Domowa / Video recenzje / Marek Drives / Lexus ES 2019 (PL) – test i jazda próbna

Lexus ES 2019 (PL) – test i jazda próbna

Kanał YouTube „Marek Drives” opublikował nowy filmik.
Serdecznie zapraszamy do oglądania i subskrybowania kanału.

Źródło do kanału: https://www.youtube.com/user/GarazOtwarty

O Mateusz Stepien

Mateusz Stepien
Właściciel firmy Magic-IT, wielki fan motoryzacji, który nie boi się dzielić swoją wiedzą.

Sprawdź również

Jeep Wrangler JL 2019 – samochód przygodowy (PL) – test i jazda próbna

Kanał YouTube „Marek Drives” opublikował nowy filmik. Serdecznie zapraszamy do oglądania i subskrybowania kanału.

144 komentarze

  1. Avatar

    Co lepsze lexus czy BMW 5 hybrydowe ???

    • Avatar
      Andrzej Budzyński

      Robson z ta Mazda to pisalem ironicznie. Mam nadzieje ze nie wziales tego na serio… nawiazywalem to oficjalnych prezentacji Mazdy 🙂 poszukaj w necie. Teraz kazda marka chce byc premium 🤣

    • Avatar

      @Andrzej Budzyński No to dobrze, że wytłumaczyłeś, że to ironicznie. Mazda ma fantastyczny marketing, w Polsce im się udało z tym, że chce się być premium mocno zwiększyli sprzedaż, choć chyba doszli już do granicy, której nie przeskoczą, chyba, że rynek urośnie.. Rynek jednak weryfikuje czy coś jest premium, Mazda 3 jest bardzo droga, no i sprzedaż nowego modelu jest bardzo słaba. Klienci duże pieniądze są gotowi zapłacić za Mercedesa A Class czyli premium. Czyli jednak się nie udało jej tak wypromować, żeby ludzie płacili więcej za zwykły produkt. Toyoty marketing to wzorowy przykład jak pracować nad rynkiem i jak zdobyć taką wysoką pozycję jak mają. W salonach zawsze tłumy ludzi, a auta bardzo przeciętne. Testowałem RAV 4 poprzedniej generacji w hybrydzie i Corollę nowej generacji w hybrydzie 180 KM. RAV 4 rozczarowała mnie totalnie w stosunku do konkurencji. Corolla ma u mnie trochę lepsze notowania, ale to nadal tylko solidne auto i nic więcej.

    • Avatar
      Andrzej Budzyński

      Robson bo ludzie kupuja Toyoty bo to solidne auta i nic wiecej. Jak chca cos wiecej to ida do konkurencji 🙂

    • Avatar

      @Andrzej Budzyński Zgadzam się z Tobą, tylko, że one aż tak niezawodne nie są, trochę to mit. ponieważ to masowa marka w PL to znam wielu ludzi, którzy mają aktualne modele i wiem, że aż tak dobrze nie jest. Znam też ludzi z salonów, prywatnie to potwierdzają. W czasach kiedy ja miałem Toyoty 20 wiek, uważałem , że są niezawodne, ale potem czas pokazał, że inne marki tak samo tylko, że ciągle rosło wyposażenie, aż do dzisiejszych czasów, gdzie można mieć wszystko. Dzisiaj dużo trudniej utrzymać niezawodność, pewien efekt daje oferowanie starych technologii , tak postępuje i Toyota i Mazda, ale klient musi się godzić na jazdę gorszym samochodem, ale marketingowo daje się to zrobić w każdym razie w Polsce.

    • Avatar

      To są różne hybrydy. BMW to plug-in. Wydaje mi się, że na razie lepszym rozwiązaniem jest hybryda Toyoty/Lexusa. Ja sam jeżdżę GS300h. Myśle, że jeśli zależy Ci na spalaniu to podobny efekt osiągniesz dieslem. Natomiast hybryda to mniejszy bagażnik i w przypadku Lexusa skrzynia CVT. Mimo, że GS jest tylnonapędowy i prowadzi się świetnie to CVT zabiera radość z dynamicznego przyspieszania. Może w 450h ta niegodność, ze względu na większą moc, nie jest tak odczuwalna. Ja kupując to auto 3 lata temu rozważałem BMW5 z 2 litrowym dieslem, ale miałem wiele złych opinii o tej jednostce. Na większy motor nie miałem budżetu. Jeśli chodzi o wykończenie i wyciszenie to jest to ścisła czołówka. Niezawodność też bez uwag. Serwis szanuje klienta i o dziwo przy standardowym serwisie nie drenuje portfela, a na razie do takich czynności ograniczają się moje kontakty z ASO.

  2. Avatar
    Kuba jabłoński

    Ale super wygląda ten Lex

  3. Avatar

    Marek i Lexus, aż strach oglądać.

  4. Avatar

    Panie Marku, jako zdeklarowany fan Lexusa mam prośbę: jeśli ma Pan taką moc, to proszę skontaktować mnie z kimś z działu Lexusa w celu opracowania systemu info-rozrywki. Chętnie poświęcę nieodpłatnie np. 2 miesiące swojego życia, żeby wreszcie coś z tym zrobić. W każdym teście słyszę to samo: Toyota i Lexus ma najgorszy system info-rozrywki. Dosyć. Basta. Nie przystoi.

  5. Avatar

    Podejrzewam że po jakimś czasie idzie się do gładzika przyzwyczaić

    • Avatar

      W Mercedesie działa świetnie. W Lexusie od paru lat nie potrafią tego dobrze rozwiązać.

    • Avatar

      Dostałem jako auto zastępcze UX-a na 2 dni, przyzwyczajenie do gładzika około 2 godziny. Te bzdury co do słabego systemu to zwykła demagogia. Pozdrawiam posiadaczy lexusów, wcale się nie dziwię, że większość z nich raczej nie myśli o zmianie na niemca, chyba, że Porsche ale to już też inne pieniądze…

    • Avatar

      Nie idzie i mówię Ci to jak użytkownik, lepsze stare pokrętło które działa.

  6. Avatar
    Arkadiusz Szutowski

    Pozytywny szczery test 👍👍💪
    Ps.
    Super intro

  7. Avatar

    Takie sobie

  8. Avatar

    Odgłos zamykania klapy bagaźnika jest identyczny jak w moim 20-letnim Passacie 😉

  9. Avatar

    Piekny samochod

  10. Avatar
    Po prostu Czarek

    Tylko niemieckie samochody
    Będzie skoda superb fl?

  11. Avatar
    Arkadiusz Szutowski

    Marku jeśli chodzi o twój telefon to niestey masz telefon który ma nietypowe proporcje ekranu więc w większości miejsc do ładowania nie będzie się mieścić 🙁 a raczej producenci nie powiększa tego miejsca dla dwóch nie za dużych firm smartfonowych

    • Avatar

      Sony może nie, ale ostatnio jak sprawdzałem, LG i Motorola też oferują smartfony 21:9, a kolejne na pewno zaraz się pojawią. I żeby nie było – zupełnie mi to niepotrzebne, ale lubię Sony i nic lepszego na razie u nich nie ma.

  12. Avatar

    Będzie moim drugim obok nx

  13. Avatar
    Maciej Korzeniewski

    Przekombinowany wozik,multimedia??????????

  14. Avatar
    Andrzej Budzyński

    Uuuuu. Nowe Intro 🙂

  15. Avatar

    Według mnie jedną z najlepszych i najtańszych limuzyn jest cadilac ct6.

  16. Avatar

    A gdyby tak w niedalekiej przyszłości Daimler połączył się z Toyotą i pod garnitur Lexusa wkładali wszystko od siebie? Myślę, że to możliwe i za kilkanaście lat, ktoś wspomni moje proroctwa.

  17. Avatar
    Tomasz Lipinski

    Ja po roku znalazłem jak usunąć cel z nawigacji. Pewnego dnia myślałem, że oszaleję, a wyłączenie auta nie resetuje nawigacji. 🙂

  18. Avatar

    Myślałem, że pociśniesz po nim, sam bym to zrobił a Ty chyba najbardziej pochlebny test na yt zrobiłeś. W skrócie, kanapowóz na usa moim zdaniem, jak wiekszosc lexusów, prócz jakichś lc, czy gsf

  19. Avatar
    Tomasz Jasinski

    Jak dla mnie jest on o niebo lepszy niż niemieckie auta. Zdecydowanie wolałbym Lexusa.

  20. Avatar

    Nie jestem fanem Lexusa, ale 270k za bardzo dobrze wyposażoną limuzynę tej klasy to świetna cena. Pytanie, jakie dają rabaty, bo w BMW można dostać 20% i za tę samą kwotę kupić grubo wyposażoną serię 5.

    • Avatar

      mexykpietrov polecam się wybrać na sylwestra w Bieszczady , lub na Słowację na narty w zimie, to szybciuteńko zmienisz zdanie

    • Avatar
      Maciej Wojtysiak

      @mexykpietrov To jest bardzo dobra teoria. Teoria.

    • Avatar
      Maciej Wojtysiak

      @TheHammondPL Albo zima do sklepu po mleko.

    • Avatar

      TheHammondPL byłem wielokrotnie. Na większych oblodzonych górkach nawet 4×4 nie daje rady, trzeba mieć łańcuchy. A na łańcuchach i ośka wszędzie podjedzie.

    • Avatar

      Maciej Wojtysiak tę „teorię” weryfikuję od 20 lat i kilkuset tysięcy przejechanych kilometrów. A ty?

      Jak mieszkasz na wsi, gdzie nie odśnieżają, to może po bułki jeździsz przez zaspy, ale w mieście 99% czasu w zimie na drodze nie ma śniegu. A nowoutkich lexusów na wsiach za dużo nie ma, więc to twoja teoria słabo wygląda.

  21. Avatar

    Lol kto normalny daje do niebieskiego auta czerwoną skóre?

  22. Avatar

    Zdjąć znaczki i prawie Toyota Camry……

  23. Avatar
    Karol Swiderski

    W wersji excellence zaglowki sa wygodniejsze. Cel mozna usunac, tez mialem z tym problem ale w RX, trzeba wejsc do route w opcjach nawigacji. Lexus bije wszystkie niemieckie marki niezawodnoscia

  24. Avatar

    Za tę cenę wolałbym zdecydowanie nową serię 3. Tak wiem, niby inna kategoria, ale nowa trójka ma tylko 2cm krótszy rozstaw osi od ES'a (czyli mniejsza jest różnica między ES'em, a trójką, niż między ES'em, a piątką). Nawet bagażnik ma większy (480L).
    Za 270-280k 330i można mieć wyposażoną prawie we wszystko, nie mówiąc już o 320d (która i tak będzie sporo szybsza i wcale nie mniej oszczędna od ES'a). Tylko pod względem komfortu lexus będzie lepszy…

    • Avatar

      @Andrzej Budzyński myślałem, że jednak coś tam interesujesz się motoryzacją, nie żebyś się znał, ale tym porównaniem to się ośmieszyłeś. Mazda 3 to nawet z VW Golfem ma problemy konkurować czy Renault Megane.

    • Avatar

      @Amg 317 całkowicie się z Tobą zgadzam, ludzie oceniają jakby trójka to ciągle E30. Mimo wszystko chyba wybieranie pomiędzy Lexusem ES i BMW 3 nie zdarza się. Samochody z grupy Toyoty to auta dla mało wymagających od auta klientów, często tez wybierają to starsi wiekiem ludzie. No i tak naprawdę Lexus nie ma dobrej sprzedaży, nie tylko w Europie, w USA też nie są to jakieś wielkie liczby.

    • Avatar

      @Amg 317 Porsche Panamera też nie jest 7-osobowe. Czy to znaczy że można je zestawić z Fiatem 126p?

    • Avatar

      @XauSex A czy ja to napisałem? Przecież od początku piszę o rozstawie osi. W ogóle co to za argumentacja? Poczytaj o równi pochyłej w dyskusji i nie rób k***y z logiki 🙂

    • Avatar

      @XauSex
      "Jak można BMW 3 porównywać do ES?"
      Też tego nie wiem. Lexusa ES możesz porównać co najwyżej do Skody Octavii a nie BMW serii 3. Lexus to nie ta liga. Silniki o żenującej mocy, przód napęd, brak 4×4, brak hybrydy plug-in, system info rozrywki z lat 90-tych.

  25. Avatar

    Jest to dla mnie całkowicie bezużyteczne ale bardziej podobał mi się GS, właściwie każdej generacji był to piękny samochód.

  26. Avatar

    Będzie test nowego BMW 330e 2020?

  27. Avatar

    Lexus nie ma silników w Europie by konkurować z Niemcami…

  28. Avatar
    Adam Kleczewski

    Cel z nawigacji do usunięcia to również problem w najnowszym Camry. Gdyby ktoś wiedział to proszę o info 🙂

    • Avatar
      Adam Kleczewski

      @camryt Dzięki, cenna podpowiedź 🙂

    • Avatar

      @camryt o to to to! Raz mi się to udało znaleźć w LC500h po tygodniu ciągłego prowadzenia na Mazury. To było półtora roku temu. Od tamtego czasu nie dotykam się to infotainment w Lexusie, bo szkoda mi nerwów.

    • Avatar

      Andrzej Budzyński Andrzejku a Tobie ile centrala toyoty płaci za jej obronę pod każdym filmem ?

    • Avatar
      Adam Kleczewski

      @TheHammondPL Mnie nikt nie płaci i dziś jeszcze moje wrażenia w filmie na moim kanale 🙂

    • Avatar

      @Marek Drives niestety w nowych Toyotach wprowadzili ten sam system co w Lexusach (tzw. MM'18, pierwszy raz w LC, LS, później poliftingowe NX i UX), różnicą jest brak gładzika w Toyotach na rzecz dotykowego ekranu. Wcześniej w Toyotach dużo łatwiej było usunąć cel podróży w nawigacji (wielki przycisk STOP), ale przynajmniej teraz całkiem nieźle działają komendy głosowe i sam infotainment jest dużo bardziej responsywny ¯_(ツ)_/¯ Ale to nadal pieprzenie się ze słabym systemem, który z czasem staje się co najwyżej "znośny"

  29. Avatar
    Sebastian Chalupa Photography

    Mialem w zyciu 3 Lexusy i wszystkie z silnikami 6 cylindrowymi poezja niestety przez te Niemieckie manipulacje doszlo do tego ze 3.5 L V6 Lexusa przestaja istniec w europie zal ze aut ktore zawsze slynely z duzych V6,6,V8,niezawodnych i o duzej kulturze pracy silnikow zmuszone sa do takiej kastracji do tego jeszcze z przednim napedem i niestety w Europie ostal sie jeno jeden Kamikadze…RC-F 5.0 V8 wolnossacy.Porazka. Co do Mark Levinson to specjalisci twierdza ze to najlepszy system naglosnieniowy jaki mozna miec w samochodzie ….i najtanszy Mark Levinson system bo zestaw domowy kosztuje juz bardzo grubo nie na kieszen przecietnego obywatela.ML nawet na pelnej parze gra czysto bez charczenia.Niestety zeby z ML wycisnac co najlepsze trzeba najpierw pogrzebac w ustawieniach i zaleca sie muzyke o jak najlepszej jakosci….w sumie nawet skompresowane pliki sa dobrze odtwarzane dzieki temu ze system ma funkcje uzupelniania brakujacych bitow. Co do czasu 0-100 ma sie to nijak kiedy przejezdzasz takim autem przez europe i wysiadasz z niego zrelaksowany i nie czujesz wogole polknietych kilometrow tak jakbys wybral sie na godzinna przejazdzke.

    • Avatar

      Kolego czy możesz coś powiedzieć o GS w wersji 450h czy jest to auto dobre do miasta + trasy w weekendy ? Czy lepiej zostać przy 300h ? Czy masz podstawowe fotele czy te rozsuwane ?

    • Avatar
      Sebastian Chalupa Photography

      @Tomasx M Ja mam wersje 450h F Sport jak dla mnie to jest auto bardzo dobre pod kazdym wzgledem….nie idealne ale bardzo dobre.Ta wersja ma system 4 kol skretnych juz w standardzie wiec bylem zdziwiony ze jest bardziej zwrotna od poprzedniego IS250 ktorego mialem.Ostatnio jechalem z Londynu do Polski czyli w Swinoujsciu spalanie pokazalo 6.9L przy 3 osobach i zaladowanym aucie na max.Kiedys na dystansie 120 km udalo mi sie nawet zrobic 5.6L czyli mniej niz deklarowal producent ale na trasie byl zwolniony ruch w weekend wiec jechalismy 80-110 km/h.W wersji F Sport fotel kierowcy ma 16 ustawien w tym wydluzanie siedziska i zaciesnianie bokow fotel pasazera tych dwoch opcji nie ma ale oba maja posparcie ledzwi i plecow.300h pewnie ma jeszcze lepsze spalanie w miescie nie wiem jak na trasie bo male silniki przy wiekszych predkosciach znaczy hybrydy pala troche wiecej bo trzeba je bardziej deptac.Moj syn ma CT200h i natzeka ze na autostradzie wskazowka przy jezdzie przepisowej jest na polu Power gdzie moja jest na ECO.450h ma rzecz jsna lepsze osiagi i jest bardzo dynamiczna od 0 ma duz duzy moment obrotowy.Powiem tak samochod jest jak do tad niezawodny dopiero po 110 tys wymienilem pierwszy raz klocki i tarcze z przodu choc nie musialem jeszcze ale malowalem zaciski i trzeba bylo je rozebrac wiec chcialem to zrobic na raz.Auto jest komfortowe,dobrze wyposazone,z dobrych materialow,swietne audio Mark Levinson,bagaznik 475l w pelni mnie zadowala,w miescie pali w lato jakies 7,5-8 w zime 9-10 z tym ze ja popylam czesto ostro…najmniej udalo mi sie w miescie zrobic na dystansie ok 100km wynik 5.6L czyli podobnie jak na trasie z tym ze fqrwiasz tych za tobo 🙂 Jak cie stac i chcesz wiecej mocy bierz 450h z tym ze one juz nie sa dostepne w Europie od konca zeszlego roku jedynie uzywany….ale to i lepiej bo ja nigdy nie kupilem nowego auta bo za duzo sie traci 1,2,3 letni.Pytaj jak co …odpowiem.Te auto jest mocno niedoceniane ale to dobra fura.

    • Avatar

      @Sebastian Chalupa Photography Dziękuję za obszerną odpowiedź. Powiedz mi który masz rocznik i czy oprócz takich rzeczy jak klocki czy tarcze coś musiałeś w nim naprawiać. Ja oczywiscie myślę o używanym ale trochę obawiam się kupić np.2012 rocznik za relatywnie duże pieniądze w stosunku do innych limuzyn z tego rocznika.

    • Avatar
      Sebastian Chalupa Photography

      @Tomasx M Ja mam wlasnie rocznik 2012 kupiony od Lexusa w 2014r obecnie 112000 km jeszcze wymieniali mi na gwarancji prawy przedni amortyzator kilka lat temu i w tym roku wymienilem przedni lewy bo ciekl chociaz nie bylo nic czuc to na przegladzie to zauwazyli wiec wymienilem koszt w Lexusie £500 z robocizna ja kupilem w Toyocie za £250 i za pare groszy przy okazji wymiany klockow i tarcz zrobil mi to nieautoryzowany garaz …ceny w £ sa te ame co w zl PLN jak je skonwertujesz czyli taki amortyzator AVS czyli active variable suspension …amory regulowanej twadrosci £250 to ok 1250 zl za sztuke oryginal.Na gwrancji mi wymienili jakas linke w kierownicy bo popiskiwala przy skrecaniu….to tyle….odziwo tylnie amortyzatory sprawdzalem suche od nowosci….auto 1920 kg.Jak mialem 3 Lexusy to nic sie nie zepsulo ….pierwszy rocznik 2005 IS200 Sport kupiony w 2008 18 tys mil przez 4 lata padla mi tylko zarowka tylnego stopu….dtugi IS250 F-Sport 2011 kupiony w 2012 przebieg 14 tys mil przez 2 lata i wiele zrobionych km w tym przez europe ….nic.Te auta sa najbardziej niezawonymi autami na swiecie i to jest nawet ranking Niemieckiej listy z tym ze nawet najbardziej niezawodne auto moze ci sie zepsuc jak i najbardzej zawodny model moze sluzyc latami bezawaryjnie to zalezy od wielu czynnikow.Jak uzywane to wiadomo jak jezdzil i dbal poprzedni wlasciciel….im wiecej ich bylo tyl mozliwie gorzej.

  30. Avatar

    Panie Marku, muzyczka na wstępie filmu (0:08) ma takie bardzo nieprzyjemne zakończenie wysokim dźwiękiem, które daje się we znaki w przynajmniej moich uszach. (ogladam na głośnikach przy głośności 52%)

  31. Avatar

    Nagrane na Panasonic Lumix GH4: http://bit.ly/2EGbrKO
    DJI Phantom4: http://bit.ly/2qbDU0Z
    i Insta360 One X http://bit.ly/2Y3o1IU
    Zmontowane na MacBook Pro: http://bit.ly/2SjCqyH
    Okulary (bo często pytacie) Ray-Ban Justin: http://bit.ly/2O7lF6h
    (Powyższe linki są afiliowane. Jeśli kupisz coś przez nie ja dostaję niewielką prowizję od zakupu, ale Ciebie nic to dodatkowo nie kosztuje. Dzięki!)

    • Avatar
      Andrzej Budzyński

      Marek Drives Panie Marku. Brak wstawki na temat Mordoru i Product Managerow w pierwszym filmie o lexusie uwazam za cos absolutnie niedopiszczalnego i niewytlumaczalnego. Prosze sie poprawic nastepnym razem.

  32. Avatar

    Moja fiesta 1.6 ma 8.7 do setki …… (zmierzone)

    • Avatar
      całkiem mocny gość

      @HolloW gwarancja że ten lexus wyprzedza tira o połowę szybciej niż ta Fiesta

    • Avatar

      @całkiem mocny gość Nie zrozumiałeś mię, nie twierdze że fiesta jest szybsza tylko że ten lexus jest wolny jak na swoją cene.

    • Avatar

      @HolloW Masz rację, Toyota, Lexus, Mazda mają w Polsce wyznawców i im trudno przyznać, że to zwykłe normalne auta dla przeciętnego użytkownika, często starszego wiekiem, a osiągi tych samochodów są słabe, a jak jeszcze popatrzysz na ich cenę to są już nawet bardzo wolne.

    • Avatar

      Robson dokładnie. Jeśli ktoś uważa ze 9 sekund do setki to dobry wynik przy tej cenie to niech się zastanowi nad swoim fanbojstwem. Kiepski czas do setki najczęściej oznacza tez słabą elastyczność. Podobają mi się te Lexusy, są cichutkie i wygodne, ale tak archaiczne pod wieloma względami ze nic dziwnego ze można je policzyć na palcach jednej ręki

    • Avatar

      HolloW Przyspieszenie od 0-100 to nie jest parametr ważny przy wyprzedzaniu. Raczej przy zabawach na światłach. Przy wyprzedzaniu liczy się elastyczność w przedziale 80-120.

  33. Avatar

    Nie trawię Toyoty i Lexusa od dobrych kilkunastu lat.

  34. Avatar

    9:40 to ktos z tym swiatlem poplynal.

  35. Avatar

    Ładny samochód, wizualnie mi sie podoba. 218 KM to jak na podstawowy i jedyny silnik wystarczająco ale uważam ze limuzyna segmentu E powinna mieć cos mocniejszego np. układ hybrydowy z lexusa RX.

    • Avatar

      @Andrzej Pawl no to fajnie ze ma nie w EU ale my jesteśmy w EU i fajnie jakby coś bylo mocniejszego 😉 oczywiście hybrydowego

    • Avatar
      całkiem mocny gość

      @Fylyp$ to idź pierdolbij tych z UE w czerep bo to co wymyślają jest bez sensu, wyjebane normy w malutkiej Europie a reszta świata ma to w dupie

    • Avatar

      @całkiem mocny gość zawsze mozesz sprowadzić sobie np. dodge'a chargera z 6.4 V8 i srać na głowy ekoterrorystów z Brukseli 😉

    • Avatar
      całkiem mocny gość

      @Fylyp$ mi by te 3,0V6 lub 3,5 wystarczyło, rx350 ma już fajną dynamikę, gs350 jest szybki a IS 350 rc350 niewiele ustępują wersji V8 ale mają o wiele mniejszy apetyt na paliwo, zwykle silniki mocne, wytrzymałe

    • Avatar

      Pewnie już za jakiś czas będzie szło ściągnąć rozbitego ESa z 3.5 ze stanów z jakimś 5k przebiegu i sobie go zrobić, także jak się człowiek uprze to się da

  36. Avatar

    I ten wyśmiewany touchpad… w Mercedesie GLC jest taki sam

  37. Avatar
    Elementy Sianokoszące

    es-y to były takie samoróbki ciągniki a nie leksusy jakieś

  38. Avatar

    Daewoo Espero nadal ładniejszy.

  39. Avatar
    Łukasz Rydzkowski

    Podczas jazdy testowej przedstawiciel Lexusa wspominał, że nowy rx od jesieni ma otrzymać ekran dotykowy oraz obsluge androida i Apple car play. Ciekawe jak to będzie w praktyce działać.

  40. Avatar

    GS byl lepszy ale tak jak zawsze to europejski klient zmusil ich do zastapienia modelu – na ameryke i inne normalne rynki ida porzadne NIEZAWODNE duze niewysilone silniki benzynowe .. niestety w europie jak ktos ma dac duzo kasy za droga limuzyne z duzym silnikiem to musi byc niemYckie.. bo Sunsiad zno. Porownywanie czasu przyspieszenia hybrydy do prawie 300 konnej bmki z turbo albo dwoma jest tak bez sensowne jak porownywanie pakownosci kupety z busem… Gust kadzy ma swoj i to nie jest kwestia dyskusyjna jednym sie podoba jednym nie.. ale jedno jest pewne Lexus jesli chodzi o jakosc wykonania bije . i merca i bmw i audi =), jesli chodzi o wiecznie obsmarowywany gladzik systemu info rozrywki to ludzie poslugujacy sie gladzikiem na laptopie smiaja po tym systemie bez problemu (ja).. za to pokretlo w audi a7 jak musialem wbijac adres navi doprowadzilo mnie do ciezkiej Ku*** i mialem ochote to wyrwac.. takze tez powiedzial bym kwestia gustu. Sam system info rozrywki faktycynie jest opozniony i tego nie rozumiem.. bo wkoncu to japonce tez zawsze mialy najlepsza elektronike.. widocznie papierologia i ksiegowi daja sie we znaki przy projektowaniu. Tak czy siak test bardzo slaby.. dobrze ze znam ten kanal bo znajac lexusa ES ..jakbym trafil na ten kanal na tym tescie to juz bym tu raczej nie wrocil.

  41. Avatar

    Gdyby nie ten system info to chyba bylby pierwszy lexus, ktory wg mnie ma sens.

    • Avatar

      K Ł A wszystkie inne czemu nie mają?

    • Avatar

      @Michal Sarna Z roznych powodow. Za male, za duze, zbyt drogie wzgledem odpowiednikow oferujacych to samo albo wiecej.. musialbym po kolei sie do kazdego odniesc. Dla przykladu ostatni UX. Zbyt maly, niepraktyczny, za drogi, za ciasny. Lepiej kupic ch-r.

  42. Avatar
    Mateusz Poszytek

    Nie poza priusem tylko włącznie z priusem

  43. Avatar

    W tym segmencie to jedynie seria 5 lub e klasa.

  44. Avatar
    Marcin komputery Myślenice

    V-max 180km/h . Hmmmm

  45. Avatar

    Marku!
    Ania juz wytlumaczyla dosyc dokladnie roznice miedzy rodzajami hybryd dostepnych na rynku… chcesz za to pstryczka w nos?

  46. Avatar

    Fajny Lex ale wole BMW 5👍

  47. Avatar
    Adam Czyżewski

    Nowe intro👍

  48. Avatar

    Pan zdecydowanie nie lubi Lexusa i ogólnie japońskich aut. To się po prostu da wyczuć.

  49. Avatar

    A może lepiej zacząć tłumaczyć ludziom, że czas od 0-100 km/h o niczym nie świadczy odniesieniu do codziennej jazdy?

    • Avatar
      Andrzej Budzyński

      Konrad Nowak serio sam siebie lajkujesz?! 🤣🤣🤣

    • Avatar

      @Andrzej Budzyński
      Przecież CHR to świeży model, a to samo o nim pisałeś wcześniej.
      Teraz każesz mi się przejechać ES-em.
      190 konny 320d od bmw spala mniej paliwa przy 90 i 140 km/h a przyspiesza lepiej i to znacznie. 6,9 s vs 8,3 s.
      272 konny VW Arteon ma lekko ponad 5 s.
      Podpowiem, że kosztuje mniej niż ES.
      Wrócę do pierwszego komentarza, czas 0-100 świadczy o tym czy jedziesz jak emeryt czy masz auto które błyskawicznie reaguje na gaz i jest dynamiczne.

    • Avatar
      Andrzej Budzyński

      Konrad Nowak widze ze kolega wie wszystko lepiej 🙂 niech tak bedzie. Miko wszystko zachecam do obejrzrnia filmu Pertyna o Camry czy Rav4. Tam sie duzo rozjasnia. I wyjasnia takich cwaniaczkow jak ty

    • Avatar

      @Andrzej Budzyński
      Pertyn to pajac, bardzo dużo kłamie. Jego słowa nie są wartościowe.

    • Avatar

      @Andrzej Budzyński
      Jeśli wiesz lepiej to podaj czas 0-100 Es vs Arteon 272 konny. To samo 80-250 km/h ile to dla ES-a?

  50. Avatar

    Łomatko co to jest ? Kiedy patrzę na japońskie samochody wydaje mi się ,że stylistycznie już gorzej być nie może ale wtedy otwieram drzwi i …
    Ten samochód wygląda jak mokry sen gimnazjalisty po dopalaczach , bez ładu , składu , dziwaczne linie i załamania itd.
    W środku morze szarego plastiku , stylistyka od lat na tym samym żenująco słabym i prymitywnym poziomie ,jednym słowem , paździerz.
    Już od samego patrzenia na filmie na ten samochód człowiek popada w depresję.
    I jeszcze ten silnik i wyjącą skrzynia biegów .
    Kto kupuje takie bezpłciowe samochody ?
    Masakra.

    • Avatar

      Ludzie których gust sięga nieco dalej niż grupa VAG i BMW. No ale po tobie nie ma co oczekiwać, że zrozumiesz takie auta.

    • Avatar

      @Michal Sarna czy dlatego,że jesteś fanboyem tej marki, to znaczy, że możesz obrażać innych w temacie braku gustu i zrozumienia takich aut? Jeszcze wiele musisz się nauczyć, pojeździć autami z kimś kto umie jeździć , wtedy będziesz wiedział, że Lexus czy Toyota to bardzo zwykłe auta, jednak na niższym poziomie technologicznym niż BMW i VAG.

    • Avatar

      Robson Tak się składa, że jeździłem autami z każdej w wymienionych grup, a jedno BMW tez posiadałem i mam porównanie. Lexus LS, którym miałem okazje zrobić trasę rozpierdala Niemców na łopatki. Polecam obejrzeć filmiki co Lexus wyczyniał już w latach 90. Zaraz jak znajdę to wrzucę w komentarz

      https://youtu.be/eSi6J-QK1lw (1:50)
      https://youtu.be/D4qnl19axAU

    • Avatar

      Michal Sarna Raczej nie znamy się osobiście , więc skąd u ciebie takie silne przekonanie o braku gustu u mnie.
      Uważasz ,że Lexus to coś wyjątkowego ? A co takiego czyni te samochody wyjątkowymi ?
      Ani osiągi , ani wygląd , ani nic innego tych samochodów nie wyróżnia na tle konkurencji.
      Wręcz przeciwnie , to są samochody dla dziadków , którzy przesiedli się na nie z Daewoo Tico czy Lanosa czyli z samochodów o podobnych osiągach i stylistyce.
      Nie trudno zauważyć na ulicy jak mało tych samochodów porusza się po drogach w EU i kto zazwyczaj siedzi za kierownicą .
      Owszem wykonanie i spasowanie elementów jak to w Lexusie są na wysokim poziomie ale dla wielu ludzi samochód to nie tylko narzędzie do bezpłciowego przemieszczania się z punktu A do punktu B tylko coś więcej .
      Jeżeli ktoś kto jeździ takim Lexusem twierdzi ,że użytkownik Audi czy BMW nie ma gustu to jak można scharakteryzować użytkownika takiego burakowozu jak Lexus ?

    • Avatar

      @Italiano W jednym Lexus bije niemieckie samochody … to testy AEB i masz rację, że to świetne samochody dla osób starszych , którzy mogą się zagapić, a auto wyhamuje za nich przy znacznie wyższych prędkościach niż potrafią to niemieckie auta. Ponadto te osoby starsze nie potrzebują pokazywać swojego ego i ścigać się od świateł do świateł. Na pewno niemieckie pojazdy mają lepsze osiągi i multimedia ale wybierając między superduper ekranami, a większym poczuciem możliwości uniknięcia kolizji czy uderzenia w pieszego to wybieram to drugie. Nie jestem posiadaczem Lexusa i w moim mieście faktycznie dużo lexusów nie jeździ ale w żadnym nie widziałem dziadków. "Jeżeli ktoś kto jeździ takim BMW, Audi czy Mercedesem twierdzi, że użytkownik Lexusa nie ma gustu to jak można scharakteryzować użytkownika takich barakowozów jak BMW i AUDI ?"

  51. Avatar

    Ja już nie wiem co oglądam czy to corolla sedan camry czy Lexus jakiś tam …

    • Avatar
      Andrzej Budzyński

      Vienio Vienio te auta sie roznia. Popatrz bmw 3/5/7. Golf i Passat to samo. Audi 4/6/8. O mercedesach nie wspomne. Te auta sa inne.

  52. Avatar

    Brawo. Panie Marku, zrzucił Pan parę kilo. Gratulacje

  53. Avatar

    VAGiniarze nie powinni oglądać żadnych filmów z Lexusami bo po komentarzach widać jaki poziom prezentują. Te auta ewidentnie nie są dla wszystkich, tak jak wyżej wspomniany VAG.

    • Avatar

      Michal Sarna Ty prezentujesz za to najwyższy poziom kultury nazywając ludzi vaginiarzami. Boli cię po prostu ze auta tej marki zbierają kiepskie komentarze. No cóż, bo są wolne i archaiczne. Rozbawił mnie brak sterowania klima z tyłu. Nawet znienawidzona przez ciebie skoda superb to ma xD

    • Avatar
      Andrzej Budzyński

      morepower kwestia doposazenia.

    • Avatar

      morepower w wyższej wersji Omo coś tam , masz pakiet VIP z elektrycznie regulowana kanapa , klima , podgrzewaniem foteli i roletami ……. taaaaa superbe napewno ma 😂. PS to coś na wzór vipw w camry ale tam to mocno jest wyposażeniowo obkrojone .

  54. Avatar

    Przydalo by sie umyc ten samochod przed zdjeciami , przy takim mocnym swietle, kontrast bracie robi slabe wrazenie ogolne.

  55. Avatar

    Te słabe hybrydy Toyoty mogą się schować przy T8 od Volvo…

  56. Avatar

    No tak wszystko poza VAG Auto jest słabe.

  57. Avatar
    Konrad Zenderowski

    czasami tak to już jest jak ktoś chce w japońskim aucie po niemiecku robić….. cel w nawigacji zmienia się wybierz ZASTĄP jak rozumie ze kolega poniżej nie miał czasu i po rok się zorientować jak to zmienić ale Pan …to klepac te same frazesy traci wiarygodność . Co do dalszej meteorytyki …GS miał lepszej jakość materiały , ES nie jest w ogóle podobny do GS za to jest podobny i to bardzo do LS nowego i tak by można dalej wyliczać wpadki w tym teście

  58. Avatar

    Gładzik jest bardziej intuicyjny w obsłudze systemu inforozrywki niż pokrętło stosowane w BMW, nawet firma Mercedes-Benz zmienia pokrętła na gładziki.

    W Audi i Volvo regulacja temperatury odbywa się na ekranie dotykowym. Zwiększenie lub zmniejszenie temperatury na ślepo jest niemożliwe.

    • Avatar

      Właściwie nowy interfejs MBUX to najprawdopodobniej będzie jeden wielki ekran dotykowy, ale te gładziki w Mercedesie (wszystkie 3) przynajmniej działają.

    • Avatar

      @Marek Drives Co popsuł się gładzik w Lexusie? Wielki ekran dotykowy będzie cały w smugach i śladach palców, przez co kokpit nie będzie wyglądał estetycznie po wyłączeniu zapłonu lub silnika.

    • Avatar

      @Sebastian Lis Z tym że duży ekran łatwo wyczyścić a gładzik już nie koniecznie, wystarczy że ktoś je w samochodzie to na tunelu środkowym zawsze są jakieś okruchy. Ale kto co lubi.

    • Avatar

      @Maciek Ja nigdy nie jem w samochodzie i nie chciałbym codziennie czyścić wielkiego ekranu dotykowego.

  59. Avatar
    Wojciech Beszterda

    Panie Marku!
    Czy system info rozrywki współpracuje z Apple Carplay?

  60. Avatar

    Lexusy to dla mnie najlepsze samochody

  61. Avatar
    Albert Białoży

    Mareczku proszę o test nowego mini clubman JCW 306 hp

  62. Avatar

    Nie to żebym bronił Lexusa, ale po przygodach z BMW i mercedesem stwierdzam że Lexus przynajmniej jeździ.

  63. Avatar
    ujeemujedzikieweze

    Jak pod względem wyciszenia wypada camry z tamtego miesiąca do tego Lexusa?

  64. Avatar
    Niezależne Testy Samochodowe

    Zawsze lubiłem Lexusa. To auto jest dla ludzi, którzy nie muszą niczego udowadniać, a lubią wygodne życie. Jest kilka spraw do poprawienia. Np. zagłówki, chociaż mnie by nie przeszkadzały. No, ale co człowiek to inne zdanie. Dzięki różnego rodzaju "niedoróbkom" ludzie z Lexusa mają nad czym pracować przy kolejnych projektach. 😉 Auto jest poprawne i dobrze wygląda. Ale nie chciałbym mieć go w swoim garażu. Brakuje mi jednak trochę emocji.

  65. Avatar

    Słabe wnętrze, tak sprzed 10 lat. Niemcy i Szwedzi lata świetlne przed Japończykami.

  66. Avatar

    Samochód piękny, ale jakbym miał go kupować to tylko z V6 importowany z USA

  67. Avatar
    Barcelonista1983

    w środku jak z 90 :v w życiu.

  68. Avatar
    Wacław Spętany

    Wyprany z Perwollu.

  69. Avatar

    jak mozna porownywac samochod ktory nigdy sie nie zepsuje z samochodami ktore zepsuja sie na pewno niedlugo po zakupie? jest lexus i sa wyroby lexusopodobne

  70. Avatar

    Tylko dlaczego to auto to taki kicz?

  71. Avatar

    Czy tylko ja mam wrażenie że Toyota dogoniła Lexusa, albo że Lexus zdechł w wyścigu wielkiej trójcy?

  72. Avatar

    Fajne, auto szkoda tylko, że ocynk i lakier jak w Maździe: http://www.wykop.pl/ramka/4997249/ktore-auta-marki-maja-ocynk-zn-a-ktore-nie-fe-aktualizacja-iii/
    Po Lexusie spodziewałbym się jednak arkuszy blach jak w europejskiej klasie "premium" a nie tych samych co w Toyocie.

  73. Avatar

    Samochód robił by furorę jakieś 10 lat temu 🙂

  74. Avatar

    GS to moja auto marzenie do spełnienia oczywicie tylko 450h, natomiast es z przednim nąpedem i silnikiem 4cyl O NIE NIE

  75. Avatar
    TheDarkOfKnight007

    Mark Levinson jest najlepszy jeśli pytasz melomana 🙂

    • Avatar

      Kidcys to może był, ale nie dziś…

    • Avatar

      @DZEMFAN sluchales w es? Jestem innego zdania słuchając BO audi 8 z tego roku jakiś blado wypadło.

    • Avatar

      @wonsz tak słuchałem nie porywa dopiero po korekcji zaczyna grać a jak wiadomo żaden naturalny neutralny dźwięk z głośników nie powinien przechodzić przez korektor tak samo jest w Mercedesie tam też bez korektora gra płasko i metalicznie… Ostatnio miałem okazję słuchać muzyki w Volvo s90 z Bowers i Sony Premium w Fordzie Explolerze bardzo mile zaskoczony byłem nagłośnieniem w Fordzie…

  76. Avatar
    Kornel Lewandowski

    Bardzo fajna limuzyna w tym semgmencie myśle , ze wyróżniająca się linia nadzwozia ponieważ dla porównania nadzwozie mercedesa e klasy jest już trochę stare a tu widać odważnie poprowadzone linie , ostro podkreślone reflektory , duży grill o nietypowym kształcie i fajne wnętrze moim zdaniem bardzo ciekawa limuzyna , która na pewno w jakimś stopniu wyróżnia się na tle konkurentów

  77. Avatar

    Moje Berlingo załadowane sprzętem po dach też się mieści w 6l./100 km.

  78. Avatar

    Śmieszna moc jak na takie auto. To mnie zniechęciło do zakupu. Bardzo lubię lexusy i miałem już ich kilka ale tu nie ma żadnego wyboru dla klienta. Albo słaba hybryda albo nic 🙁 dzięki, tym razem zajrzałem do konkurencji i oto Infiniti Q50 hybrid 3,5V6 364KM i takie hybrydy rozumiem. Nie oznacza to, że nigdy do lexusa nie wrócę, poczekam co wypuszczą nowego.

  79. Avatar
    Koko dżambo i w lewo

    Fajnie ,że intro bardzo króciutkie

  80. Avatar

    wielki plus za brak piano black !

  81. Avatar

    Przed testem dobrze by było dowiedzieć się że ES od Grudnia będzie miał nowy system inforozrywki. A w pierwszym kwartale 2020 r będą aktualizacje do już zakupionych samochodów

  82. Avatar

    A ja w Środę odbieram swojego ES-a po ośmiu miesiącach oczekiwania. Do tej pory czyli przez dwa lata jeździłem IS200t.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *