Domowa / Video recenzje / Pertyn Ględzi / Skoda Scala 1.5 TSI DSG7 w Polsce

Skoda Scala 1.5 TSI DSG7 w Polsce

Kanał YouTube „Pertyn Ględzi” opublikował nowy filmik.
Serdecznie zapraszamy do oglądania i subskrybowania kanału.

Źródło do kanału: https://www.youtube.com/channel/UCbICoaifEiEEzZQXcVW_mKg

O Mateusz Stepien

Mateusz Stepien
Właściciel firmy Magic-IT, wielki fan motoryzacji, który nie boi się dzielić swoją wiedzą.

Sprawdź również

Evergreen BMW 520i E28 Pertyn Ględzi

Kanał YouTube „Pertyn Ględzi” opublikował nowy filmik. Serdecznie zapraszamy do oglądania i subskrybowania kanału.

200 komentarzy

  1. Avatar

    Stylistycznie mocno przekombinowane, wnętrze wygląda conajmniej przyzwoicie. Ale to nie będzie topowy model w klasie hatchback choć jeden 2 metrowiec mówi innaczej.

  2. Avatar

    Wiem że nie na temat i że nie jestem na bieżąco ale chce się zapytać, dlaczego z konfiguratora VW zniknął Up Gti i Up Tsi 90km.
    PS Czekam na pańską prezentację T-Roca R Pozdrawiam

  3. Avatar

    Mam mieszane uczucia, bo podoba mi się Kamiq i byłem ciekaw jak ten 1.5tsi sprawdzi się właśnie w nim, a tu już takie rozczarowanie z Pana strony Scalą z tym silnikiem heh😏 Test jak zawsze prima sort😉👍 Pozdrawiam

    • Avatar

      Witam, po tym filmie też bym się trochę rozczarował. Ale jak naprawdę Byłeś zainteresowany to proponuje iść i się przejechać.
      Ja mam Aronę 1.0 115 DSG. Zrobiłem nią 20tys km i powiew że na innym przełożeniu skrzyni w mieście jak Sport nie jeżdżę. Reakcja silnika i skrzyni jest diametralnie inna niż na D (Nie wspominając o nieszczęsnym E). Przy moim stylu jazdy na sporcie pali mi mniej niż na zwykłym D. Moja średnia te 6,8.
      Polecam jazdę próbną w trybie sport, nie pożałujesz.
      Pozdrawiam

  4. Avatar

    Można ogarnąć, że Skoda na łańcuchu VAG nie może pozwolić sobie na swobodę tworzenia aut po względem silników i platform, ale cóż stało na przeszkodzie aby zapatrzyć nietanie przecież auto w inne zegary a nie te zerżnięte z budżetowej Fabii. Fuck. Toć kokpit w zwykłym Picanto bije Skodę o lata świetlne.

  5. Avatar

    Im dłużej patrzę na przód tego auta tym mniej mi się podoba. Choć zapowiadał się obiecująco

  6. Avatar

    Moim zdaniem skrzynia na sporcie powinna 100 zrobić poniżej 9sek. A sprawa zawieszenia to według mnie 18 calowe felgi to tylko do wersji vrs… 2.0 TSI jak takowa bedzie 😁

  7. Avatar

    Czy jest to DSG DQ200? Starego typu z suchymi sprzęgłami?

  8. Avatar

    1:44: "Start & Stop off" – to samo zawsze robię u siebie 🙂

  9. Avatar

    Który kompakt za mniej więcej 72 tys zł daje więcej radości z jazdy (chodzi mi głównie o układ kierowniczy i zawieszenie) Focus mk4 1.0 125 KM Trend Edition, Skoda Scala Ambition 1.0 TSI 115 KM czy Leon Style 1.5 TSI 130 KM (innymi autami tej klasy już jeździłem i poza golfem to żaden nie równał się w prowadzeniu focusa poprzedniej generacji, a nie chciałbym kupić czegoś gorszego niż mam ;))?

  10. Avatar
    jeremiusz półtorak

    W Skodzie Kamiq ocenił Pan zawieszenie jako super komfortowe. Coś tu nie gra przecież to ta sama płyta podłogowa.

    • Avatar

      Poogladaj wiecej testow Pana Macieja to zauwazysz ze opisywane wrazenia z aut nie maja pokrycia w rzeczywistosci. Dane marki sa wychwalane(japonska marka i niemiecka, glownie od jakiegos czasu japonska chociaz nie ma co tam chwalic) a inne nie i opisy tych innych marek sa zupelnie losowo chyba wybrane i sa podobne do siebie. Inni dziennikarze zawieszenie scali oceniaja na dobra robote ze strony skody nawet skok do przodu w porownaniu do rapida. Ale ogladam Pana Macieja bo ma jako pierwszy testy aut przed innymi testujacymi. Sami testujmy auta i oceniajmy po swojemu i miejmy wlasne opinie o autach a nie czyjes opinie. A ludzie lubia powielac opinie czyjes mimo ze danym autem nie jezdzili ale cos tam zlego slyszeli. Na tym polega reklama marek zeby je kupowac, opisac swoja marke super a reszta do d…. I sprzedaz rosnie

    • Avatar

      Zawieszenie to w głównej mierze zespół sprężyny i amortyzatora (choć teoretycznie powinno się go nazywać tłumikiem drgań). Taki zestaw jest banalnie zmodyfikować np. poprzez inny materiał sprzężny czy jej przeprzężenia i tak samo amortyzator – inna wkładka czy olej i już jest inna charakterystyka. Często producenci dają inne sprężyny i amortyzatory nawet dla różnych wersji nadwozia lub wyposażenia. Nie mówiąc już o elementach gumowych czy mocowaniach. Więc tak, mimo tej samej płyty auta mogą się zupełnie inaczej zachowywać.

    • Avatar

      Kamiq jest trochę mniejszy Więc zgaduje że też lżejszy (jeśli się mylę to przepraszam proszę mnie wyprowadzić z błędu) więc możliwe że zawieszenie musiało być zestrojone sztywnej żeby masę auta utrzymać na tej samej wielkości płycie.(Nie tworzę samochodów więc mogę się mylić)

    • Avatar

      @Bandaj PL kamiq jest ciezszy o jakies 50kg ale to zadna roznica, szczupla kobieta na pokladzie w scali i jest ta sama waga co w kamiqu. Nawet scala 1.5tsi jest lzejsza kilka kg od kamiqa 1.0tsi gdzie wiadomo ze 1.5tsi wiecej wazy od 1.0tsi

    • Avatar
      jeremiusz półtorak

      @Kevio Jak Pan Pertyn powiedział w teście płyta podłogowa B klasy na jakiej zbudowano Scalę ma pewne ograniczenia tak jak pod względem obszerności tak i jakości resorowania. Można założyć lepsze ,,gumki,, sprężynki i amortyzatory ale można poprawić to do pewnego stopnia . Czekam na drugi test Skody Kamiq na tych samych lub podobnych drogach w Polsce i bardzo bym chciał aby był on pozytywny.

  11. Avatar

    To taka Kuraq na niższych sprężynach. Deska trochi bidna a drzwi takie same jak w Kuraku czyli betonowe plastoleum. Silnik ea211 evo jest bardzo ok 👍

  12. Avatar
    Marcin Winnicki

    największy niewypał skody, a do tego jeszcze 85tys zł 🙂

  13. Avatar

    czyli mowiac krotko: duzo samochodu w sensie bagaznika, ale raczej waski i przy podrozy 4+ osoby bardzo niewygodny. Plyta podlogowa vw polo oznacza tutaj kiepskie resorowanie bez obciazenia minimum 80% dopuszczalnego (bo musi byc po prostu za twarde zeby uniesc wiekszy samochod) + wrazliwosc na podmuchy wiatru. Silnik i skrzynia zestrojone kiepsko, w koncu musi byc jakis powod dla Kowalskiego, zeby poszedl jednak do vw

    Malinowski pojdzie po Koreanczyka, i lepiej na tym wyjdzie moim zdaniem

    • Avatar

      Kowalskego interesuje auto które nadaje się na "Polish Hybrid" (czytaj: można założyć LPG) a tego choćby się zkroił w gacie u Skody nie dostanie. A u Skośnych masz motory MPI i w Rio i w Stonicu i Ceed z derywatami włącznie.

    • Avatar
      Jędrzej Górski

      to fascynuje ze pertyn nidgy sie nie troszczy o miejsce z tylu a ty nagle samichod jak to skoda ma ma mase miejsca na nagi ale jest jakis dramat bo z tylu scala jest wezsza od golfa na wysokosci lokci o 1.5 cm a po obysie zewnetrznym o 0 9… Podejrzane.

  14. Avatar

    Dziwię się, że Pertyn nie dostrzegł w Chorwacji niedostatku szerokości Scali. Jakiś czas temu przy okazji przeglądu swojego auta wsiadłem na 2 minuty do tego modelu i od razu pomyślałem "ocho, Rapid 2". Scala jest tak samo wąska jak Rapid (nie oszukujemy się 15 mm więcej nikt nie jest w stanie zauważyć) i długa (z tej długości bierze się miejsce na nogi i litry w bagażniku). Rapid z tego względu paskudnie się prowadził przy wyższych prędkościach, ciekawe jak będzie jeździła Scala?

    • Avatar
      Jędrzej Górski

      15 mm to dokladnie roznica z tylu miedzy scala a golfem. A w ogole to od kiedy pertyn sie troszczy o miejsce z tylu.. podejrzane.

  15. Avatar

    Wszystko co Pan zarzucał Scali dotyczy też Superba. Każdy podmuch wiatru rzuca nim po pasie a zawiecha gubi się na nierównościach. A Pan tak się rozpływał na komfortem superba… No nie!

    • Avatar

      @MrPiootr81 No inaczej to się nie da tym autem, tylko emerycko! 😀 Rozwaliłeś mnie koleś! xD Sprzedam Ci dobry trick. Świat się nie kończy na czubku Twojego nosa! 😀

    • Avatar

      @kuban2 Jesteś emerytem że go kupiłeś ?? Czy pracujesz w przedszkolu że małpujesz czyjeś słowa ??Ja akurat wziąłem kombi jako 2 auto dla rodziny więc nie popisuję się prędkościami . Powiedz, które masz felgi nazwę rozmiar i jaka opona może da się coś naprawić. Śledzisz fora to powinieneś wiedzieć że zachowanie na drodze to najczęściej kwestia felg i opon.

    • Avatar

      @kuban2 Hmm nie wiem co myśleć ,odpisujesz po 3-4 minutach ale jak zapytałem o felgi, opony w twoim aucie to nie ma odpowiedzi HEH poszedłeś na parking poszukać jakiegoś Superba sąsiada 😀 😀 😀 …szkoda czasu żegnam hehehe

    • Avatar

      Również użytkuje czasem superba i nie zauważyłem tego problemu.(Może miałem szczęście do bez wietrznej pogody xd). Chociaż jestem w stanie uwierzyć że nie jest to najbardziej stabilne auto na świecie. Długie szerokie miękkie zawieszenie (jeżdżę egzemplazem bez dcc) więc pewnie czasem można czuć podmuch wiatru na nim Ale nie przesadzajmy że strach nim jechac

    • Avatar

      @Bandaj PL zgadza sie duze auto i miękkie ale bez przesady poza tym ja jezdze ma 17 stkach jak ktos uzytkuje 19 cali to byc może lata na koleinach a drogi mamy jakie mamy..

  16. Avatar

    14:06 mowi pan ,ze nie wlacza pan trybu sport.ale po co wlaczac.co to da.Czy jest wogole jakas zauwazalna roznica w tej skodzie w takim malym silniczku?Czy tylko utwardzi sie kiera i gaz szybciej zareaguje na jego dodanie bo raczej jest pewne ze sport tryb nie dorzuci extra 100koni i 200Nm.Jak dla mnie chyba bez sensu ze w takich malych silniczkach daja cos takiego jak tryb sport.tam to powinno byc tylko eco i normal bez sport

    • Avatar

      @BMW-530d
      Pisałem ci, że u mnie to 70-80 koni!

    • Avatar

      @BMW-530d
      Wyjaśniam bo widze trudno ci załapać sens trybu sport.
      Otóż 530d Zapewne około 245 KM wykona manewr wyprzedzania bardzo sprawnie w trybie sport, normal, eco czy jaki tam się jeszcze znajduje.
      Słabe auto z wyprzedzeniem ma gorzej, i tutaj jest istotne czy zrobisz 80-120 w 6 sekund czy 17.
      Różnica między 4 sekundy a 4,2 dla mocniejszego auta jest pomijalna.
      Jeżdżąc autem z DSG przy 50-60 km/h mam 6 bieg i 1500 obr/min.
      Auto nie jedzie w ogóle a gdy dam gazu na maksa długo myśli czy jestem tego pewien.
      Odpuszczę gaz na pół sekundy i wraca ostatni bieg.
      W trybie sport każde dotknięcie gazu to redukcja do najniższego możliwego biegu i wysokie obroty.
      Czyli możliwie najlepsze przyspieszenie. Różnica jest kolosalna jeśli chodzi o dynamikę jazdy.
      A normy emisji spalin powodują wykastrowanie auta z dobrej reakcji na gaz i dynamiki w trybie normal. Nawet z gazem w podłodze skrzynia potrafi zmienić bieg przy np 4000 obr/min na wyższy.

    • Avatar

      @jarekm159 u ciebie ale w jakim konkretnie samochodzie??

    • Avatar

      @jarekm159 mi nie musisz tego tlumaczyc bo jezdze i 3 litrowa benzyna jak i 3 litrowym dieslem.pytam w jakim aucie podnioslo to 60-70koni??

    • Avatar

      @BMW-530d
      Skoda Rapid. Z 30 KM w trybie normal przy 1500 obr/min do 110 KM przy 4600 obr/min w sport.
      Dodam, że bardzo trudno przekroczyć 2000-2500 obr/min bo jest redukcja na wyższy bieg co przekłada się na niskie obroty i spadem mocy względem trybu sport o wspomniane 70-80 KM przy jednakowym położeniu pedału gazu.
      Zapytam może ciebie w jakim aucie powinien być tryb sport?
      Praktycznie 99,9% aut to auta osobowe nie sportowe więc może powiesz po co w 530i czy 530d tryb sport?
      Rozumiem, że tylko auta przeznaczone na tor powinny posiadać tryb sport?
      To, że w aucie o mocy 150 KM bardzo zauważalnie poprawia dynamikę jazdy się nie liczy tak?

  17. Avatar
    Krzysztof Wodnicki

    1.4 150KM w Superbie w manualu zbiera się w 8s do 100 licznikowej, test przyspieszenia do powinien być zrobiony w trybie S, pozostałe przyspieszenia mogą być w D. Ogólne wrażenie 1.4 vs 1.5 TSI jest niekorzystne dla 1.5, jest zdławiony i bezpłciowy. Scala po pierwszej okazji oglądamia w salonie zniechęciła ceną, i plastikowym wnętrzem. Co się stało, że nagle obiektywnie Pertyn patrzy na to cudo, drogie, rozciągnięte Polo. Scala jest wg. mnie nie naciąganym kompaktem, w tej cenie w 2017 roku na wyprzedaży rocznika można było nabyć SS3 1.4 150 w manualu z ubezpieczeniem 0,9%, czyli Scala jest droga.

  18. Avatar
    Michał Badziu881

    Również mam dach panoramiczny i czujniki zmierzchu oraz deszczu i "szeroką zabudowę" za lusterkiem wstecznym…dach zupełnie zbędny ponieważ jako kierowca siedzę w miejscu gdzie dach się zaczyna i w ogóle go nie widzę…sprawa lusterka i miliona czujników…szerokie cholerstwo zasłania widok na światła gdy się stoi jako pierwszy przed światłami…ot takie moje spostrzeżenia.

  19. Avatar

    O co chodzi z ta szerokoscia scali?
    Jest szerokosci golfa, do octavi brakuje jakis 1 cm na szerokosc. Auris jest kompaktem i ma 176cm szerokosci. Scala jest wezsza w srodku od aurisa?
    Jak to da sie porownac na oko? Czesto nam sie cos wydaje tylko. Skoda to nie moja ulubiona marka. Moze specjalnie zrobili drzwi w scali bardzo grube zeby bylo wasko. Bez kilku milimetrow scala ma 180cm szerokosci, octavia chyba 181cm szerokosci.

  20. Avatar

    Te zegary to dzień dobry mamy lata '90- te. Świetny test!

  21. Avatar

    Czas do setki to wyszedl jak w scali 1.0 tsi. 1.5tsi ma ponad 1sek lepszy czas w papierach jak na filmie. Moze nieuczciwy vw grzebal juz cos w silnikach 1.5tsi i nic nie powiedzial. Bo obecnie 1.5tsi nie ma w cenniku skody wiec cos sie wydarzylo

  22. Avatar

    Mam wrażenie ze coś jest nie tak z tym egzemplarzem – bardzo długo przyspieszał i jakby coś go mulilo . 150 KM w takim mały aucie powinno się znacznie lepiej zbierać

    • Avatar

      Na papierze SUPERB z tym samym silnikiem przyśpiesza bodajże w 9 sekund a o ile większym samochodem jest Superb

    • Avatar

      Zgadzam się, mam okazję jeździć właśnie superbem z tym silnikiem(tylko w manualu) i sprawia wrażenie mocniejszego nie jest. A tutaj lżejsze auto i jakoś niemrawe. Może w trybie sport by lepiej ciaglo

    • Avatar

      @Bandaj PL albo ten egzemplarz jakiś zamulony w końcu auto prasowe… Może źle dotarte

  23. Avatar

    Panie Macieju, dobry test, ciekawe spostrzeżenia, w moim odczuciu to bardzo obiektywny test. Nie jeździłem Skalą, ale rozumiem Pana "rozterki". Bagażnik kontra szerokość w kabinie (osobiście wolę luz w kabinie, niż luz w bagażach :)). Poza tym z takim silnikiem i skrzynią przy kompakcie oczekiwał bym "rakiety" – no takiej miejskiej rakiety. Na pewno auto znajdzie swoich wielbicieli, jestem pewien, że auto ma swoje zalety (zresztą wspominał Pan o nich), ale dobrze, że są publikowane rzetelne testy pomagające dokonać wstępnego wyboru. Tak na marginesie, uważam, że to auto jest zbyt wysoko wycenione (może to przez "podatek" od nowości). Z czasem może będzie lepiej pod tym względem. Pozdrawiam.

  24. Avatar

    Witam serdecznie Panie Macieju i dziękuję za świetny i szczery test. Mam skodę Octavię z silnikiem 1.4 140 km i jestem bardzo zadowolony, lecz muszę przyznać że w wietrzne dni też samochód był trochę niestabilny. Piszę był ponieważ obnizylem Octavike i dałem dystanse. Teraz jest lepiej.
    Pozdrawiam.👍🙂

  25. Avatar
    Michał Zarzycki

    Ach te zegary, miodzio. Po lifcie będą z kukułką.

    • Avatar

      Paaanie na magazynie jest jeszcze 1mln sztun z lat 90'tych i trzeba je gdzie upchnąć. Skoda bedzie je wkładać pewno jeszcze w 2030 roku.No ale klient fajny nie za bardzo wymagający

  26. Avatar

    Fajnie gadasz 🙂 Tylko te przerwy między zdaniami, trochę jak bym słuchał kazania w kościele, prawie zasnąłem. Dobranoc

  27. Avatar

    chyba wolę Tipo w automacie , nie widzę przepaści w jakości i parametrach , ale widzę przepaść w cenach !

  28. Avatar
    Marcin Witkowski

    Paskudztwo do kwadratu, z reszta jak kazda skoda. Nie ogladam szkoda oczu na to paczać

  29. Avatar

    Żona ma 1.0 TSI DSG Fabię z 2018 bez gpf i przyspiesza znacznie lepiej… Nie ma to jak zadusić silnik.

  30. Avatar
    Adam Jaszczurowski

    Nowszy Rapid tylko dla molosnikow auta ze znaczkiem kuropatwy. Nie wiem kto kupi te wersje, skoro mozna miec w tej cenie SubaruXV, lub 200kM w Astra. Nonsens.

    • Avatar

      Skoda będzie mieć sprzedaż lepsza, niż Subaru i Opel razem wzięte. Subaru nie ma mocnych silników i nawet zagorzali fani się od nich odwracają. XV to biały kruk na drogach. Opel Astra po liftingu nie ma już nawet silnika 1.6 i finalnie PSA zalozy tam trzycylindrowy 1.2.

    • Avatar
      Jerzy Jerzewski

      Faktycznie , za tą kasę Subaru XV to idealne auto choć wygląd nie każdemu pasuje. Panu Maciejowi jednak spasował. Mnie pasuje,

    • Avatar

      @pb podobno: "Nowe silniki w Astrze zostały zaprojektowane w Ruesselsheim w Niemczech jeszcze przed integracją marki Opel z Group PSA. Nie jest to więc ta sama rodzina silników, co np. w nowej Corsie, Crosslandzie X czy Granlandzie X." – komentuje Wojciech Osoś, dyrektor PR całej grupy PSA w Polsce. Ale czy to prawda??

  31. Avatar

    Ogólnie to motoryzacja zdycha. Jakieś silniki 1.5 ,1.0 i inne kosiarkowe jednostki. Systemy start-stop ,masa niepotrzebnej elektroniki i inne herezje a to wszystko za horendalnie wysokie ceny! Masakra.

    • Avatar

      @Łukasz Różewicz sam start stop nie wyłączysz. znaczy mozesz ale po ponownym odpaleniu znów jest włączone

    • Avatar
      Łukasz Różewicz

      @Lukasz K u mnie wyłącznie systemu start stop to jeden przycisk obok skrzyni biegów, to nie jest jakoś strasznie uciążliwe każdorazowo go wciskać po odpaleniu auta 🙂

    • Avatar

      @Łukasz Różewicz no nie jest. Ale porownujac do np hyundaia i40 gdzie zapamietywal ostatnia opcje. Masz dsg u siebie? Ja uzywam start stop do sprawdzania kiedy dpf sie wypali.. a niestety mieszkam w miescie.

    • Avatar

      @Lukasz K Norma pomiaru zużycia paliwa i czystości spalin zakłada, że wykonuje się je w domyślnej opcji ustawień. Dlatego na siłę wszyscy ustawiają domyślnie włączony układ start-stop 😉 Może przy nowej metodologii pomiarów się to zmieni….

    • Avatar

      @MrLookmal tylko dla przyklady koreance hyundai i40 bo takie auto tez rozwazalem jest inne w tym wzgledzie. Po wylaczeniu start stop zapamietuje i jak ponownie odpalisz silnik to jest wylaczony

  32. Avatar

    W aucie kompaktowym moc silnika 150 KM z turbospreżarką i "szybką przekładnią dsg" wskazywalaby jednoznacznie na osiągi zadowalające, a tu są raczej odbiegające od oczekiwań czy też danych producenta…. Coś poszło nie tak.

  33. Avatar

    Chyba rok modelowy 2020 a nie rocznik 2020

  34. Avatar

    Czyli stara dobra skoda niby jest duże ale nie jest duże. Niby jest komfortowe, ale tłucze na dołach. Niby ma 150 KM Turbo a dynamiki nie ma. VAG jak zwykle okroił to skodzine aby nie była lepsza niż inne marki w grupie. I pięknie pokazuje znaczenie marki w grupie – jest na samym dole. Na tle konkurencji która ostatnią odrobiła pracę domową – nie wygląda to tak dobrze. Więc za 80-90 tys dostajemy prawie dobre auto – to prawie. I ten mój ulubiony podłokietnik nadal jest używany w Skodach. W flotach zrobi karierę – przy dotychczasowej polityce rabatowej skody. U klientów indywidualnych nie wróże jej wielkiego sukcesu.

  35. Avatar
    Pozdrowienia z podróży

    Jak się skończy wyprzedawanie Rapida to ceny na Scalę spadą 😉

  36. Avatar

    co oni maja z tym rombowatym grillem teraz… kazde auto (prawie) to bylo fajne na chwile

  37. Avatar

    Ciekawe auto. Dobry test.

  38. Avatar

    Osiagi na poziomie Mazdy 3 2.0 a tu jest turbodoladowany silnik 1.5, wiec ewidentnie cos nie jest tak. Chca zejsc do poziomu 95 CO2? Inna sprawa, ze ten silnik 1.5TSI ma powazne problemy (tzw.kangurzenie w manualu) i bazujac na opiniach testerow, czyli uzytkownikow nie wiadomo, czy problem do konca wyeliminowano. Podatnosc na podmuchy boczne to pewnie m.in. zasluga ciec kosztow na masie (karoserii).

    • Avatar

      pb problemy z niestabilnością przy prędkościach autostradowych to problem spowodowany zastosowaniem belki zamiast wielowahacza z tyłu. Taki sam problem ma octavia i było to wielokrotnie opisywane. W octavii dopiero silniki 2.0tsi (190 i 245ps) mają wielowahacz i problem ten nie występuje. Pozdrawiam

    • Avatar

      @Mateusz W w polifcie, gdzie zwiększono rostaw kół problem nie występuje
      Mam z belką po lifcie, felgi 17 opony 225/45/17 i jest git

    • Avatar

      Potrek aaaa ok 🙂 myślałem, że to bolączka każdej octavii z belką. Jak widać więc z twojej wypowiedzi można mieć Belkę i stabilne autko. Pzdr

  39. Avatar

    No miło, że Pan oprzytomniał troszkę z tym wychwalaniem tego jak dla mnie kolejnego autka do robienia kasy bo jak można nazwać technikę polo sprzedawanej za cenę golfa? Skoda to nie jest tania marka, ta scala pokazuje to idealnie bo auto tylko niby nie jest drogie bo ciut tańsze od konkurencji tylko, że nie jest odpowiednikiem tej konkurencji niestety więc jest najdroższym segmentem B po prostu.

  40. Avatar
    Sedrak Danielyan

    No i wyłączyłeś mnie Pertyn z tego samochodu. Dalej dla mnie Kia Cee'd jest faworytem w tej klasie

    • Avatar
      Stanisław Jama

      Zgadzam się w 100%

    • Avatar

      Ale dlaczego w Ceedzie nie dostaniesz aktywnego tempomatu ze skrzynią manualną ?? dlaczego czujniki z przodu są w najdroższej wersji BL+ ?? To wszystko powoduje, że musisz mieć ok 107 tys zł na auto. A do tego kiepska polityka rabatowa bo dadzą ci 2-3 tys lub jakieś gratisy.

    • Avatar
      Sedrak Danielyan

      @Gregor r w Kia? Za 94 tys masz praktycznie wszystko co trzeba, a z rabatem na firmę wychodzi mniej niż 90 brutto

    • Avatar

      @Sedrak Danielyan Ze skrzynią manualną nie masz aktywnego tempomatu – tak wynika z cennika, konfiguratora i tak też potwierdził mi diler KIA, a czujniki z przodu są tylko w wersji z asystentem parkowania co ma dopiero najdroższa opcja. Stąd za 94 czy 96 nie masz tych dwóch rzeczy, a dla mnie to norma i must have. Stąd dla tych dwóch rzeczy musisz kupić wersje za 107 tys zł. Inni dają czujniki w średnich opcjach i ACC w manualu.

      A na firmę kupują firmy, albo księża na rabaty grup zawodowych. Ja nie mam firmy i nie jestem księdzem stąd mają mnie w d….

  41. Avatar

    Szukam auta miejskiego typu Polo, Rio, Yaris. Tylko mam jakąś awersję to silników doładowanych. Nie wiem co lepsze czy polo 65km (1.0) czy yaris 1.5 czy rio 1.4. Nie potrzeba mi wielkich przyśpieszeń ani prędkości (max 150 na autostradę), a wytrzymałości i niezawodności. Pozdrawiam

    • Avatar

      @Lukasz K myślałem nad i20, ale nie przyglądałem mu się dokładnie,
      z tego co widzę na otomoto to przy bardzo podobnym wyposażeniu tańszy o 8k, tylko gwarancja mniejsza niż w rio no i w sumie silnik 1,2

    • Avatar

      @Rafal Gasowski rozmawiałem z różnymi ludźmi o instalacjach i słyszałem rożne opinie, najczęściej ci co nie mają mówili że to jest nie opłacalne ze względu na naprawy itp.
      inni zaś że nie wiedzą czemu ludzie nie chcą jeździć na gazie, jeżeli instalacja jest dobrze wyregulowana to wszystko będzie działać dobrze.

    • Avatar

      @staniekk3 Ja do niedawna posiadałem hyundaia i30 z 2014 mega fajne auto z dużym bagażnikiem.. Moim zdaniem idealne do miasta.. z silnikiem 1.4 mpi.. Dość oszczędne. poniżej 7litrów w mieście.Miejsca w środku bardzo dużo.. Ale z racji powiększającej się rodziny zmienilem je na skodę superb.. Chciałem i40 ale poliftowe skrzynie automatyczne są bardzo słabe a musiałbyć automat.
      Mimo wszystko polecam hyundaia mój był bezawaryjny. przez 3 lata tylko oponę musiałem wymienić.

    • Avatar

      Rio z 1.4 + gaz założony we własnym zakresie. BRC do 1.2 w Kia to jest zdaje się przerost formy nad treścią do tego auta chyba, że auto dostaje wzmocnioną głowicę o czy jednak nigdy nie słyszałem. A tak poza konkursem to sugeruje jeszcze obejrzeć Kia Venga/Hyundai ix20. Tam masz motor 1.6 MPI, powinnien dać się przerobić na gaz. Poza tym jest to auto większe od wymienionych.

    • Avatar

      @Jan Kowalski mam dosyć specyficzny garaż w domu i ani Venga ani ix20 nie zmieszczą mi się, jest dosyć stroma rampa do garażu w piwnicach do tego brama o wysokości około 160-170 cm

  42. Avatar

    Skody to już się tak opatrzyły, że szkoda gadać.Każda jedna taka sama do pożygu.Najnudniejsze samochody na rynku

  43. Avatar

    Kiedy bedzie test KIA Xceed :)????

  44. Avatar

    Kurde ale 0-100 to lipa na maxa, moja octavka 1,4 150 idzie duzo lepiej, faktem w manualu ale tutaj cos nie tak…

    • Avatar

      jak ci się sprawuje te tsi??

    • Avatar

      Lukasz K jak dla mnie rewelacja. Średnie spalanie poniżej 7 w mieszanym miasto plus drogi miedzymiastowe. Zero żarcia oleju. 2,0 tdi szwagra w b7 wącha spaliny. Mam apetyt na większy motor, ale portfel mnie blokuje. To jest bardzo rozsądny wybór. Kosztuje nie wiele a potrafi dać frajdę.
      Napewno nie jest zawalidrogą, a potrafi ukręcić nosa nie jednej furze w stylu GTI;)

    • Avatar

      @Potrek dzieki za odpowiedz. A jak z tym kankurzeniem? Jak masz manual to podobno wystepuje? Ja niestety ale kupilem skode sperb w 2.0tdi z dsg. Myslalem o 1.4 tsi bo maja dosc dobre opinie ake daja do nich ta gowniana dsg7 dq200. Ogolem to moj pierwszy vag w zyciu i juz wiem ze nastepnego nie kupie- (napewno nie z dsg)

  45. Avatar

    Dodam jeszcze, tak patrzac na to auto i cennik, to jedyna słuszna opcja to full golas, wzbogacony o klimatronik w dodatku kupiony na wyprz rocznika, wtedy ma to sens …

  46. Avatar

    Cena tej wersji silnikowej z pewnością po rabacie nie mniej niż 100 tys.

  47. Avatar

    Szanowny Panie Pertyn, dawno Pana nie ogladalem (mea culpa)… jednak gdy zobaczylem w internetach Renault Trezor, to szczerze powiedziawszy, tak jak w wyobrazni uwodze najpiekniejsze niewiasty swiata, tak sobie Pana wyobrazilem jak gawedzi o tym kosmicznym cacku od Renault. Panie Pertyn, ja panu blagam, pan sie zakrec i sie nakrec…. Klaniam sie.

  48. Avatar

    Smutne auto dla banalnych ludzi. Wyobraź sobie – rano do pracy a tu Skoda. Na zakupy – Skoda za którą nawet nie chce się obejrzeć. Dzieci do szkoły zwykłą Skodą. Na światłach obok 5 innych Skód. Przyjechał kolejny Pan Bezimienny do serwisu Skody. Jak byś wszędzie jeździł z torbą na głowie …

    • Avatar

      MrY wiesz, niektórzy myślą, że jak auto nie dostarcza emocji kierowcy to znaczy, że ma on nudne życie. Możesz skakać na spadochronie, zjeżdżać z Mount Everestu na nartach i być grotołazem, ale to sebix w 15 letnim BMW z 4l silnikiem będzie miał bardziej emocjonujące życie bo mu wydech hałasuje 🙂
      Sorry nie mogłem się powstrzymać czytając takie głupoty. Pozdrawiam nudnych skodziarzy!

    • Avatar

      do tego świadomość wydania ok 100 tys za takie coś to murowana depresja

    • Avatar

      leszko gorsza od tego jest tylko świadomość bycia taką niedojdą życiową, że nie stać Cię na Skodę za 100k pln 🙂 czyt. większość tutaj komentujących 😀

    • Avatar

      Mateusz W …jeżeli jakość życia i życiowy sukces oceniasz przez pryzmat dochodów to pragnę Ciebie zmartwić, bo Twój matecznik został zlikwidowany…możesz mieć tylko nadzieję, że kiedyś przywrócą gimnazja…nadzieja umiera ostatnia! 😉

    • Avatar

      tygnoju uderz w stół…. 🙂

  49. Avatar

    Wiem co jest nie do końca w porządku z tym samochodem, nowe normy czystości spalin, co się przekłada na oprogramowanie zarówno silnika jak i skrzyni biegów, plaga najnowszych aut z grupy VW.

  50. Avatar
    Adam Boratyński

    Na dzień dzisiejszy (wg konfiguratora) wersja "Style" z silnikiem 1.0 i automatem kosztuje 84 750 zł, wersji 1.5 DSG w cenniku nie ma.

  51. Avatar

    silnik w jakims tescie dlugoterminowym 1,5 tsi padł po ok 190 tys km 😀 nie dzieki.. za 100tys

    • Avatar

      Jakiś link kolego czy lubisz tak zwyczajnie zwracać na siebie uwagę? Widziałem test długodystansowy 1.4TSI EA211, który wymagał remontu po 290k km, ale o 1.5TSI pierwsze słyszę, więc albo podaj link do testu, albo skończ proszę uprawiać to pierdolemento.

    • Avatar

      @Ave było było, on dobrze mówi, też mi się to obiło o oczy. Bodajże z jakimś mercedesem zestawili golfa 1.5 TSI, do 200kkm nie doleciał

    • Avatar

      @Ave W teście zmieniano olej i filtr co 30 tys… Wystarczy zmieniać co 15 tys i silnik zamiast 290tys zrobiłby ponad 450tys

    • Avatar

      Kaer test długodysnsowy w niemieckim Auto Bildzie. Silnik zrobił 280 tys. w 6 lat.

    • Avatar

      ​@Kaer Chłopie, weź że sprawdź najpierw o czym chcesz pisać, a później to napisz. Odwołujesz się do testu o którym sam napisałem – z Meśkiem klasy A, ale tam nie było 1.5TSI i nie żadne 200k km, tylko 1.4TSI EA211 i 290k km. Jak czegoś nie pamiętasz, to najpierw to sprawdź, a nie rzucasz gówno w wiatrak by sprawdzić co się przyklei do ściany…Aż żal Was czytać – bodajże, obiło mi się o oczy, z tego co pamiętam, tak mi się wydaje, jakoś tak. W ten właśnie sposób tworzą się jakieś patologiczne historie wyssane – dosłownie, z dupy.Dla reszty jełopów z ciepłym balasem w ręku i włączonym wentylatorem, oto Wasz test: https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy-dlugodystansowe/w-volkswagenie-golfie-14-tsi-po-300-tys-km-rozsypal-sie-silnik/lsx56y0Pozdrawiam

  52. Avatar

    życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć autem bez charakteru chciałoby się powiedzieć …. po minie i komentarzu pana Macieja wywnioskowałem, że szkoda zachodu za taką Scalę 😉 pozdrawiam

  53. Avatar

    Ceny Scali to dramat, tylko floty to wezmą z odpowiednimi rabatami 30%.

    • Avatar

      Nie rozumię tego dramatu, Scala zaczyna się od 67 tys, a wersja Ambition 71tys (77 tys z DSG). Biorąc pod uwagę standardowy rabat dla Skody, 10% to tu nie widzę dramatu

    • Avatar

      @MrY 71 tys zł za 1.0 TSI, w wersji ambition + dodatki, czyli realnie 75 tys zł, za coś pomiędzy segmentami B i C. Skoda nie daje 10% rabatu na nowy model.
      Tańszy będzie Fiat Tipo 1.4t, Astra 1.4t, Megane 1.3t, 308 1.2t, itd.

    • Avatar

      @test1uci nie daje rabatu chyba tylko w pierwszym miesiącu na rynku. Skoda wciska rabaty niemal bez pytania, przynajmniej mój dealer tak ma a nie wydaje mi się że ma jakieś słabe obroty jeśli na przyklad zaopatruje flote Orlenu. Wersja Ambition za 71k jest juz calkiem niezle doposazona, jezeli Skoda nie dala by rownych 10% to i tak sadze ze za 65k mozna by takim wyjechac z salonu.

  54. Avatar

    Ten samochód to badziewie. Jak każda Skoda.

    • Avatar
      całkiem mocny gość

      @Lukasz K chyba też bym wybrał jak Ty, ewentualnie optime bo też mi się podoba zwłaszcza w wersji GT. Superb i Octavia to prawilne auta a te Scala, Fabia itd to na ubera. Masz świeże auto które największy spadek wartości ma za sobą a komfort i wyposażenie zapewne lepsze niż w nowym kompakcie za podobną cenę lub nawet wyższą

    • Avatar

      @całkiem mocny gość dzieki. Ja mieszkam w uk a tu szybko auto mozna zmienic. Skode wziolem z salonu skody, byla po 1 wlascicielu. Wlasnie kia optima kombi gt w benzynie to moje auto na ktore chetnie bym sie zamienil. Jakos koreanskie robia na mnie wrazenie. Ogladalem 2 szt i40 ale technicznie to stare auta i te skrzynie dct. W superba moge sie smialo spakowac na trase pl-uk mimo iz to liftback i jechac bez odpoczynku.

    • Avatar
      całkiem mocny gość

      @Lukasz K kolega też kupił superb tylko w kombi I jest spoko ale myślałem że w środku jest większy, z tyłu jest kupa miejsca ale z przodu tak normalnie jak w innych autach tej klasy, ile tam taki superb kosztuje? W UK trochę lepsze ceny aura mają

    • Avatar

      @całkiem mocny gość wiesz ja za swojego zaplacilem 15k funtow za koncowke 2016 roku auto mialo przebieg 28k mil czyli jakies 44k km.. auto w wersji executive. I dali mi 2 lata gwarancji+assistance i 4x nowe opony 19". Ogolem w tej cenie mozna by kupic bmw f10/11 ale starsze czy lexusa gs250. Albo niemal nowego i40/optime.. ale ich 1.7crdi nie porywa moca- a w miescie jest bardzo problematyczny.

  55. Avatar

    A co jeśli to tryb "Sport" jest normalny trybem a tryb "Normal" jest trybem dostosowanym do wymogów emisji spalin? WLTP nie wspomina chyba o trybach więc miało by to sens zastosować jako standardowy tryb który jest poddawany testom emisji i dodać jakiś tryb "performance" do normalnej jazdy.

  56. Avatar

    Tragedia. 85 tys zł podstawa.
    Za 100 tys zł jest Seat Leon że 150 konna benzyna. Tez doposazony.

    Scala nie ma sensu, 1.0 TSI nie dla zasady. Nic co ma 3 cylindry

    • Avatar

      @Arek Marek To czy komuś brzmienie się podoba to kwestia mocno indywidualna. Ja lubie dźwięk TSI. Nie każde 3 cylindrówki brzmią przyzwoicie, nie wiem czemu ale najgorzej brzmiał PureTech w Citroenie C1 którym miałem nie przyjemność jeździć, trochę lepiej było w C3 i C3 Aircross ale pewnie dlatego że lepsze wyciszenie. TSI nawet w Citigo brzmi OK. Oczywiście V8 HEMI to to nie jest ale tragedii też nie ma.

    • Avatar

      @MrY To nieistotne. Powiem tsk może i rude bzykaja się równie dobrze co inne ale rudych nie lubię.
      I 3 cylindrów też. Niech spała 2 na 100, wytrzymuje 300 tys ale Nie.

    • Avatar

      Arek Marek …skoro nie lubisz, bo nie lubisz to po co te wszystkie wywody? Gorzej jak w konopielce, gdzie sierpami zboże rżnęli, bo przesądami przesiąknięci…

    • Avatar

      Arek Marek Aha to ty nie lubisz 3 cylindrowek nie z jakiś realnych powodów tylko tak po prostu z powodu uprzedzeń.

    • Avatar

      @MrY realnych że to Bio, eko idioci z UE zabijają motoryzacja. Ze to w imię pseudo ekologii czytaj kasy i norm narzuconych nie do spełnienia. Za to że źle brzmią. Za to że są nie lubię. Bo są zle

  57. Avatar

    😎😎😎👍👍👍

  58. Avatar

    Z tymi rocznikami to chcą z ludzi debili zrobić

    • Avatar

      To ludzie są debile i trzeba takich sztuczek żeby sprzedać auto. Jeżeli rok modelowy zaczynałby się w styczniu to sprzedaż by szła do maja, a potem byłby zastój aż do grudnia, a tak to jedni idą w styczniu kupować auto "bo nowy rocznik będzie w dowodzie" a inni idą kupować auto we wrześniu "bo wyszedł nowy model"

    • Avatar

      Zawsze tak było, że w sierpniu firmy motoryzacyjne miały przerwę. Jakieś małe poprawki, sprawdzenie linii produkcyjnej i tłuką następny rok modelowy.

  59. Avatar

    Dramatyczne jest oglądanie w 2019 r wyświetlacza miedzy zegarami z golfa 6…

  60. Avatar

    Zegary analogowe, a mam wrażenie, że się "wieszają" . Dla Kowalskiego górna granica to nadal ~60k zł. Dodatkowo koreańce i Seat mają lepszą gwarancję. Jak ktoś poluje na coś co zalega na placu to na Skodę nie spojrzy.

    • Avatar

      Mr. Ciastek zależy którego Kowalskiego

    • Avatar

      @Wektor WG Wiadomo, ale 60k zł to jest taki próg bólu. Gdzie ludzie wybierają miedzy nowym, a kilkuletnim z importu. Chociaż jak tak patrzę w koło to 40k zł to najczęściej maksimum jakie ludzie wydają na WŁASNE, a nie "pożyczone" auta. Czyli dominują używane importowane samochody.

  61. Avatar
    Jerzy Jerzewski

    Jest sobie taki nieduży kraj w Europie. Nazywa się Czechy.

    • Avatar

      A skutkiem tego oglądamy szaloną próbę sklecenie z komponentów które łaskawie upuścił VAG samochodu dla przeciętnego Czecha. Wyszło jak zwykle – Fabia na sterydach.
      Jak znam Czechów konstrukcję kolejnego Knedliq'a powierzą jedynemu geniuszowi jakiego posiadają: Jaro Cimrmanowi.

    • Avatar

      @Jan Kowalski czyli mówisz że znasz czechów ?

  62. Avatar
    Frywolny Alpinista

    Brzydka z zewnątrz (sylwetka + kolor), i kupowata w środku (zegary i saaaamo-czaaaarno)

  63. Avatar
    Marek Sosnowski

    Kilka kwestii Panie Petryn proszę powiedzieć konkretnie a nie ględzić jak na filmie jakie to są te wymiary, które wg, Pana powodują że dane auto jest tzw. prawdziwym kompaktem? Atutem Scali jest jej bagażnik to fakt i to na pewno dla wielu rodzin będzie bardzo poważny i silny argument za wyborem Scali a nie np. Corolii , o której Pan wspomina, ponieważ to jest auto rodzinne. Czemu przyczepił się Pan aż tak mocno do szer. wnętrza z tyłu- moim zdaniem te kilka cm na szer. ma o wiele mniejsze znaczenie niż poj. bagażnika i miejsce na nogi. Zgoda może 3 tęgim osobom nie będzie z tyłu super wygodnie, choć miejsca na nogi nikomu nie zabraknie ale w każdym innym kompakcie też nie będzie luzu bo taka już natura tych aut. Czemu odmawia Pan pokazania przyspieszeń w trybie sportowym DSG to już w ogóle nie rozumiem , czemu mówi Pan, że nie o to chodzi?… a właśnie , że chodzi. Test uważam za niepełny i pełen dziwnych stwierdzeń. Może pora zmienić konwencję tych programów i zamiast ględzić o subiektywnych wrażeniach do kamerek robić bezpośrednie porównania konkurencyjnych modeli z podobnym wyposażeniem i silnikami oraz w tych samych dokładnie warunkach, oczywiście. Wtedy mógłby Pan na tylnej kanapie przewieść 3 dorosłych facetów i zapytać ich , w którym z tych aut jest im najwygodniej.Wtedy taki test jest coś wart a nie ględzenie o tym co jest prawdziwym kompaktem a co nie.. I na koniec twierdzi Pan, że zawieszenie Scali nie jest komfortowe a to byłoby zaskoczeniem ponieważ inni twierdzą ,że jest bardzo komfortowe… czy , że jest tylko słyszalne na większych wybojach bo to są 2 różne kwestie. Jeśli jest głośne to nie wiem jak ma Pan ustawione mikrofony ale zupełnie tego na filmie nie słychać gdyż w aucie jest cały czas cisza. Pozdrawiam.

    • Avatar
      Marek piekoszewski

      To auto poprostu jest zwyczajnie taniej zrobione niż prawdziwe kompakty. Podsufitka jak z Seicento, tanie tworzywa, belka z tyłu…

    • Avatar
      Marek Sosnowski

      @Marek piekoszewski to zobacz sobie jak tandetnie wykonany jest przedzial bagazowy w tzw. prawdziwym kompakcie typu corolla i co tam mozna przewozic, damska torebke chyba tylko

    • Avatar
      Jędrzej Górski

      @Marek Sosnowski materiały wykończeniowe nie determinują segmuntu samochodu, tylko wymiary co do których pertyn delikatnie mówiąć mija się z prawdą bo jak zwykle nie przeczytał spec-sheetu

    • Avatar
      Jędrzej Górski

      sprawdziliem, różnicy jest półtaca centymetra z tyłu na wysokości łoksci, golf 7 144 a Scala 142.5. Wszędzie indziej Scala bije Golfa.

    • Avatar
      Marek Sosnowski

      @Jędrzej Górski tak samo jak belka skretna, gdyz ma ja bardzo wiele aut uznawanych za tzw. prawdziwe kompakty.

  64. Avatar

    Wyciszenie podobne jak w Kamiqu? I nie, Skoda nie dołożyła mnóstwa wyposażenia w podstawie. Światła LEDowe (podstawowe) to nie "mnóstwo".

  65. Avatar

    Z tą wspaniała techniką vw chyba przesadza.

  66. Avatar
    Wacław Spętany

    To jest podobne do pierwszej Kii Rio. Niby C a jednak B z większym zwisem. Nie jest zła, ale zbyt droga.

    • Avatar
      Jędrzej Górski

      jakim zwisem , Pertyn jak zwykle p..i bez trówki. Scala mi któtszy zwis przedni of golfa o 35 cm, rozstaw osi dłuższy o 8 cm i wraczcie tylny zwis (bagażnik) rzeczywiści dłuższy o 12cm bo to jest dużo większy od golfa samochów. Szerokość z tylu jeż aż o 1,5 mniejsza czyli Pertyn jak zwykle jeśli chodzi o precyzyjne liczby p…i .

  67. Avatar
    Paszczak Ziołomistrz

    A jak ktoś nie chce DSG (8 tys.zł droższa względem manuala i za 150 tys. km 8000 zł na remont)?

    Znowu pozbawia się nas wyboru!!!

    A nie każdy chce jeździć pierdziawą 1.0

  68. Avatar

    🙄🙄…w pierwszym teście Scali wychwalał Pan ją pod niebiosa, że aż się zdziwiłem .
    Umowie się na jazde testową by przekonać się jak jest naprawdę .
    Jedno jest pewnne😕…..stanowczo za drogo💁

  69. Avatar

    To co Scala reprezentuje, to nie dziwi nic, bo taka jest filozofia Skody, ale to, ze Corolla jest kompaktem, gdzie wewnątrz czuję się jak w aucie klasy B, to inna sprawa. Oprócz samopoczucia dochodzi realne mało miejsca na nogi i nie wiem czy Corolla nie reprezentuje ten sam poziom co Scala. Napęd ma fenomenalny, ale wielkość wnętrza i bagażnik dramat. To w Scali mam poczucie większej przestrzeni, a niby kompaktem nie jest.

    • Avatar
      Grzegorz Żmijowski

      dobrze, że napisałeś, że CZUJESZ się w Corolli jak w aucie klasy B, a nie że jest tam tyle miejsca co w klasie B. Absolutnie nie podzielam podobnych odczuć, mam 193 cm wzrostu, w Corolli mam aż nadto miejsca. Brakuje bagażnika? Weź kombi, które zresztą jest najładniejszym nadwoziem. Chyba, że 580 l to nadal mało…

  70. Avatar
    Jędrzej Górski

    Panie znowu się panu coś pomieszało jak pan metrówki ze sobą nie wziąłeś. Po pierwsze to masa kompaktów w stylu astra kombi jest od dawna dłuższa od Octavii. Po drugie to już Rapid było sporo dłuższy od Golfa .Po trzecie to od kiedy miają klasy samochodu jest szerokość na tylnej kanapie – jeśli oczywiście to prawda no bo przecież masz pan z metrówką na bakier.

    • Avatar

      Panie Jędrzeju, mnie jest bardzo przykro, że miał Pan ostatnio jakieś problemy, ale to nie moja wina – ani tych wszystkich innych, na których Pan najeżdża od wczoraj w necie i poza…

    • Avatar
      Marek Sosnowski

      @Pertyn Ględzi O w końcu sprawca tego zamieszania się odezwał ale krytyka jest w pełni zasłużona. Popadł Pan w pewną manierę i chyba nie ma Pan pojęcia jak innych irytuje gdy po raz 10 słyszą tekst w stylu – przejechałem ty autem już 200km i jestem tym autem naprawdę zachwycony i tym podobne bla, bla, bla czyli tylko ględzenie zamiast rzetelnych informacji. Czekam też na Pana definicję tzw. prawdziwego auta kompaktowego, którą raczył się Pan posłużyć przy ocenianiu Scali i nadal nic…. a skoro się coś powiedziało, zarzuciło to teraz proszę to wyjaśnić, sensownie uzasadnić gdyż póki co subiektywizm aż wylewa się z każdej Pana wypowiedzi . Żeby Panu to ułatwić to podpowiem- jeśli testuje Pan zwykłe auto rodzinne, obojętnie kompakt , kombi czy SUV to proszę nie ględzić do kamerki z pozycji kierowcy o jakości tzw. plasticzków ,kolorze klameczki czy podsufitki tylko zabrać na pokład rodzinę z bagażami a jeśli Pan mów,i że w innym aucie coś jest lepiej czy gorzej rozwiązane to proszę to zweryfikować i wszystkim pokazać. Naprawdę istnieją takie niezbyt skomplikowane przyrządy jak miarka, tester lakieru wykrywający ocynk czy miernik poziomu hałasu i wypadałby na nich bazować a nie tylko na subiektywnych odczuciach. Jeśli w czasie testu mocno wieje i autem rzuca przy większych pręd. to proszę o tym wspomnieć a nie robić z tego zarzut wobec lekkiego w końcu auta- kompakt to nie 2 t SUV przecież. Pana testy oglądają ludzie raczej nie dla rozrywki , jak sądzę tylko by pozyskać jakieś konkretne i rzetelne informacje- proszę o tym pamiętać i uszanować nasz czas..

    • Avatar

      ​@Marek Sosnowski Ojoooj! No to muszę jako wywołany do tablicy odpowiedzieć, że nic z tego. To jest mój kanał i ja tu GLĘDZĘ, a nie piszę pracę doktorską. Są inne kanały, na których ludzie biegają z miarką lub sześcianikami do badania pojemności bagażnika i nie mam zamiaru im odbierać chleba. Moje informacje nagle okażą się rzetelne, jeśli będzie je Pan traktować jak ja – jako tłumaczenie na polski tego, co mówi do mnie samochód. Może Pan sobie z tego kpić, może Pan tego nie lubić, ale tak jest i tak tu będzie.
      Reasumując: robi mi Pan awanturę małżeńską o coś, co mnie w ogóle nie dotyczy. Wszedł Pan do niewłaściwej klasy i postawił Pan pałę uczniowi z przedmiotu, który tu w ogóle nie jest prowadzony. Ale nie da się ukryć, że ma Pan wielkie zadatki na wychowawcę-twórcę samobójców.
      Mimo wszystko pozdrawiam

    • Avatar
      Marek Sosnowski

      @Pertyn Ględzi Wiadomo każdy odbiera auto po swojemu czyli subiektywnie ale to w takim razie nie są żadne " testy " tylko pewna ciekawostka przyrodnicza, ot każdy może sobie użyczone na kilka dni autko kamerkami obwiesić i ględzić co jemu ślina na język przyniesie a może chwyci i posypią się subskrypcje co pewnie ma już wymiar wcale nie subiektywny. Nie chcę być złośliwy , nie chodzi o to , może Pan widzi w tym jakiś sens, może ma Pan zwyczajnie taką potrzebę poględzenia ale to nie moja bajka, nie kupuję tego. Rozumiem , że w tej sytuacji moja prośba o jakieś racjonalne argumenty w kwestii wyjaśnienia/uzasadnienie Pana stwierdzenia , że Scala nie jest prawdziwym kompaktem jest po prostu naiwne. Jednak moim zdaniem chyba nie przeceniam wagi racjonalnych argumentów, czy może liczy się tylko wrażenie , emocje i oczywiście ględzenie o tym do kamerek. Jednak ocenianie samochodów to nie wiec polityczny, tu moim zdaniem jednak liczą się konkrety i trzeba się podpierać faktami , pomiarami a nie tylko subiektywnymi wrażeniami /emocjami. Wiem ,że tak łatwiej ale proszę pamiętać ,że takie ględzenie jest na dłuższa metę jałowe i niestrawne. Zresztą to się już nie odstanie, poszło w eter i będzie zapewne chętnie cytowane przez osoby a są jak Pan doskonale wie takie, które Skodę zawzięcie w necie hejtują i oni zpewnością będą się podpierać tym , że jakby nie patrzeć słynny ze swego ględzenia Pan Petryn też jest zdania , że Scala to nie jest prawdziwy kompakt bo … ale kogo tam interesują dowody ,rzeczowe argumenty.

    • Avatar

      @Marek Sosnowski Ale czy ja Pana zmuszam? Chciałby Pan, jak rozumiem, wprowadzić na YouTube przepisy zabraniające nagrywania filmów o samochodach, jeśli nie będą zawierać tego, co Panu odpowiada? Czyżby był Pan zbyt leniwy – a może nie jest Pan w stanie intelektualnie ogarnąć takiego strasznego zadania – aby znaleźć na stronach producentów danych technicznych, więc uważa Pan, że to jest MÓJ obowiązek, żeby je Panu podać na tacy? No cóż, myślę jednak, że jest Pan w mniejszości. Sądząc po komentarzach, moi stali widzowie nie poszukują u mnie tego, co każde dziecko w 30 sekund znajdzie w internecie. Być może sobie pochlebiam, ale najwyraźniej to, co opowiadam podczas „ględzenia” jednak do wielu przemawia na tyle, by odpowiadać na takie komentarze, jak Pański, zanim jeszcze zdążę zareagować, właśnie odsyłając malkontentów do danych technicznych producenta albo na odpowiednie inne strony, których autorzy wg Pana bardziej zasługują na miano testerów.
      Ale niestety nie potrafię zadowolić Pana. Może szkoda, a może nie? Nie wiem, czy bym chciał

  71. Avatar

    Mógłby pan dołączać do filmu w opisie legendę – w której minucie o czym pan mówi. Przydaje się to jak trzeba jakichś powodów obejrzeć film ponownie.

  72. Avatar

    Niestety…… Czesi mają gróbszy portfel i basta !!!. Chcą zarobić 💰

  73. Avatar

    Rapid to jeden z najgorszych samochodów jakie miałem. Panie Pertyn ma Pan rację że Scala to jego następca i problemy pozostały. Brak stabilności i tragiczne zachowanie przy podmuchach bocznych. Słabe wyciszenie, zawieszenie, najniewygodniejsze fotele na świecie. Szkoda.

    • Avatar

      A ja bardzo miło wspominam Rapida. Wygodne fotele, dobre wyciszenie, ładna sylwetka. Oczywiście na tle Poloneza, Fiata 125 czy Łady…. Zaraz, zaraz…. Ale to było 30+ lat temu….!! Ach! To chyba nie ten Rapid?!!! I tym akcentem zakończę rozważania o Skodzie Rapid 😉

  74. Avatar

    Wolna skrzynia DSG? Testowanie przyspieszenia deptając w trybie eco to jakiś żart. Tu nie chodzi o sztuczne podbijanie osiągów, tylko o wprowadzenie przez komputer innej mapy dla skrzyni biegów i silnika, właśnie napisanej do deptania, a nie pod zachowanie najniższego możliweog spalania.

  75. Avatar

    Ładne auto. Trochę za wąskie. No i to szarpiące przy ruszaniu 1.5 TSI.
    Po za tym za Skodę taka kasa????
    Lepiej już kupić VW.
    Za 85 tys można kupić piękna Honde Civic
    Większa i mniej awaryjna

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *