Domowa / Video recenzje / Pertyn Ględzi / Opel Astra Kombi 1.5d AT9 test PL Pertyn Ględzi

Opel Astra Kombi 1.5d AT9 test PL Pertyn Ględzi

Kanał YouTube „Pertyn Ględzi” opublikował nowy filmik.
Serdecznie zapraszamy do oglądania i subskrybowania kanału.

Źródło do kanału: https://www.youtube.com/channel/UCbICoaifEiEEzZQXcVW_mKg

O Mateusz Stepien

Mateusz Stepien
Właściciel firmy Magic-IT, wielki fan motoryzacji, który nie boi się dzielić swoją wiedzą.

Sprawdź również

Seat Arona Outdoor Edition test PL Pertyn Ględzi

Kanał YouTube „Pertyn Ględzi” opublikował nowy filmik. Serdecznie zapraszamy do oglądania i subskrybowania kanału.

200 komentarzy

  1. Avatar
    Maciek Magura

    🙂

  2. Avatar

    Witam 😁👍

  3. Avatar
    prometerion marek

    Panie Macieju powtarzam prośbę: może jakieś Q&A dla widzów?? Łapka i jedziemy.

  4. Avatar

    Dzień dobry

  5. Avatar
    Marcin Lipiak

    Dzień dobry. Mam wrażenie że ma pan słabość do testów opla Astry. Ale nie koniecznie do samego samochodu. Pozdrawiam.

  6. Avatar

    Czy mógłby Pan podać swoje obecne top3 hatchbackow z benzyną w segmencie C?

  7. Avatar

    3:51 – 4.04 ….. 😀

  8. Avatar

    Czyżby P. Bicz "użyczył Panu asteriksa … ?

  9. Avatar

    Moja stara astra H z silnikiem 1.7 od isuzu pali po mieście 7.5 jak ją ostro butuje i to na 18 calowych szerokich kapciach. Więc pytanie w którą stronę idzie obecną motoryzacja? Chyba nie w tą co powinna…

  10. Avatar

    Srodek opli to jakas porazka.

    • Avatar
      jan winnicki

      Mam topową wersję przedliftingową i wnętrze, centralny wyświetlacz i zegary wyglądają o niebo lepiej. Prezentowana wersja to pewnie niższa specyfikacja wyposażenia i przyznaję, że wnętrze prezentuje się mocno średnio (delikatnie mówiąc)…

    • Avatar

      jakosc kabiny mazdy 3 to to nie jest – fakt – plastik fantastik opla

    • Avatar

      @TREX nawet nie chodzi ze jakosc innej marki po prostu w tych czasach ten maly ekran wsadzony gdzies w deske nie wyglada

    • Avatar
      BeavisoPaulaner

      @Sknerus Ekran jest niewielki, bo to biedniejsza wersja. Za dopłatą jest większy. I bardzo dobrze, że nie jest to kolejny sterczący tablet. Tabletoza to choroba "tych" czasów.

  11. Avatar
    Mateusz Ośko

    I teraz porównać to z Renault Megane. Astra to porażka. I jeszcze więcej kosztuje…

    • Avatar
      jan winnicki

      Akurat z MEGANE, który szoruje po dnie statystyk sprzedaży (sytuację nieco ratują zakupy flotowe) to chyba słabe porównanie. Megane aż prosi się już o następcę i nie zmienią tego kolejne liftingi. Ta konstrukcja ma już swoje najlepsze lata za sobą…

    • Avatar
      Mateusz Ośko

      @jan winnicki Megane? Przeciez w 2017 wyszedł zupełnie nowy model

    • Avatar
      jan winnicki

      @Mateusz Ośko no właśnie nie, to nie był nowy model tylko lifting modelu z 2015.

    • Avatar
      Mateusz Ośko

      @jan winnicki wpisz sobie Megane 3 i Megane 4 i zobacz co znaczy lifting samochodu. I teraz w 2020 Megane IV dostało lifting

    • Avatar
      jan winnicki

      @Mateusz Ośko Obecne Megane 4 zostało pokazane w 2015 roku,a do sprzedaży trafiło w 2016. Od tamtej pory były tylko liftingi, a nie nowe modele. To , że Renault nazywa coś nowym modelem, to wcale tak być nie musi. Mówimy i myślimy precyzyjnie…

  12. Avatar
    Fakilakipałer

    Nudne trochę,proszę o test czegoś bardziej z tym czymś 🙂

  13. Avatar

    A nowy leon? A nowa octavia? A nowe audi A3? Wszystkie auta już są dostępne … a tu takie starocie. To już było.

    • Avatar

      jet man brałbym jednak pod uwagę sytuację z koronaświrusem. Myślę, że dilerzy wspomnianych aut mają duże obsuwy, a co za tym idzie Pan Maciej trochę dłużej poczeka. Cierpliwości kolego. Wkrótce się doczekamy 🙂

  14. Avatar
    jan winnicki

    Wszystko zależy od stylu jazdy. Pisałem już tu o tym nie raz- moja ASTRA KOMBI przedliftingowa, 2016 rok, 1.6 CDTI 136KM, 6-stopniowy automat, bez problemu schodzi poniżej 5l/100 km. Ale taka jazda wymaga dużo samodyscypliny i delikatnego operowania prawą stopą. Mój osobisty rekord to 4,3 litra na dystansie ponad 800 kilometrów (cykl mieszany). Mam przeczucie graniczące z pewnością, że w odpowiednich rękach (nie to żebym coś zarzucał Pertynowi), spokojnie można zejść poniżej 4,5 l/100. Jak wiadomo, każdego samochodu trzeba się nauczyć, wyczuć go, a podczas tak krótkiej przejażdżki nie sposób jest tego zrobić. W każdym razie ja w życiu nie kupiłbym tego 3-cylindrowego klekota, dlatego zamówiłem już nową OCTAVIĘ 2.0 TDI DSG , z normalnym, 4-cylindrowym silnikiem i nie mogę się już doczekać! Pozdrawiam.

    • Avatar
      Tomasz Kotlarek

      Tyle, że dzięki temu jak testuje te auta Pertyn, to ma się dobre porównanie pomiędzy autami. Jeśli Pertyn wsiada i w samochodzie X nabija 10 litrów, a w porównywalnym Y nabija 8, to wiemy, że Y jest oszczędniejszy; a to że w obu tych samochodach da się po kilku tygodniach jeżdżenia zejść o dziesiąt procent zużycia to prawie pewne.

    • Avatar

      Yep, bez problemu da się zejść jak się chce. Ja przez 2 lata robiłem badania na temat eco drivingu, przebadałem i przetestowałem prawie wszystko co się dało. Raz kolega kupił obniżoną E38 735iA (3.5 V8 238 PS), szerokie opony i jechaliśmy w 4 chłopa. Pytam się kolegi ile to pali: no tak między 16 a 18. Dał mi się przejechać, mówię zresetuj spalanie. Przejechałem odcinek ze 12 km, osiągnąłem 10.8 l/100 km, chłopaki przecierali oczy ze zdumienia jak ja to zrobiłem ;D A raz dałem buta porządnie także, żeby nie było 😉 Na potrzeby pokazania skilla przełączyłem skrzynię w manualny tryb i sam zrzucałem biegi by hamować silnikiem, reszta to moje umiejętności przewidywania, zjazdy z górki na biegu i tak oto robi się taki wynik. Oczywiście podczas normalnej jazdy na D już bym aż tyle nie wyciągnął (komu się chce aż tak bawić), ale na potrzeby pokazu jestem w stanie to zrobić 🙂

  15. Avatar

    3cyl to nie 4 cyl nic tu nie da zaklinanie.
    8 a 10cyl to pikuś, ale przy malej ilosci tloczków… to juz robi różnicę.
    Jeszcze troszkę przez te eko… będą 1cyl 0.5litra 4turbo 2 kompresory😁😝😁
    Zostaną tylko absurdalnie drogie elektryki z niedopracowanymi bateryjkami😜😉

  16. Avatar
    Stanislaw Wolanski

    Astra jak widać mało dynamiczna, czytaj wykastrowana , ciężka do obrony co widać i słychać. BTW a silniki wciąż ze starych azjatyckich zapasów?

  17. Avatar

    Nie mam mięty do Opli ale Astry są ok. Jeździłem 1.4 125 kucy i fajne to było doświadczenie. A spasowanie i jakość plastików naprawdę ok. Można się przekonać.

  18. Avatar
    martineezz85

    Mój Passat B8 ze znienawidzonym przez polskich "kierowców rajdowych" 1.6 TDI pali znacznie mniej a wydaje mi się że jest cięższy od Astry.

  19. Avatar
    Areck Veracruz

    Nowa Astra czy Nowy Focus? (Hatchback) Mam wrażenie, że Astra ma lepiej wykończone wnętrze.

    • Avatar
      jan winnicki

      Ani jedno ani drugie…wiem co mówię. Wybrałem OCTAVIĘ, chociaż teraz byłby to pewnie nowy SEAT LEON.

    • Avatar
      Piotr Pękala

      przemyśl ceeda 3 🙂

    • Avatar
      jan winnicki

      @Piotr Pękala Był brany pod uwagę, oglądałem w salonie i muszę powiedzieć że auto naprawdę bardzo fajne i godne polecenia. Wnętrze bardzo ładne, deska rozdzielcza super, ale silnik DIESLA mógłby być nieco mocniejszy. Ostatecznie wygrała OCTAVIA jako nowsza konstrukcja.

  20. Avatar

    Diesel ze start-stopem? Toż to katorga dla akumulatora.

    • Avatar

      Zgadza się, tam są akumulatory AGM, przystosowane do częstych rozruchów. Ja w swojej E90 wymieniałem aku po jego 9-letniej kadencji i to tak z zapasem – zwykłe aku raczej nie wytrzymują wiele dłużej, a jednak start/stop potrafi zaoszczędzić koło 0.3 l/100 km.

    • Avatar

      @MatiKosa 0,3l/100km przy 15000 rocznie to jest 1, niepełny bak rocznie, dla mnie słabo, zawsze po odpaleniu silnika wyłączam start/stop

    • Avatar
      thelittleyellowducks

      Start stop – katorga dla calego silnika

    • Avatar

      @PsotnikSC Podałem średnią, im więcej stoisz w korkach, tym większy profit. No nie wmówisz mi, że jak stoisz 5 czy 10 min w korku to że to ma sens by silnik non stop pracował 🙂 (zakładam normalną temperaturę)

    • Avatar
      Mateusz Leszczyński

      @MatiKosa to jak miałeś wcześniej auto bez start/stop to gasiłeś silnik na światłach? Litości.

  21. Avatar
    krzysztof ccc

    Mój Boże, kiedyś Astra to był mały miejski samocodzik a teraz to rodzinne kombi. Wioząc rodzinę na wakacje nie będę się ścigał z set-konnym BMW i widocznie to mieli na myśli autorzy tego auta. Podoba mi się ten samochód.
    Zdrowia Panie Sędzio!

  22. Avatar

    Panie Macieju, do porównania proponuje Honda Civic X 1.6 i-Dtec 9AT firmy ZF. Też świetnie działa.

  23. Avatar

    Ale brzydkie zegary. Katastrofa. Samochód może być taki sobie ale na zegary patrze przez przez większość czasu.

    • Avatar
      Michał Chrzęstek

      Niedługo zostanie nam się cieszyć nawet z tych zegarów, bo wszystko zmierza do zastąpienia ich ekranami
      PS. nie są aż takie tragiczne wg mnie, tylko te tuby trochę za głębiokie

    • Avatar

      @Michał Chrzęstek no właśnie to jest pojęcie względne dla mnie są okey

    • Avatar

      To kup sobie Lexa, beemę albo Merca W211/W212, tudzież Volvo S60 R, to będziesz miał piękne zegary 🙂

    • Avatar
      redondo dered

      @MatiKosa w205 jak się zamówi analogi też ma piękne zegary

    • Avatar

      Chyba już wiem do czego potrzebny był Opel koncernowi PSA. Citroen to marka znana z oryginalności. Nie zawsze to zaleta ale … . Peugeot to marka znana z elegancji. Tak wiem rzecz gustu. A Opel to taki mniej atrakcyjny kolega zabierany na podryw po to aby nie robił zbytecznej konkurencji i na jego tle lepiej wyglądać.

  24. Avatar

    Paskudne kombi

  25. Avatar

    Astra 1.4 l 100 koni – 2016 r.. Szumi od podwozia :/ poza tym super auto

  26. Avatar

    Panie Macieju zawsze miałem pragmatyczne podejście do aut, ale rok temu pokusiłem się i szarpnąłem na nowe usportowione kombii z mocnym benzynowym silnikiem. Teraz rozumiem co to frajda z jazdy (nie mylić z szaleństwem). Żona wysłała mnie przed godziną po krewetki do Auchan w Łomiankach. Z bananem na buzi pofrunąłem przez pół Warszawy do wspomnianego Auchan, po drodze tankując jeszcze 98mkę (a kto biednemu zabroni?!). Wracając, pojechałem maksymalnie okrężną drogą, wchodzę do domu z uśmiechem i co?! Nie kupiłem krewetek 🙂 czy nie o to trochę chodzi w motoryzacji? Dlatego ja dziękuję takim 3 cylindrowcom. Pozdrawiam!

    • Avatar

      I prawidłowo, o to też chodzi, nawet jak dorzucisz te 2 literki na 100, to jednak jaka jest różnica w radości 🙂

    • Avatar

      3- cylindry ? Zgadzam się z tobą .

    • Avatar

      @MatiKosa Ale zauważ, że sprzedaż aut klasy kompakt robią floty. A tam siedzi manago który te 2 litry przeliczy razy ilość tysięcy km w miesiącu razy ilość aut w firmie i wyjdzie mu kwota kilkunastu lub kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie oszczędności dla firmy. Manago zgarnie z tego sutą premię. Póki sprzedaż indywidualna to 15-20% całości nie będzie samochodów do jazdy dla przyjemności. A już na pewno nie w tej klasie. 🙂

    • Avatar

      @MrLookmal 75% całej sprzedaży w PL to sprzedaż flotowa, wiem 😉 Nie mówię o tym co się opłaca, tylko co warto kupić 🙂 R3 no po prostu… no nie, w sensie dla siebie. Sam co prawda mam R4, ale wolałbym R6 🙂

  27. Avatar
    P. Foto100 - westlux

    Panie Maćku , mam nadzieję ,że 3 cylindrowce w takich autach odejdą jednak do lamusa .

    • Avatar
      Michael Bormann

      Obawiam sie kolego że nie .Chora Ue i jej kretynskie normy raczej bedą sprzyjać takim silnikom od kosiarki. To nawet 100 k nie zrobi chyba że na 3 silnikach🤣

    • Avatar

      Tak, odejdą. Zastąpią je 2cylindrowe silniki 0.8 z 3 turbo🙈

  28. Avatar

    4:00 mistrzostwo👍

  29. Avatar

    Mam kilka zastrzeżeń do Pana pomiarów spalania:

    1) Bo wyjeździe na autostradę spalanie spadło o półtora litra (8.3 -> 6.8) na odcinku 10 km. Więc spalanie na autostradzie spokojnie mogłoby być w granicach obiecywanych 4-5 litrów

    2) 16:32 te 6.3 litra to jest spalanie chwilowe a nie z całego odcika (po chwili skocze nawet do 5.8 )

    Edit: doszedłem do końca filmu! Czyli jednak udało się zejść

    • Avatar

      Musisz zdefiniować pojęcie "autostrada". Typowo jest to jednak 130-140 km/h, tutaj przeważającą prędkością było 100 km/h, czyli tak naprawdę droga krajowa, bo nawet nie ekspresowa. Przy faktycznej prędkości 140 km/h (czyli licznikowe 145-147 km/h) nie ma raczej opcji na wynik poniżej 6.8-7.2.

    • Avatar

      Jedyne co tu Pertyn mierzy to przyspieszenie. Reszta to relacja z jazdy. To 8,3 po mieście też mi się wydaje niepokojące, bo aż tyle po mieście w czasie zarazy?

  30. Avatar
    Robert Pluton

    Wystarczy sobie zobaczyć na Motor 1 Turkiye jak jeździ Astra przedlift z silnikiem 1.6 136km w porównaniu z innymi kompaktami wszystkie w automacie .Tym w Uni europejskiej naprawdę coś zaszkodziło że uparli się na te trzycylindrowki.Astra z 1.6 w manualną skrzynią ma bardzo dobrą elastyczność a spalanie z pod dystrybutora to 5-6 l.

  31. Avatar

    Drażni mnie zawsze początek. Ten wklejony ekran z widokiem zegarów robi wrażenie że PMP ( wiadomo kto 😁) rypnie głową w kant. Niby nie moja głowa ale ciągle jak to widze ,to mi zmarszczki na czole wychodzą.

  32. Avatar
    Marcin Paczkowski

    Ochydne zegary, totalna pomyłka, silnik to istny dramat.

  33. Avatar

    paskudne auto, paskudne wnętrze. To cofnięcie się do czasów astry H.

  34. Avatar
    Roman Robert

    ale wozidlo beee nic w tym aucie nie jest cooool

  35. Avatar

    Idąc z psem na spacer mamy oboje średnio po 3 nogi. Apeluję o przerzucenie się na chwilowe spalania (które można skorelować do prędkości i pochylenia drogi widocznych na filmie), a nie średnie..

    • Avatar
      całkiem mocny gość

      Chwilowe to dopiero nieporozumienie nigdy nie dowiesz się z niego ile auto pali, 15 km ma jednej prędkości, co najmniej tyle żeby wiedzieć plus informacja czy komputer pokazuje prawidłowo.

    • Avatar
      Adam Kowalski

      Przyłączam się, albo resetowanie komputera pokładowego przy wjeździe na jakiś sensowny odcinek pomiarowy. Z mojego doświadczenia wynika, że jak komputer pokazuje na tempomacie przy stałej prędkości chwilowe spalanie np 5.0 l, to jadąc tak kilkadziesiąt kilometrów średnie spalanie wyjdzie 5.1-5.2 l/100 km.

  36. Avatar

    Po co dzis komu auto na gnojówke?

  37. Avatar
    Marek piekoszewski

    Ale słupki b osłonięte od wewnątrz nie widać blachy

  38. Avatar
    Nuke Dukem 3D

    4:00 to mi się podobało 😀

  39. Avatar

    wydaje się czy jest kulturka na drodze w Warszawie? W Trójmieście obwodnica to żenada.

    • Avatar

      Andrzej Wolski Nie! 160-180km/h tyle zawsze jakiś mistrz jedzie po lewym pasie. Następnie ktoś wyjeżdża z mega krótkiego wjazdu 40km/h od razu na lewy pas bo biedactwu kończy się cierpliwość i bęc. Typowy wypadek na obwodnicy, nic nie mogą zrobić, bo są rozlane wszedzie płyny i aut nie da się ruszyć. Potem wszystko stoi od Kowali aż do Osowej całe południe przez taką kaskadę głupoty.
      A w ogole najlepsi są darwiniści co otarli się zderzakami i czekają na policję z zaparkowanymi samochodami na ulicy, nosz kurw… za ten kretynizm powinno się zabierać kwity.

    • Avatar

      ja non stop trąbie do gddkia, do trojmiasto.pl, grupach fb i wszędzie gdzie mogę, że obwodnica lepiej by funkcjonowała z czasowym ograniczeniem w godz. 13-17 do 90-100 i kontrolą odległości mdzy. autami. Tak jest w wielu krajach. To nie jest drogi projekt.

    • Avatar
      całkiem mocny gość

      @es se zgadzam się z Tobą, za dużo pasów i polaczek się gubi. Też jak widzę że ktoś wjeżdża na obwodnicę i rozpędza się tepem 40s 50 do 80 to szlag mnie trafia i bym za to lejce zabierał. Pod wawą też raz mi wyjechał 40, dosłownie 40 z pasa włączającego na lewy, Jechałem przepisowo 130 na liczniku miałem, na prawym pasie na szczęście tylko 1 auto i ominąłem, w środku dwóch typów po 20 parę lat, naćpani? Żałowałem wtedy że jechałem z rodziną a nie koleszką albo sam….

    • Avatar
      Andrzej Wolski

      @es se Slusznie prawisz. Na obwodnicach miast ktore sa odcinkami autostrad predkosc musi byc ograniczona do max 100 km/h bo te obwodnice generuja za duzy ruch i zjazdy/wjazdy sa za czesto.I tak jak napisales nalezy na tych obwodnicach wprowadzic odcinkowy pomiar predkosci zeby wymusisc przestrzeganie tej granicy. Skutek bedzie natycmiastwoy bo wzrosnie przepustowosc calego odcinka i spadnie wypadkowosc. Uzupelnieniem powinien byc zapis ze przekroczenie predkosci dopuszczalnej o 30 km/h na calej sieci drogowej powinno skutkowac zatrzymaniem prawa jazy na min 6 miesiecy + grzywna sadowa (a nie mandatem). To musi bolec bo za glupote darwinistow placi olbrzymia wiekszosc spokojnych kierowcow.Niestety w PL zadna wladza nie osmieli sie na taki kaganiec bo Polacy chca jezdzic szybko i bezpiecznie.Stad szybko jest a i bezpiecznie bo ginie tylko 3000 osob rocznie na drogach.Dla porownania w Norwegii w 2019 zginelo 100..Tak..To nie blad..Z tego zadnen pieszy na przejsciu..A pieszych/rowerzystow zginelo 6 osob..Mozna? Mozna..

    • Avatar
      Nuke Dukem 3D

      raz z miesiącu przyjeżdżam do Gdańska i nigdzie czegoś takiego nie widzę jak w Trójmieście. W Warszawie jest jeszcze większy ścisk ale to co najbardziej rzuca się w oczy na tej espresówce to jazda na zderzaku przy 140 żeby wyminąć i jechać dalej 141

  40. Avatar

    13:58 co to się stanęło z licznikiem hehehehe xD.

  41. Avatar

    a 10 lat temu było 1,3d 4 cylindrowe, krzyżyk na drogę złomplowi

  42. Avatar
    Michael Bormann

    Auto wylacznie do jechania z punktu a do punktu b .Pozdro Pertyn.Ogladam każdy odc .

  43. Avatar
    Wojciech Korfanty

    Żabojady popsuły Opelka. To nigdy nie była jakaś dobra marka, ale teraz to syf… Zaraz wrzucą jakieś idiotyzmy do kabiny, typu trójkątna kierownica, różowy plusz na desce…

    • Avatar
      Wojciech Korfanty

      @Ojciec Pijo buduje mnie poziom twojej merytoryki. Zwłaszcza to, że odnosisz się stricte do meritum, nie czepiając się ad personam. Takie nastawienie zawsze wiele wnosi do poziomu dyskusji. Czekam zatem na twoją opinie o mojej matce, na Twoje życzenia rakowe itp. Gdyż takowych spodziewam się tu zaraz otrzymać

    • Avatar
      Wojciech Korfanty

      @Tomasz Walczak szanowny Panie, nie mam vaga. Plujesz jadem, obrażasz… Może trochę kultury i rzeczowości zamiast pomyj? Aż tak cię świat skrzywdził, że wszystkich wokół z automatu nienawidzisz? Stój spokojnie w kolejce po zasiłek

    • Avatar

      @Wojciech Korfanty wystąpił incydent kałowy, niech ktoś przyjedzie to posprzątać. To Pana poziom merytoryki jest żałosny. Losowa osoba z internetu losową osobę z internetu.

    • Avatar
      Wojciech Korfanty

      @Ojciec Pijo Jędrek, Jędrek wiejski Mędrek. Widzę niezdrowe fascynacje analno-fekalne. Był taki twórca śpiewający o kupie. Zapewne twój idol? Strach pomyśleć gdzie przechowujesz więcej gó*wna… W dup*ie, czy w głowie. Stawiam na drugą opcję… Ech… Elektorat wiejski w Audi a3 rocznik 1995 1.6 TDi…

    • Avatar

      @Wojciech Korfanty pierwszy raz w internecie?

  44. Avatar
    Wojciech Korfanty

    Mam Tipo 1,4 benzyna, 95 KM, wolnossący. Początkowo wydawał się mułem… Ale jak oglądam testy tych motorower… silniczków 3 cylindrowych… To myślę, ze za 5 lat, będę miał najszybsze auto w mieście… No i palące najmniej. Bo przy 100 km/h na ekspresówce pali mi 5,7 litra… A te "oszczędne", "ekodiesle" palą 7,0 litra….

    • Avatar

      Zmartwię Cię. Moje 1.0 tsi pali tyle co te Tipo a osiągi jego są nieporównywalne.

      Jak Ty będziesz się podniecał swoim niezawodnym 10 latkiem to ja będę miał kolejny i mam w tyle takie pitolenie.

    • Avatar

      @Piotr Nowak wątpie aby się rozleciał, jeśli pierwszy właściciel to 20 lat będzie jeździł aż ruda weźmie sie za robotę i nie będzie sensu ratować. Zwykła prost konstrukcja sprzed lat jest jak na dzisiejsze czasy po prostu niezawodna.

    • Avatar

      Straszny ból pupki widzę. Jak dla mnie Tipo bardzo ładny samochód jak na swoją cene. Wczoraj jechałem taxowka – właśnie fiatem Tipo. Pytałem kierowcy jak mu się sprawdza – odpowiedział że nie jest zadowolony bo ma przejechane 100 tys km i musi robic generalny remont silnika

    • Avatar
      Wojciech Korfanty

      @Piotr Nowak Taksiarz w benzynie???

    • Avatar

      @Wojciech Korfanty nie w lpg

  45. Avatar

    Witam. O Oplu astra można dużo powiedzieć, ale tym autem naprawdę fajnie się jeździ. Test jak zwykle pierwsza liga 😷👍

  46. Avatar

    11000 zl. za TĄ skrzynie hahahaha dobre!!!!

  47. Avatar
    Robert Krajewski

    Zastanawia mnie jak to możliwe że mój Hyundai 1.6 wolnossący który ma zaladwie 155nm przyspiesza do setki w 9.9 sekundy a taka astra która tych nm ma prawie 300 jest wolniejsza prawie 2 sekundy

    • Avatar

      moc, moment, obroty, przełożenie skrzyni biegów, masa, opory. To są czynniki wpływające na przyspieszenie, wybrałeś tylko 1 z nich a dodałeś niektóre zupełnie nieistotne.

    • Avatar

      Wolnossaki jadą mocą a nie momentem. Musisz sprecyzowac jaki to hyundai bo silnik to jedno ale trzeba wzianc pod uwagę też inne parametry – tak jak kolega wyżej napisał

    • Avatar

      Moment obrotowy nie robi wyników 0-100

  48. Avatar
    Chris Gunsen

    Czuję irracjonalną niechęć do opli i omijam je szerokim łukiem. Nie potrafię wytłumaczyć skąd się to bierze. Test dobry. Oglądam,jak zawsze,z przyjemnością.

    • Avatar

      Podzielam awersję popartą doświadczeniem z dwoma modelami z salonu. Kiepska jakość, może nie tyle awaryjne co problematyczne auta z kilkoma upierdliwymi dolegliwościami czyniącymi jazdę irytującą i męczącą . Słaby poziom obsługi oficjalnej sieci serwisowej, nastawionej na wypór faktów i wciskanie, że wszystko jest w porządku podczas gdy nie jest. Dziękuję, nigdy więcej.

  49. Avatar

    Co sie stalo z Oplem. Dawno , dawno temu ( przelom 80 i 90) uwazalem ze VW jest najlepszy. Ale troche przez przypadek nabylem Kadetta GSI i ten samochod okazal sie duzo lepszy ( dla mnie) niz Golf GTI. To samo z pierwsza Vectra. A dzisiaj gdyby Opel calkowicie upadl niewielu by plakalo a wiekszosc by nawet tego nie zauwazyla. Szkoda.

  50. Avatar

    12s do setki tylko z kierowcą to jak to jedzie załadowane z kompletem pasażerów? strach się bać ze świateł to mi tir odskoczy

  51. Avatar

    Dziwne, bo zegary wydają się być głęboko umieszczone a wszystko się w nich odbija.
    Taki zestaw pod maską powinien mieć możliwość wyboru trybu jazdy, ale czy ma?

  52. Avatar
    Marcin marcin

    W kwesti spalania sie nie zmieniło a jest moze i gorzej w niektorych przypadkach.Stare silniki 1.9TDI paliły 5l i nie trezba było sie starac zeby to osiagnac poprostu tyle paliły i to było przynajmniej 20 lat temu i miały lepsza dynamike niz te nowoczesne 3 cylindrowce.

    • Avatar

      owszem tylko że auta był znacznie lżejsze niż dziś… nawet juz Octavia 2 z 1.9TDI 105KM demonem szybkości nie była. Po prostu masa robi swoje. A teraz ładują tyle wyposażenie które waży dużo i to się odbija i na dynamice i na spalaniu.

    • Avatar
      Marcin marcin

      @LodzSquad może i trochę racji masz ojciec ma Astre h 1.6 2006r i waga niechce mi się sprawdzać dokładnie ale okolo 1300kg a ja posiadam Astre j 1.4t 2011r i mój waży dokładnie 1505kg

  53. Avatar

    Dlaczego przez większość testu jedzie Pan po 3 pasmowej obwodnicy środkowym pasem?

    • Avatar
      całkiem mocny gość

      @Sami N tak jasne, ale jak masz duży ruch to prędkość spada i jak tu jechał 140 tak mówił na początku to by zaczął jechać 120 a prawym by jechali 90 za tirami, a gdyby ruch był na prawdę spory to i na lewy by wszyscy wjeżdżali i tylko gaz hamulec gaz hamulec szarpanka taka, jak na s8 z Wyszkowa do wawy

    • Avatar

      @całkiem mocny gość nie pisz takich rzeczy w Internecie, bo ci wszyscy janusze jeżdżący 100 km/h środkowym pasem na A4 to podchwycą. Już się nie da normalnie jeździć…

    • Avatar

      @całkiem mocny gość pytałem autora nagrania. Proszę nie podpowiadać i obejrzeć dokładnie nagranie.

    • Avatar
      całkiem mocny gość

      @Kristof im nie trzeba tego podpowiadać niestety, ja nawet jak jadę 170 zjeżdżam na prawy jeśli mogę

    • Avatar

      całkiem mocny gość o zobaczcie jaki prawilny i uczciwy, weź sie juz przymknij stary i przestań smrodzic na tym kanale

  54. Avatar

    Moje 10 letnie BMW, z 4 cylindrowym, 2 litrowym ponad 200 konnym dieslem z dwiema turbinami, który do setki przyspiesza w 6,8 sekundy, pali bardzo podobnie a wręcz odrobinę mniej 😀 I ta cherlawa Astra to ma być rozwój motoryzacji? Jeśli „tak”, to absurdalność dzisiejszych czasów przerosła najśmielsze wyobrażenia… Brzmi to wszystko jak farsa.

    • Avatar

      AndrzejK86 zacznijmy od tego, że diesel sam w sobie jest dla nasochistow. Nie rozumiem, jak można świadomie wybrać diesla. Bleh

    • Avatar
      Rembrandt9410

      Focus 2.0 TDCi na 800 km spala 48 litrów czyli równiutkie 6 na 100 i to sa stare diesle teraz robią gówno a nie silniki

    • Avatar
      Wojtek Cegielny

      Twój stary diesel nie mieści się w żadnej aktualnej normie czystości spalin. Koniec tematu.

    • Avatar
      Rembrandt9410

      @Wojtek Cegielny chodzi o to że motoryzacja idzie w bardzo złym kierunku. Kiedyś się kupowało diesla żeby palił okolo 5/100 i robił tysiące kilometrów bez awarii. Diesel jest do roboty a nie do ekologii. 3 cylindry i dławiące filtry nie daja żadnego komfortu. To już jest schyłek diesli generalnie. Następna generacja to będą 2 lub 1 cylindrowe lanz bulldogi ( oczywiście w skali mikro do 1000cm pojemności i wtedy żadne poduszki nie pomogą żeby nie telepalo w środku)

    • Avatar
      Wojtek Cegielny

      @Rembrandt9410 Motoryzacja idzie nie w złym kierunku tylko "jedynie slusznym" kierunku. Twoja nostalgia za starymi dieslami przypomina mi zale mojego sąsiada że całe życie palił weglem i było dobrze a teraz mu się czepiają bo kopci. A tak wygodnie było.

  55. Avatar

    4-cylindrowy diesel 1.6 w Kia Sportage z automatem zużywa średnio 5.7 l/100. Podejrzewam, że w bardziej porównywalnym z Astrą Ceed-zie, spala jeszcze mniej. Więc gdzie tu sens obcinania jednego cylindra…

  56. Avatar

    spalanie tragiczne

  57. Avatar

    7:41 Pertyn zbliża się do czarnej dziury . Dla lewej strony auta czas płynie inaczej niż dla prawej strony . Szwajcarski CERN powinien zbadać ten film.

  58. Avatar
    Tomek Bayowski

    Kupią floty po taniosci – za 3 lata będzie wysyp używek.

  59. Avatar
    całkiem mocny gość

    Zrobiłem parę tras astrą 1,5 Turbo 150km z manualem i lpg, spalał mi 10-11l lpg bo go nie oszczędzałem, auto mogłoby być lepiej wyciszone ale kosztowało 75k więc nie ma się czego czepiać. Bez sensu ten diesel

    • Avatar

      1.5 turbo 150 w OPLU i LPG? WTF?

    • Avatar
      SuperMajkel1989

      @KrisMK opel oferuje fabryczny LPG do swoich turbo benzynowych silników.

    • Avatar

      Opel nigdy nie miał silnika 1.5 w benzynie pod LPG, a fabryczne LPG kończyło się na astrze J i Insignii A z silnikiem 1.4 Turbo 140 HP (A14NET)

    • Avatar
      całkiem mocny gość

      @KrisMK może 1,4turbo mogłem przekręcić, to mało istotne, gaz na pewno był fabryczny, auto było kupione nowe w salonie 2017 rocznik najprawdopodobniej nawet przycisk lpg oplowski na desce obok wyświetlacza radio

  60. Avatar
    całkiem mocny gość

    Opel vs Mazda kto produkuje bardziej cherlawe KM?

  61. Avatar

    Nie wiem dlaczego ale kombi z chromami przypomina karawan . A tak poz za tym całkiem przyzwoite auto .

  62. Avatar
    Mariusz Wachowski

    Ta Astra jest uczeń który ma problemy w domu czego konsekwencją są coraz gorsze wyniki. Sympatyczny, grzeczny, kulturalny aż go szkoda. Niestety każda adopcja powoduje że jest jeszcze gorzej.

  63. Avatar

    A w rankingach sprzedaży astra mocno spadła, w tak wyniku z publikacji w jednym w tygodników motoryzacyjnych, a zatem klienci nie dali sobie wmówić cudu.

    • Avatar
      YVES DESTROYER

      Dokładnie tak samo napisałem do OPEL w jednym z portali społecznościowych ( nie Facebook), to jakiś mądrala z marketingu mi odpisał że to ich długofalowa strategia związana z redukcją spalin.
      Ciekawe jaki desperat kupi im to 3 cylindrowe "cudo"…

    • Avatar

      Raczej chłyt materkindowy – ani mru mru chińska zupa z Radomia

    • Avatar

      Nie wiem czy to kwestia silników. Może zwyczajnie się opatrzyła już? Ten lifting to kiepski raczej. Astra jest ładna, ale wygląda staro, gorzej od nowej Octavii, co kiedyś byłoby nie do pomyślenia. Brakuje świeżości. Ale PSA od dawna nie ma pomysłu na klasę kompakt, co pokazuje: 1) stary juz Peugeot 308, 2) brak kompaktu Citroena i jednoczesne wycofywanie C4 Cactus (wiem, ma być coś nowego, ale długo to trwa), 3) odgrzewanie kotleta w przypadku Astry. A i DS4 się nie przyjął, nie wiem czy jeszcze jest w ofercie.

  64. Avatar

    Odgłos to skoda fabia I 1.2 htp z 2007 roku, trochę bardziej cichy

  65. Avatar

    pamiętam trzycylindrowy 1,4 TDI z koncernu VAG, w skodzie pracował jak zepsuta kosiarka …. to obrzydlistwo było słychać 2 km przed i 2 km po przejechaniu, pisałem wielokrotnie silnik 2 litry 150KM benzyna wolnossąca, który w mieście zadowala się 10 l/100 km a w trasie ok 7, żaden downsizing mnie nie przekonuje i żadne czary z 8 czy 9 biegami nie oszuka rzeczywistości

  66. Avatar

    Rak motoryzacji, eko obsesja wdrożona bez głowy: wybrakowany silnik i automat o zbyt wielu biegach daje spalanie na poziomie 2x szybszego BMW. O ile przed liftingiem to był rywal tańszy Golfa teraz chyba pozycjonują to auto jako odpowiednik Dacii bo zarówno wersje benzynowe jak i diesle są podłe.

  67. Avatar
    Adam Kowalski

    Panie Macieju, dlaczego nie zresetował Pan komputera pokładowego po wjeździe na drogę ekspresową ? Przez 80% filmu płacze Pan jakie to ogromne ilości paliwa pali ten silnik. Tymczasem wjechał Pan ze średnim spalaniem 8.2l z 14.6 km po Warszawie, pod koniec testu komputer pokazuje 6.0l z 35.7 km. Z przejechanych na filmie 21.1 km średnie spalanie musiało więc wynieść 4.47 l/100 km. Nie jestem pewien czy jest to celowa manipulacja z Pana strony – większość komentujących podchwyciła narrację, że kiedyś to diesle paliły 5l, a teraz to 3-cylindrowy diesel pali 7.

    Obiektywnie wypadałoby powiedzieć : ten silnik klekocze, wibruje, a w trasie przy jeździe jak na załączonym filmie pali 4.5 l / 100 km.

    Pozdrawiam

  68. Avatar

    Panie Macieju, kto jest producentem tej skrzyni? Czy jest to może ZF 9HP? Pozdrawiam

  69. Avatar
    Karol Krawczyk

    Najlepszy diesel w astrach to był 1,7 cdti.

  70. Avatar

    Kiedy yaris cross ?

  71. Avatar
    marcin raczkowski

    Ratlerek w wykonaniu Pana Maćka był zajefajny.

  72. Avatar

    Mialem jednego opla i serdecznie dziekuje. Kiedys najgorsza niemiecka marka. Dobrze ze ja oddali.

    • Avatar

      nie kiedyś bo np. w latach 50 tych Opel t miał aspiracje do limuzyn luksusowych i produkował jakościowo świetne auta np. Opel Kapitan , potem Rally Sport , Commodore a teraz? cóż jak wiele innych marek upadło i produkuje dziadostwo

  73. Avatar

    Dodać do merca lub rr lub Jeepa 9 biegów zdecydowanie tak. Szczególnie, gdy 3 lata temu Jeep 170KM tylko z 9AT. Do opla zdecydowanie nie. Nie jeździłem Oplem 9at i nie planuję takich przyjemności.

  74. Avatar

    Panie Macieju z tyłu testów które Pan wykonał czy mógłby Pan wymienić 5 najlepiej wyciszonych samochodów?

  75. Avatar

    Dzień dobry, kiedy spodziewa się Pan Toyoty Corolli Trek? Gdyby testował ją Pan w najbliższym czasie, bardzo cenne byłyby porównania do Focusa Active. Pozdrawiam

  76. Avatar

    Widać, że im więcej biegów tym bliżej do tego znienawidzonego ale przecież najbardziej wydajnego CVT. Jaki sens pakować tyle biegów i komplikować konstrukcję jeśli CVT to prostsza konstrukcja? No i CVT nie ma przerw na zmianę biegu w porówaniu do tego EAT9. 100km/h osiąga na 5 biegu? To 4 zmiany biegów.

  77. Avatar
    Premier King

    Choć nie wiem jak Opel by się tłumaczył i zachęcał zrobili bubel i Astry w takim wydaniu ponownie bym nie kupił. Na szczęście mam 4 cylindry 1,4 150KM z poprzednich lat

  78. Avatar

    Mniejszy moment w AT9 vs manual oraz większe wibracje może wynikać z braku koła dwumasowego w automacie. Stąd także większa hałaśliwość silnika i wibracje.

  79. Avatar
    Marcin Staszak

    Jak zawsze świetny test. Ale auto….hmm…no ja bym takiego nigdy nie kupił. Ople to nie moja bajka, do tego te 3 cylindry….i słabe osiągi i jeszcze diesel, czyli napęd za którym nie przepadam, i te wibracje przy odpalaniu… zdecydowanie mówię tej Astrze NIE 😀

  80. Avatar

    Dzień dobry Panie Maćku. Obecne 3-cylondrówki mają teoretycznie bardzo dobre parametry mocy i momentu. Jak się to przykłada na sytuację gdyby taki samochód dociążyć kompletem osób? Sam posiadam 4-ro cylindrowego diesla HDi o mocy 110km i momencie 240Nm. Dopóki w samochodzie
    podróżuje sam, auto jest naprawdę wystarczająco sprawne. A jeśli do tego 60l zbiornik jest prawie pusty… 😁 Jednak przy komplecie 4-5 osób auto staje się dość przeciętne. Jak to jest w przypadku nowoczesnych 3-cylindrówek? Podejrzewam, że podobnie lub nawet gorzej. Pozdrawiam.

  81. Avatar
    Jakub Maciuch

    Co bylo nie tak w 1.4 125 KM?

  82. Avatar

    Mam taką Astrę ale przedliftingową że starym silnikiem benzynowym 1.4 plus automat. Średnie spalanie? 6.5.

  83. Avatar

    3gary to kibel na kolach..🙉⚰🚾💩💩💩💩

    • Avatar

      4:03 – od dzisiaj jest to mój dźwięk przychodzącego smsa 🙂 Jeśli są do tego wymagane jakieś tantiemy ze wzgl. na prawa autorskie proszę o informację.Przy okazji – jeżdżę astrą, ale jeszcze z tych lepsiejszych-ergo nie tak łatwych do zajechania 🙂 – benzyna/LPG 1,6, 8 zaworów

  84. Avatar

    Nie jestem fanem ani rozwiązań 3 cylindrowych ani tym bardziej dieseli, ALE jeśli rzeczywiście główne wady tego silnika to: rozruch i ruszanie, to… być może ciekawym pomysłem byłby wariant z mild hybrid?

  85. Avatar
    Nuke Dukem 3D

    Kiedy nowe ględzenie?

  86. Avatar

    Czy ktokolwiek z komentujących negatywnie ten samochód jeździł tą Astrą? Wszyscy macie taakie super bryki? Zapomnieliście jak wyglądała motoryzacja 25 lat temu? A przepraszam… przecież WY obcujecie nadal z tą motoryzacją.

  87. Avatar

    Dziś bez maseczki👍

  88. Avatar

    … cyt. za filmem: "o Jezus Maria…" Brawo, tak należy.

  89. Avatar

    Muszę odnieść się do spalania w Pana testach. Użytkuje "paliwożernego focusa III FL 1.5 EB 150 KM, benzyna. W mieście na porannych zimnych odcinkach, codziennie 3 km, na kompie mam ok 10 l. Na drodze krajowej ok. 90 km/h , pale 5,6. Na autostradzie natomiast , 110-150 km/h, pale wg kompa, 6 lub mniej. Acha, różnica ok 0,5 l.na EW PLUS.
    Na YT nie ma rzetelnego testu Forda Focua z 2017 r. 1.5 EB. Bardo proszę wziąć pod uwagę zrobienie testu tego nudnego auta, skoro robi pan astrę. . Pozdrawiam

  90. Avatar

    Po tych wszystkich sportowych, dynamicznych furach które testowałeś wręcz zapomniałem, że istnieją takie brzydkie dupowozy jak ta astra. Fuj! Mając do wyboru to auto i multiple, wybrałbym rower

  91. Avatar

    Lubię auta ale ni huja bym tego nie kupił , moooże gdyby mi ktoś dał to w prezencie… to bym sprzedał w piździec

  92. Avatar
    Sebastian Brzyszczan

    Przejechalem poprzednia wersja silnikowa 1.6 136km około 3,5 tysiąca kilometrów, było to auto wynajęte z braku oszczędnego 1.6 Golfa, nie podoba mi się ani wygląd wersji kombi, szczególnie boczna listwa, felgi stalowe były z nakładkami plastikowymi udające aluminiowe, po za tym jestem uprzedzony do marki Vauxhall…ale uważam ze był to jeden z najlepszych małych diesli VW tdi w porównaniu z nim było jak zabytek, elastyczny, dynamiczny bez dziury turbinowej i bardzo dobrze działał z manualna 6 stopniowa skrzynia, auto okazało się dobrym kompaktem pozwalającym bez zmęczenia przejechać przez Europę, spalanie przy żyłowaniu pojazdu do maksymalnych prędkości 5,6!

  93. Avatar
    Kuba Bielecki

    w astrze sprzed lifty 1.4 140KM (4 cyl benzyna) spalanie w miescie do ok 7-7.5 litrów, a na trasie spokojnie poniżej 6. Także diesel plus automat to jakiś krok w tył

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *