
18:14 Zalety
18:58 Zakończenie
KUPUJESZ NOWY SAMOCHÓD? CHCESZ DOSTAĆ OFERTĘ NA PREZENTOWANY MODEL?
NAPISZ: kontakt@carolewski.pl !
Moje social media:
https://fb.me/Carolewskipl
https://www.instagram.com/carolewski.pl/
Samochód do testu udostępnił Citroen Polska
https://www.citroen.pl/
Konfiguracja prezentowanego modelu:
Citroën SUV C5 Aircross Shine Pack • 1.2 PureTech 130 Automatyczna 8
Cena łączna z wyposażeniem dodatkowym 183 500 zł brutto
– Kolor nadwozia Blanc Nacre 3700 zł brutto
– Koła ze stopów lekkich 19″ Full Black 2400 zł brutto
– Tapicerka Metropolitan Grey zawarte w cenie
Moje wyposażenie i opcje 8400 zł brutto
– Akcenty kolorystyczne Energic Blue 500 zł brutto
– Systemy Wspomagania Parkowania
PACK PARK ASSIST + Asystent parkowania + Visio Park 1: Czujniki parkowania z przodu, z tyłu + kamera cofania 1000 zł brutto
– Ładowarka indukcyjna do smartfona (Qi) 400 zł brutto
– Otwierany dach panoramiczny 4500 zł brutto
– Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika 2000 zł brutto
Wymiary zewnętrzne
Długość 4500 mm
Szerokość 1969 mm
Wysokość 1654 mm
Rozstaw osi 2730 mm
Objętość bagażnika 460 L
#citroen #citroenc5aircross #suv
@theofficialcitroen |
12 Comments
Auto fajne ale silnik od kosiarki to mnie bardzo denerwuje.
Na razie pozostaje się cieszyć, ze to silnik spalinowy 😏
dlaczego tylko Citroen i Peugeot robi 3 fotele w 3 rzedzie. Przeciez tak powinno byc w kazdym wiekszym aucie typu RAV4. Niestaty przez to wybor jest ograniczony, a Peugeot z wycena 5008 odlecial w kosmos. C5 jeszcze zostaje w miare, ale te silniki i hybryda ze slabymi opiniami to katastrofa. I wez cos fajnego znajdz dla 2+3 nic nie ma Panie… 🙁
@Carolewski mowie o suvach, duzych kombi itp. Nie minibusach… wlasnie to jest bol, bo trzeba odrazu szukac starsze auta o konstrukcji ala bus.
@Carolewski 28 marca premiera Space, moze nie zawioda, chyba,ze zrobia 2+2 to bedzie kiszka i smiech na sali, bo niby na xtrailu sie mocno wzoruja,a przeciez to zwykly suv z 2 miejsxami w 2 rzedzie. Nawet Volvo xc90, najwieksze mazdy, lexusy itp. maja w 2 rzedzie na srodku ledwo mieszczacy sie tylek doroslego, to o poddupniku z dzieckiem mozna zapomniec. Nonsens
Niestety 🙈
Ciekawe czy będzie jeszcze spalinowy Espace…
@Carolewski nowego nie kupisz.
Żenada auto super z silnikiem z kosiarki.
Możesz rozwinąć swoją błyskotliwą wypowiedz?
@Carolewski Mogę rozwinąć, jestem przekonany, że do samochodu tej wielkości i ciężaru silnik o pojemności 2.0 HDi jest najlepszą opcją. Silnik 1.2 potrzebuje o wiele więcej paliwa, wyprzedzanie tym samochodem jest tragiczne, według mnie wycisnęli z niego ile się dało. Osobiście jechałem i tym benzynowym 1.2 i i używanym dieslem 2.0 nie ma porównania. Już o wiele lepszy jest 1.6. I o to mi chodzi. Pozdrawiam.
Niestety ale żyjemy w UE. Jak wiemy od dobrych kilku lat przepisy i normy są jakie są. Ekologia ma także zarabiać, co za tym idzie nie wszystkie zmiany są logiczne.
Oczywiście, ze do tego samochodu znacznie lepiej pasowałoby diesel, czy mocniejsza benzyna. Koncernów nie stać jednak na płacenie kar od nadmiarowego CO2 i montują eko jednostki, które na papierze maja niska emisje. W teście oceniam jak wychodzi połączenie tego silnika z tym nadwoziem. Celowo nie mówię, ze wolałbym takie nadwozie z innym silnikiem, bo zwyczajnie nie ma za dużo opcji 🙃