Domowa / YouTube / Jedź bezpiecznie HD TVP / Jedź bezpiecznie odc. 760 (zielona strzałka po polsku)

Jedź bezpiecznie odc. 760 (zielona strzałka po polsku)

Kanał YouTube „Jedź bezpiecznie HD TVP” opublikował nowy filmik.
Serdecznie zapraszamy do oglądania i subskrybowania kanału.

Źródło do kanału: https://www.youtube.com/channel/UCDCSeaWgTrFMhoAydNTEnqA

O Mateusz Stepien

Mateusz Stepien
Właściciel firmy Magic-IT, wielki fan motoryzacji, który nie boi się dzielić swoją wiedzą.

Sprawdź również

Jedź bezpiecznie odc. 762 (o rowerzystach i nie tylko)

Kanał YouTube „Jedź bezpiecznie HD TVP” opublikował nowy filmik. Serdecznie zapraszamy do oglądania i subskrybowania …

200 komentarzy

  1. Avatar

    Wiele sytuacji tutaj jest "naciąganych" i nadgorliwie potraktowanych tylko po to by gnębić kierowców.

    • Avatar

      Co Pan za głupoty wygaduje, jak można nie karać ludzi, którzy popełniają wykroczenia?? Jak mają zrozumieć, że są zagrożeniem i mogą kogoś zabić jeżdżąc na czerwonym świetle, czy nie zatrzymując się przed sygnalizatorem ze strzałką skoro z kursu tego nie pamiętają, bądź im się nie chce zatrzymywać na sekundę…

    • Avatar

      Jak zawsze znajdzie się kilku mądrali, którzy nie potrafią czytać ze zrozumieniem…🤦‍♂️

    • Avatar

      @gyrayec a ty nie potrafisz oglądać ze zrozumieniem i nie chcesz zrozumieć… 😆

  2. Avatar
    Mateusz Wlodarczyk

    "co to znaczy zatrzymac się nie do zera" :-D. Uwielbiam tego policjanta

  3. Avatar

    Wiem że to wszystkich boli ale taka jest prawda

  4. Avatar

    Wszyscy wiedzą nikt nie stosuje, i niech pierwszy rzuci kamień co nigdy tak nie pojechał na strzałce

    • Avatar
      Paweł Samolewicz

      tutaj każdy zgrywa praworządnego obywtela 🙂 Prawda jest taka, że ten przepis jest troche na siłe zrobiony i dlatego jest martwy.

  5. Avatar
    Sergiusz Olszewski

    4:38 Nie stworzył zagrożenia? Prawie przejechał człowieka na pasach…

  6. Avatar

    Przepis jest przepis i tyle. Co prawda w Czechach zielona strzałka jest na osobnym dużym sygnalizatorze (a nie na malutkim jak u nas) i oznacza normalnie wolną drogę. Nie trzeba się zatrzymywać..przynajmniej z moich obserwacji to tak wygląda. U nas trochę namieszali z tymi strzałkami, ale mimo wszystko popieram Policję w tępieniu niestosujących się kierowców do prawa.

    • Avatar

      W większości państw, przynajmniej tych cywilizowanych, nie ma czegoś takiego jak warunkowe zielone światło. Zielony sygnalizator kierunkowy oznacza tam, że można jechać i że nie będzie kolizji z ruchem z innego kierunku.

    • Avatar

      ​@baranek1971 To zupełnie jak u nas, ale dlaczego mieszasz sygnalizator kierunkowy z sygnalizatorem warunkowym?Niemcy sobie przyswoili tabliczkę przy sygnalizatorze (która u nas została zlikwidowana w latach dziewięćdziesiątych) i bardzo ją sobie chwalą (przepisy jak w Polsce: warunkowy skręt pod warunkiem zatrzymania).We Francji warunkowy skręt w prawo jest sygnalizowany migającą żółtą strzałką przy sygnalizatorze (aczkolwiek nie ma wymogu zatrzymania się, pod warunkiem przepuszczenia pieszych i innych uczestników ruchu z pierwszeństwem).

    • Avatar

      Piotr Pilinko Nic nie mieszam. Ta zielona strzałka na tabliczce to spadek po DDR-ach, w RFN-ie tego nie było i na zachodnich terytoriach rzadko gdzie taką strzałkę spotkasz. W każdym razie nie jest to światło. W Niemczech są też sygnalizatory świetlne z żółtą i zieloną strzałką ale one, jeżeli zielona strzałka się pali przy czerwonym świetle z głównego sygnalizatora, oznaczają, że można jechać bo nie ma kolizji z innym kierunkiem ruchu. We Francji tak jak sam napisałeś jest to żółta a nie zielona strzałka. Tak jak napisałem, większość cywilizowanych państw nie ma czegoś takiego jak warunkowe zielone światło, o ile dobrze pamietam to w UE są to, poza nami, jedynie Irlandia i Litwa. W znacznej większości państw zielone światło oznacza po prostu brak kolizji z innym kierunkiem, nie ma żadnego rozróżniania na warunkowe czy bezwarunkowe.

  7. Avatar

    3:38 A co to za przepytywanie kierującego i nakłanianie go do składania zeznań obciążających samego siebie. Policjant nie ma prawa tego robić. Ma zatrzymać, powiedzieć za co zatrzymał i dać mandat. Koniec. Co za maniera z tym przepytywaniem.

    • Avatar

      Słusznie ze przepytywuje go

    • Avatar

      Nie popadajmy w skrajność, to nie cela z gestapo. Niektórym takie przepytywanie się przydaje w celu ich uświadomienia i przy okazji potwierdzenia czy niektórzy wygrali prawko w chipsach. Facet prawie przejechał pieszego i jeszcze mówi, że nikogo nie było na psach.

    • Avatar
      Marcin Chmielewski

      Pytania wyciągające 😀

    • Avatar

      @Loki Hid To niech zacznie się z takiego kierowcy np. wyśmiewać albo pluć im w twarz. Może niektórym za niektóre wykroczenia też się należy? To nie jest kwestia przydawania czy nie. On nie ma prawa tak robić. Ma podać powód sam, a nie nakłaniać do samooskarżania. Tyle w temacie.
      A wykroczenia są ewidentne. I to nie podlega dyskusji.

    • Avatar
      Java Cpp Development

      Bez przesady. Przeca łba mu nie urwał a pogadał tylko. Moze kierowca coś zapamieta

  8. Avatar

    Najlepszy numer jaki widziałem to znajomy, który po wielu latach pobytu w USA wrócił do Polski na dłuższy czas. Był przekonany, że zielona strzałka oznacza możliwość skrętu. O mały włos nie skończył pod ciężarówką.

  9. Avatar

    Policja powinna walić mandaty za nieużywanie kierunkowskazów bo to co sie wyprawia od jakiegos czasu jest skandaliczne. Na 10 może z dwóch używa. Przynajmniej w zach-pom

    • Avatar

      BMW podobno tylko najbogatsza wersja posiada…

    • Avatar

      @Amief Tataka Nie najbogatsza a pakiet specjalny, ale i tak mało kto go zamawia 😀

    • Avatar

      Ja też nie używam, gdy jestem sam na drodze i ani przed, ani za mną nikogo nie ma.

    • Avatar

      @gyrayec a jakbyś zaczął używać to palec by odpadł. Nawet jak jesteś sam to używanie powoduje 1. wyćwiczenie nawyku 2. okazanie pewnej kultury prawnej i szacuknu wobex innych. Nigdy nie masz pewności ze za toba się ktos nie pojawi. A jak będziesz sam na drodze i będzie czerwone to tez się nie zatrzymujesz bo po co skoro jesteś sam.

    • Avatar

      @Slawek h Zatrzymuję się bo skrzyżowanie jest monitorowane kamerami i wkrótce dostajesz list ze zdjęciem i podanym wykroczeniem.

  10. Avatar
    Humpalumpa hamidu

    Że ja się tego doczekałem. Pan Dworak zaczyna rozpatrywać utawienie kamer, celem ukarania uodpornionych.
    Aż mi serce z radości podskakuje, byle mi nie wyskoczyło z tej całej radości.

    Wysokość mandatu jest nadal do DU.. od 1000 w góre pokaże skutki.
    To proponowanie wysokości mandatu to jak na rynku kartofte. Albo, albo, według chmur czy też temperatury powietrza??!?
    Podoba mi się, że po kilkudziesięciu latach doszliście do wniosku, że trzeba coś z tym zrobić.
    A mówią, żerząd niemiecki jest najwolniejszy na świecie. W tej dyscypline macie Puchar.

    • Avatar
      Java Cpp Development

      Żeby mandaty były sprawiedliwe powinny być podawane w procentach miesięcznych zarobków. Wtedy dopiero każdego bolałyby tak samo.

    • Avatar

      @Java Cpp Development Zarobków czy dochodów? Bo to dość istotna różnica. Gdyby było liczone od dochodów to ci, którzy z dochodami wychodzą "na zero" (lub minus w przypadku rolników) i tak nie płaciliby mandatów.

    • Avatar
      Humpalumpa hamidu

      @Java Cpp Development Zgadzam się. Jest jeszcze jeden problem który trzeba byloby rozwiązać. Mianowicie: zaniżanie stawek zarobków. W tą całą akcję musiała być powiązany urząd skarbowy. Najlepiej byłoby: Wyskość zarobków i wartość samochodu.
      Bedą jeździli jak szaleni starymi trupami, albo się opamiętają.
      Kamery pomogłyby także odblokować krzyżowania.

  11. Avatar
    Krystian Krycha

    Odkąd zacząłem oglądać ten program to dużo rzeczy mi się wyjaśniło, bo na kursach to różnie bywa…

    • Avatar

      A wystarczyło poczytać kodeks drogowy i ustawy, a nie kuc pytań na pamięć!

    • Avatar

      @Cezary Cezary powodzenia z czytaniem kodeksu, 90% nie będzie nawet wiedzieć o czym czyta 😂

    • Avatar
      Krystian Krycha

      O tym że trzeba się zatrzymać to wiadoma sprawa, tak ogólnie pisze o programie jako całość. A że akurat w odcinku że strzalka to przypadek:)

    • Avatar

      @Krystian skoro ktoś nie rozumie kodeksu to nie powinien mieć prawa jazdy, bo kodeks to podstawa, a prawo jazdy nie jest obowiązkiem i przymusem, IMHO za łatwe te pytania, powinno być ich więcej, ten kto zna przepisy i tak zda, a ci co kuja na pamięć będę miał większy problem

  12. Avatar

    Pozdro dla Wrocławskiej Policji, która nie staje przed sygnalizatorem z zieloną strzałką.

  13. Avatar

    Debile no debile… Zabierać prawo jazdy…

  14. Avatar

    Lepa na ryj i dopiero zaczynać rozmowę…

  15. Avatar

    Czekam na czasy, w których policja będzie wlepiać mandaty za brak sygnalizowania zamiaru skrętu ale nie tylko w obecności kamery… mnóstwo "suviarzy" traktuje to jak jakieś zło konieczne albo nie wiem… obciach?

    • Avatar

      Skoro jedziesz pasem do skrętu w danym kierunku, to wiadomo gdzie jedziesz, więc teoretycznie nie ma potrzeby tego sygnalizować.

    • Avatar

      @gyrayec ale to ty wiesz na jakim pasie stoisz. Inni kierowcy czy nawet piesi nie muszą wiedzieć, że pas na którym stoisz jest akurat do skrętu.

  16. Avatar
    Marcin Chmielewski

    3:18 czy kierowca nie powinien dostać mandatu za nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu (z lewej strony)?

    • Avatar

      s4bba7 Świetne wyjaśnienie. A poza Twoją głową to ten Twój przepis jest gdzieś zapisany?

    • Avatar

      ​@baranek1971 Spostrzegawczy to Ty za bardzo nie jesteś… W pierwszym komentarzu napisałem -> art 2 pkt 23 KD i to wyjaśnia czym jest ustąpienie pierwszeństwa pieszym. Już jaśniej się nie da tego napisać.
      Wystarczy połączyć uzupełniające się przepisy a nie patrzeć na jeden wybrany.

    • Avatar

      s4bba7 No jest, nie zauważyłem. Ale według tego przepisu nieważne jak daleko jestem i jeżeli będę na wysokości pierwszego pasa i stanę jak wryty bo przez trzeci pas przejechało auto i się przestraszyłem to to rozumiem będzie nieustąpienie pierwszeństwa? A jak nie zmienię tempa chodu a auto otrze się o mnie lakierem to już ten przepis nie będzie brany pod uwagę?

    • Avatar

      ​@baranek1971 Jeśli pieszy otarłby się o lakier auta to raczej taka sytuacja podpadłaby pod potrącenie pieszego.
      Natomiast czy odległość pomiędzy pieszym a autem miałaby znaczenie w przypadku gdy takowy pieszy zwolniłby kroku lub się zatrzymał zależałoby od policjanta a w dalszej kolejności od sędziego rozpatrującego taki konkretny przypadek.

    • Avatar

      @baranek1971 głupi baranie, nieustapienie pierwszeństwa nie jest wtedy gdy ktoś jest na pasach, a wtedy gdy zmusisz swoim zachowaniem do przyspieszenia lub zatrzymania się pieszego to pisze w ustawie baranie tępy! I tam tego nie było owco

  17. Avatar

    Stosuję, ale ostatnio prawie TIR mnie dotknął, bo tak mu się szpieszyło. Mógłbym zlekceważyć, bo kara znikoma. Ile to policjant musi tłumaczyć i wyjaśniać?

    Czasem gdy się spieszymy, to sekundy mają znaczenie. Pani by odjechała 2s później i żadnego zamiesznia by nie było. Więc patrzmy na swoje światła.

  18. Avatar
    królik it's ME

    Okolice ul. Pilotów ul. Dobra wieniawskiego ludzie parkuja tam tak że gdy samochody sie spotkają z dwóch stron muszą cofać się na chodnik

  19. Avatar

    Proponuje zrobić ciekawy materiał o kierowcach którzy skręcają w lewo jadąc ul. Jurczaka (G.H Serenada) w ul. Dobrego pasterza. Notorycznie łamią tam przepisy wymuszajac pierwszeństwo, a Ci ktorzy jada z ul. Bohomolca jeszcze im ustepuja tego pierwszeństwa….to jakas masakra fajne skrzyżowanie a ludzie jeżdżą jak w dżungli……

  20. Avatar

    Powiedźcie mi, jakie jest realne (oprócz prawa) uzasadnienie zielonej strzałki jako znaku stop, a nie ustąp pierwszeństwa przejazdu?

    • Avatar

      @baranek1971 Nie zawsze mają zielone, ale generalnie masz rację

    • Avatar

      Masz obowiązek zatrzymać się na czerwonym świetle, a takie zawsze jest przy zielonej strzałce. Ona jedynie umożliwia przejechanie na czerwonym pod pewnymi warunkami.

    • Avatar

      Takie, że jak będzie stał np autobus nie będziesz widział pieszego, druga sprawa jest taka, że i tak nie stają na strzale więc co to daje

    • Avatar

      realne jest takie abys przy skrecie zwrocil uwage na to czy cos nie jedzie. mozesz miec zasloniete z obu stron, mozesz czegos w ruchu nie widziec i musisz sie zatrzymac by sie rozgladnac. mozesz pieszych nie widziec albo piesi moga chciec przejsc w tym czasie. a nie zrobia tego bo ty sie nie zatrzymasz… dlatego masz warunkowe.

    • Avatar

      Jak mówi ustawa jest to warunkowy przejazd przez skrzyżowanie….WARUNKOWY! Co oznacza ze światło obowiazuje czerwone więc musimy sie na nim zatrzymać. Jezeli tego nie robimy to znaczy że przejechaliśmy na czerwonym czyli "znak"STOP.

  21. Avatar
    Jarosław Stefaniuk

    ja dalej zapraszam do Giebultowa to jest katastrofa

  22. Avatar

    Ten Pan policjant ma rację. Dochodzi do deprecjacji prawa na zasadzie " bo inni tak robią".

    • Avatar

      Przykład idzie z góry. Deweloper z Żoliborza też nie musi się stosować do przepisów prawa. Dlaczego inni mają to robić skoro pracują i płacą podatki( w przeciwieństwie do wielbiciela kotów i chłopaków) 😉

    • Avatar

      Podobnie to wygląda z życiem w konkubinatach, choć nie ma żadnych przeszkód do zawarcia małżeństwa.

    • Avatar

      @gyrayes są pzreszkody – małżenstwo to umowa prawna bardzo niekorzystna dla faceta, dwa – po co dać zarabiać czarnej stonce, pracownikowi korporacji religijnej z siedzibą w watykanie?

    • Avatar

      @RediT Company Ta "korporacja" na tym nie zarabia. Jak nie chcesz złożyć ofiary to nie musisz. Sama ofiara i jej wysokość są dobrowolne. A życie w konkubinacie (właściwie jego skutki) jest bardziej niekorzystne niż w małżeństwie.

  23. Avatar

    lubię tego policjanta 😉 "czemu pan tak na kursie prawa jazdy nie robil?" dobry jest. ja tez mialem ostatnio kurs na wiosnę na kat A i przyznam szczerze publicznie za 1podejściem nie zdałem właśnie za strzałkę

    • Avatar

      @blaz blaz to nie mów, że miałem słaba szkole, moja……. Jakieś 20lat temu 🙂 '

    • Avatar

      @Adam Andrzejewski co ty pi….sz? Na. Filmie jest tylko czerwone światło i on jedzie

    • Avatar
      Adam Andrzejewski

      Cezary Cezary ale to nie ma znaczenia. Kobieta jest już za linią zatrzymania. Liczy się moment przekroczenia tej linii. Przed przekroczeniem linii mogła mieć zapaloną strzałkę. Potem ją przejechała i strzałka zgasła, a sygnalizator ja wyświetlający był poza zasięgiem jej wzroku. Więc miała pełne prawo przejechać.

    • Avatar

      @Adam Andrzejewski a skąd wiesz co było skoro tego nie ma na filmie? Skoro dał. Mandat to musiała przejechać

    • Avatar

      @Adam Andrzejewski mogła mieć, ale. Nie musiała, ty tego nie wiesz a oni mają nagranie, jak by wiedzieli, że jakiś pacan będzie dociekliwy to by dali całe. Nagranie,

  24. Avatar

    Nareszcie się doczekałem filmu o zielonej strzałce. Dziękuję!!! Tylko wydaje mi się że kary za ten manewr nieprzepisowo wykonany są za małe. 100 zł i 1 punkt to śmieszna kara. Powinno się karać jak za czerwone światło.

  25. Avatar
    Wojciech Szeloch

    U mnie jak się zatrzymam przed strzałką to często na mnie "trąbią", to samo na przejeździe kolejowym jak podniesie się szlaban a świeci się czerwone. Nie mówię o takich "drobiazgach" jak poganianie klaksonem jak jadę z max. dozwoloną prędkością.U nas prawie każdy ma prawo głęboko w dupie , a im lepsze auto to poszanowanie prawa mniejsze. Kiedyś przejechałem przez miasto stosując się w 100% do przepisów i zostałem obtrąbiony , zwyzywany i prawie staranowany. Trudne kursy na prawko i jeszcze trudniejsze egzaminy nic nie dają. Tragedia.

  26. Avatar
    krystian dziegielewski

    Ludzie!!! Mi się rzygać chce jak słyszę wasze tlumaczenia czemu pnie zatrzymaliscie się. Ja nie mam jeszcze prawka a już wiem że czerwone znaczy stop. Oddajcie prawko i dożywotni zakaz prowadzenia pojazdu a nie 100 czy 300 złotych. To jakaś kpina? Nie umiecie jeździć to na wieś krowy doic a nie chwytać kierowanice!!!

    • Avatar
      krystian dziegielewski

      @gyrayec umiem umiem. stosuje sie do jazdy na zamek staje na czerwonym ustepuje pierwszenstwa i nie zatrzymuje sie przed znakiem sw. andrzeja tak jak wielu. dla mnie 70 na godzine to 70 albo nawet troche mniej bo warunki moga nie sprzyjac takiej predkosci jesli trzeba 30/godz. to jade 30 i kierunek wlaczam nie trzy mrugniecia tak jak wy to robicie tylko co najmniej kilkanascie mrugniec. sam kilka razy rozwalilem kierowcy kierunek i lusterko tylko za to ze nieprawidlowo go uzyl i mnie wywrocil mam mowic dalej? a co do dojenia krow to wybacz ale jak najdalej od wiochy.

    • Avatar

      @krystian dziegielewski Zaprzeczasz sam sobie. Najpierw piszesz, że jeszcze nie masz prawa jazdy, a potem, że jeździsz…

    • Avatar
      krystian dziegielewski

      @gyrayec bo mialem motorower 50 tke przerobiona na 70 i bylem nim we francji przejechalem 20.000km w 2.5 roku. teraz mam motocykl 500tke.

    • Avatar

      @krystian dziegielewski To jednak masz prawo jazdy…

    • Avatar
      krystian dziegielewski

      @gyrayec 😉

  27. Avatar

    Polskie prawo!!!! Niedawno wsadzali do pierdla pijanych rowerzystów , którzy nawet nie jechali na rowerze tylko prowadzili z boku. Ale cóż na głupotę nie ma lekarstwa…

    • Avatar

      @Piotr Pilinko niby tak, tylko że taki "pieszy" nie miał absolutnie żadnej szansy na udowodnienie że nie kierował rowerem, a go przeprowadzał.

    • Avatar

      @oporopowrotnik A co to ma wspólnego z byciem rowerzystą?

      PoRD wyraźnie stwierdza, kto jest pieszym:
      18)  pieszy – osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za pieszego uważa się również osobę PROWADZĄCĄ, CIĄGNĄCĄ lub PCHAJĄCĄ ROWER, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej;

    • Avatar

      @Piotr Pilinko A co ma wspólnego jazda na rowerze po pijanemu i odbieranie uprawnień do kierowania pojazdami mechanicznymi , mam na myśli auto…

    • Avatar

      @Piotr Pilinko Za pieszego można też uznać osobę pchającą samochód chodnikiem…

    • Avatar

      @gyrayec A gdzie Ty w tym paragrafie dojrzałeś samochód? Podaj środki, które bierzesz, bym ich mógł unikać…

      @oporopowrotnik W tej chwili już nic, ale jeszcze kilka lat temu można było stracić PJ za jazdę po pijaku rowerem (znajomemu dołożyli jeszcze dodatkowo kilka innych paragrafów, bo próbował zastraszać policjantów, uciekać i wykonał kilka innych "śmiesznych" czynności).
      Obecnie jest to zwykłe wykroczenie, za które może zostać orzeczony zakaz jazdy rowerem po drogach publicznych.

  28. Avatar

    Zielona strzałka wprowadziła patologie. Pieszy/rowerzysta musi cały czas uważać na zielonym. W mojej okolicy kierowcy nawet na wydzielonym sygnalizatorze do skrętu w prawo skręcają na czerwonym z przyzwyczajenia.
    Dobrze że już nie ma zielonych tabliczek bo to w ogóle było super słabe.
    Czerwone to czerwone, a nie jakiś warunki. Pieszy nie może przejść na czerwonym, a auto warunkowo proszę bardzo.

    • Avatar

      @Cezary Cezary oczywistym jest, że moje zdrowie zależy od tego jak dobrze się rozglądam. 20 lat temu gość mnie potrącił na takiej strzałce bo niby inne auto stanęło za blisko pasow i nie widział -tylko wtedy nie musieli się zatrzymywać.
      Ponadto jeżeli zielone światło dla pieszego/rowerzysty nic nie daje to po co ono jest? Tymczasowe pierwszeństwo warunkowe?

    • Avatar

      @M G ja bym żadnych zakazów dodatkowych nie nakładał na kierowców, wystarczyło by mi egzekwowanie aktualnych przepisów. W ciągu kilkunastu lat policja i straż miejska nie wystawiła mi żadnego mandatu jako kierowcy, oceniam więc skuteczność tych organów na bardzo niskim poziomie. Prawdopodobieństwo otrzymania mandatu jest bliskie zeru, szczególnie gdy kontrole robią zawsze w tych samych miejscach a inni kierowcy ostrzegają się nawzajem.
      Za to mają skuteczność w karaniu mnie jako pieszego, szczególnie za naruszanie wewnętrznych regulaminów miejskich spółek.
      Jako rowerzysta nie mam problemu z kierowcami innych niż mam jako kierowca czy pieszy.

    • Avatar

      @Adam M mnie nie potrąci bo patrzę nawet na zielonym, co ci da strzałka? Przecież się i tak nie zatrzymują,

    • Avatar

      @Cezary Cezary Ty tak, ale Twoje dzieci, teściowa czy ktoś inny z rodziny już niekoniecznie. Ja wolał bym by strzałek nie było. Tam gdzie się da lepiej dać ronda, likwidować światła

    • Avatar

      @Adam M dzieci też, (z teściową raczej kiepski przykład :)) , podobnie jak mnie uczono, że nie ważne, że mam zielone muszę patrzeć i tyle, teraz jest straszna rozszczeniowosc, bo ona ma pierwszeństwo i pchają się pod auta. Strzałki zliwiduja i tak będą na czerwonym jechać, likwidacja to nie panaceum, wystarczy mówić, robić w tv programy edukacyjne o ruchu drogowym, że należy mieć ograniczone zaufanie, ponieważ ktoś może się zagapic, dostać zawału etc, no ale ludzie wola trudne gówna, pierdolenie o gownie z wisly i taniec z gownqmi i to się w tv sprzedaje, jeszcze w tv zamiast edukować to powiedza, że pieszy ma pierwszeństwo i pojazd musi się zatrzymać i z klapakmi na oczach mamy społeczeństwo zombiakow debili

  29. Avatar

    Tutaj widać że zatrzymanie jest konieczne bo świeci sie warunkowa wtedy kiedy dla pieszych jest z zielone. Ale jest wiele takicj skrzyzowan gdzie strzałka warunkowa świeci się dokładnie wtedy kiedy z przeciwka jest bezkolizyjna więc w praktyce nie ma potrzeby zatrzymania gdyż droga jest zabezpieczona

  30. Avatar

    Skręcając z Alei Krasińskiego w ul. Kościuszki mogę sobie stanąć "przed sygnalizatorem" i guzik zobaczę co nadjeżdża z ul. Zwierzynieckiej jak obok stoi zazwyczaj autobus. Czyli drugi STOP za sygnalizatorem? Bez sensu …

    • Avatar
      Niebieska Straz

      Stop przed sygnalizatorem jest po to abyś upewnił się, że pieszy czy rowerzysta nie wchodzi na pasy. Przejeżdzając za sygnalizator nie masz obowiązku się zatrzymać jeżeli nic nie jedzie.

    • Avatar

      @Niebieska Straz Ale na przytoczonym skrzyżowaniu nie ma przejścia. W takiej sytuacji absurdem jest zatrzymywanie się przed strzałką, a drugi raz na samym skrzyżowaniu.

    • Avatar

      @Jacek Placek Dokładnie tak. Pierwsza z brzegu absurdalna sytuacja. Pozdrawiam 😉

  31. Avatar
    Krzysztof Kuroń

    Oglądałem wszystkie odcinki dostępne na tym kanale i jestem przerażony. 99% poruszanych tutaj tematów to tematy podstawowe omawiane podczas kursów na prawo jazdy. Jak ktoś może się poruszać jakimkolwiek pojazdem po drogach publicznych nie znając podstawowych zagadnień z PoRD? Tych ludzi pasowałoby odesłać na ponowny egzamin 😔

  32. Avatar

    lubie tłumaczenia kierowców. lepsze niż kabaret.

  33. Avatar

    Uważam, że przesadą jest przepis, który zobowiązuje kierowców do zatrzymywania się przed zieloną strzałką na sygnalizatorze S-2 (cytat przepisu poniżej) oraz sam sygnalizator S-2 zezwalający na skręt w prawo. Kierowcy, którzy stanowili zagrożenie w tym materiale filmowym, stanowili je ponieważ OMIJALI samochody bezpośrednio przed przejściem dla pieszych lub przejazdem dla rowerów. Uważam, że TYLKO za to, w myśl proponowanych przeze mnie zmian, czyli powrotu do tabliczki "zielona strzałka do warunkowego skrętu w prawo", powinni być karani kierowcy (6 pkt karnych i mandat 500zł, zamiast 1pkt karny i 100zł za niezatrzymanie się przed sygnalizatorem S-2). A w myśli obowiązujących przepisów, co uważam za przesadę, powinni być karani RÓWNIEŻ, czyli w sumie po 600zł+7pk za omijanie i niezatrzymanie się przed S-2 lub 800zł+12pk za omijanie i niezastosowanie się do sygnalizacji świetlnej. EDIT: 2019-09-01 10:33 >>>>> Przypominam, że "omijanie pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;" przed przejściem dla pieszych jest zabronione bez względu na to, czy jest to przejście z sygnalizacją świetlną czy bez. Poniżej cytuję cały 26. artykuł ustawy "Prawo o ruchu drogowym" dotyczący tego tematu: <<<<< EDIT: 2019-09-01 10:33

    Poniższymi mandatami powinny się zakończyć sytuacje z:
    0:39 – omijanie przed przejściem dla pieszych 500zł + 6pk, zamiast 100zł+1pk za niezatrzymanie się przed S-2
    1:06 – omijanie przed przejściem dla pieszych 500zł + 6pk, zamiast 100zł+1pk za niezatrzymanie się przed S-2
    1:43 – omijanie przed przejściem dla pieszych 500zł + 6pk , zamiast 300zł+6pk za niestosowanie się do wskazań sygnalizacji
    2:48 – brak omijania przed przejściem – brak mandatu, zamiast 300zł+6pk za niestosowanie się do wskazań sygnalizacji
    3:18 – omijanie przed przejściem dla pieszych 500zł + 6pk, zamiast 100zł+1pk za niezatrzymanie się przed S-2
    5:53 – omijanie przed przejściem dla pieszych 500zł + 6pk , zamiast 300zł+6pk za niestosowanie się do wskazań sygnalizacji sygnalizacji
    6:36 – omijanie przed przejściem dla pieszych 500zł + 6pk, zamiast 100zł+1pk za niezatrzymanie się przed S-2 (pytanie, czy omijanie jest wtedy, gdy samochód omijany stoi na pierwszym pasie od lewej, a omijający jedzie trzecim pasem? – jeśli nie, to brak mandatu, lub sam mandat za brak kierunkowskazu 50zł+0pk)
    8:55 – omijanie przed przejściem dla pieszych 500zł + 6pk , zamiast 300zł+6pk za niestosowanie się do wskazań sygnalizacji

    Przepisy dot. sygnalizatora S-2 nie wzięły się z konieczności zwiększenia bezpieczeństwa na polskich drogach tylko z konieczności dostosowania polskich przepisów drogowych do unijnych przepisów drogowych. A niektóre z unijnych przepisów przesadnie próbują dbać o bezpieczeństwo na drogach, pozostając przepisami martwymi albo generującymi zatory na jezdniach. Gdybyśmy wrócili do starych przepisów ze znakiem "strzałka do warunkowego skrętu w prawo" oraz zrezygnowali z obowiązkowego zatrzymywania się przed takim sygnalizatorem, ale jednocześnie karali kierowców za omijanie bezpośrednio przed przejściem dla pieszych, byłoby mniej zatorów przy skrętach w prawo oraz świadomość kierowców o przepisach zabraniających wyprzedzania oraz omijania pojazdów bezpośrednio przed przejściem dla pieszych lub przejeździe dla rowerów.

    Cytat przepisu do obowiązkowego zatrzymywania się przed sygnalizatorem S-2:
    Dz.U.2019.0.454 t.j. – Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych:

    § 96. 1. Nadawany przez sygnalizator S-2 sygnał czerwony wraz z sygnałem w kształcie zielonej strzałki oznacza, że dozwolone jest skręcanie w kierunku wskazanym strzałką w najbliższą jezdnię na skrzyżowaniu, z zastrzeżeniem ust. 3.
    2. Sygnał w kształcie zielonej strzałki, nadawany przez sygnalizator S-2, zezwalający na skręcanie w lewo, zezwala również na zawracanie z lewego skrajnego pasa ruchu, chyba że jest to zabronione znakiem B-23.
    3. Skręcanie lub zawracanie, o których mowa w ust. 1 i 2, jest dozwolone pod warunkiem, że kierujący zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie spowoduje utrudnienia ruchu innym jego uczestnikom.

    EDIT: 2019-09-01 10:33 >>>>>

    Cytat przepisu zabraniającego "omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;" przed przejściem dla pieszych, bez względu na to, czy jest to przejście z sygnalizacją świetlną czy bez.

    Dz.U. 1997 nr 98 poz. 602 Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym. – z późniejszymi zmianami.

    Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu.
    2. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża.
    3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
    1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
    2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;
    3) jazdy wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych.
    4. Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez chodnik lub drogę dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli i ustąpić pierwszeństwa pieszemu.
    5. Przepis ust. 4 stosuje się odpowiednio podczas jazdy po placu, na którym ze względu na brak wyodrębnienia jezdni i chodników ruch pieszych i pojazdów odbywa się po tej samej powierzchni.
    6. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność przy przejeżdżaniu obok oznaczonego przystanku tramwajowego nieznajdującego się przy chodniku. Jeżeli przystanek nie jest wyposażony w wysepkę dla pasażerów, a na przystanek wjeżdża tramwaj lub stoi na nim, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w takim miejscu i na taki czas, aby zapewnić pieszemu swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik. Przepisy te stosuje się odpowiednio przy ruchu innych pojazdów komunikacji publicznej.
    7. W razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej, używającej specjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawności ruchowej, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w celu umożliwienia jej przejścia. <<<<< EDIT: 2019-09-01 10:33

    • Avatar
      Mateusz Jabłoński

      napisałeś dokładnie to, o czym myślałem. czy prawo unijne wymusza na Polsce stosowanie tego przepisu, czy można legislacyjnie wrócić do tego, o czym piszesz?

    • Avatar

      @Mateusz Jabłoński Tego niestety nie wiem. Prawnikiem nie jestem, ale myślę, że tak. Myślę, że ministrowie rządu Jerzego Buzka: Janusz Tomaszewski Minister Spraw Wew. i Admin. oraz Tadeusz Syryjczyk Minister Transportu i Gosp. Morskiej, jak podpisywali to rozporządzenie dn. 1999-06-21, to chcieli jak najbardziej zwiększyć szansę na wejście Polski do UE. Ale po wejściu Polski do Unii już nie ma takiej potrzeby, aby takie przepisy obowiązywały.

      Z tego, co śledzę historię znaku S-2 z tabliczką "strzałka do warunkowego skrętu w prawo":

      aktualnie obowiązuje rozporządzenie od dn. 2002-10-27:

      Dz.U. 2002 nr 170 poz. 1393 Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

      które uchyliło rozporządzenie obowiązujące od dn. 1999-07-01, w którym już NIE było sygnalizatora z tabliczką ze "strzałką do warunkowego skrętu w prawo":

      Dz.U. 1999 nr 58 poz. 622 Rozporządzenie Ministrów Transportu i Gospodarki Morskiej oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 czerwca 1999 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

      które uchyliło rozporządzenie obowiązujące od dn. 1993-05-27, w którym BYŁ sygnalizator S-2 z tabliczką ze "strzałką do warunkowego skrętu w prawo":

      Dz.U. 1993 nr 32 poz. 145 Rozporządzenie Ministrów Transportu i Gospodarki Morskiej oraz Spraw Wewnętrznych z dnia 11 stycznia 1993 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

    • Avatar

      Zakaz wyprzedzania/omijania nie obowiązuje na przejściu z sygnalizacja.

    • Avatar

      @Andrzej Nowak Kolega musi wrócić na kurs, bo mandat za omijanie można dostać tylko na pasach o ruchu niekierowanym, czyli bez świateł. W takim przypadku łamiesz przepis o konieczności zatrzymania się na czerwonym.

    • Avatar

      @PsychoMantisPL ​ @j3sion Panowie, "omijanie pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;" przed przejściem dla pieszych jest zabronione bez względu na to, czy jest to przejście z sygnalizacją świetlną czy bez. Poniżej cytuję cały 26. artykuł ustawy "Prawo o ruchu drogowym" dotyczący tego tematu:

      Dz.U. 1997 nr 98 poz. 602 Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym. – z późniejszymi zmianami.

      Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu.
      2. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża.
      3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
      1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
      2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;
      3) jazdy wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych.
      4. Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez chodnik lub drogę dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli i ustąpić pierwszeństwa pieszemu.
      5. Przepis ust. 4 stosuje się odpowiednio podczas jazdy po placu, na którym ze względu na brak wyodrębnienia jezdni i chodników ruch pieszych i pojazdów odbywa się po tej samej powierzchni.
      6. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność przy przejeżdżaniu obok oznaczonego przystanku tramwajowego nieznajdującego się przy chodniku. Jeżeli przystanek nie jest wyposażony w wysepkę dla pasażerów, a na przystanek wjeżdża tramwaj lub stoi na nim, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w takim miejscu i na taki czas, aby zapewnić pieszemu swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik. Przepisy te stosuje się odpowiednio przy ruchu innych pojazdów komunikacji publicznej.
      7. W razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej, używającej specjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawności ruchowej, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w celu umożliwienia jej przejścia.

  34. Avatar

    Mam niemal 100-procentową pewność, że ta kobieta na końcu filmu oglądając podgląd zdarzenia nadal twierdziła, że miała ten kierunkowy. Na bank 🙂

    • Avatar

      ona ruszyła w tej 1-sekundowej dziurze, która jest pomiędzy zgaśnięciem strzałki a włączeniem się światła zielonego. Trochę naciągany mandat, bo piesi i tak już od dawna mieli czerwone. Nie powinno być tej dziury, tylko strzałka gaśnie jednocześnie ze zmianą na zielone

    • Avatar

      Takie torby jeżdzą…I jeszcze coś ze wzrokiem mają…

  35. Avatar

    1:10 – Typowa wymówka, a potem pretensje do zarządcy że żle oznakowane :v

  36. Avatar

    Policja oznakowana czy straz pozarna sie nawet nie zatrzymuja na strzalce wiec o czym tu mowic 🙂

    • Avatar

      Jest to pojazd uprzywilejowany, i zazwyczaj kiedy mają wjechać na skrzyżowanie spotykam radiowozy oraz inne pojazdy uprzywilejowane, które zwalniają do bardzo małych prędkości,aby nikt w nich nie uderzył i żeby nie stworzyli zagrożenia. Kiedy jest interwencja najważniejszy jest czas dojazdu do osób poszkodowanych, lub zgłaszających.

    • Avatar

      @Zły Ginekolog Ale ty jesteś spierdolony On mówi o samym pojeździe policji , że jadą i łamią przepisy A pojazd uprzywilejowany to taki , który wysyła sygnały dźwiękowe, błyskowe i ma włączone światła mijania, bądź drogowe. Amebo społeczna więc nie wypowiadaj się jak nie znasz się idioto.

    • Avatar

      Zły Ginekolog mowa o autach bez sygnalow, mieszkam obok PSP i komisariatu i wiem co widze codziennie 😀

  37. Avatar
    Krzysztof Brózda

    Jakiś czas temu stanąłem przy takim większym skrzyżowaniu i patrzyłem kto zatrzyma się na zielonej strzałce, nikt się nie zatrzymał. Innym razem gdy jako kierowca zatrzymałem się na strzałce zostałem otrąbiony przez kierowcę za mną.

  38. Avatar

    Zabierać uprawnienia za niezatrzymanie się. Koniec kropka. Raz i na zawsze.

    • Avatar

      Napisalbym zabierac rozum rowerzystom ale z pustego i salomon nie naleje. Ludzie zrozumcie, ze WPIERDALANIE sie pod auta nie rozgladajac sie nie jest ok a wina jest po stronie kierowcy. Zebyscie sie chociaz rozgladali. I nie jestem tu jakims cwanym puszkarzem bo rower nie jest mi obcy i co nieco nim jeżdżę ale za dużo sie pozwala rowerzystom i sa bezkarni. Kiedy ktos spbie zdaje z tego sprawe to jest za pozno bo połamało go, lezy w szpitalu.

    • Avatar

      @M G po pierwsze nie za wszystko cymbale, a za złamanie przepisu ruchu drogowego. Ma się zatrzymać, to ma się kutwa zatrzymać- DO ZERA.

    • Avatar

      @Kamil Oroń cymbałem to ty jesteś i po tym jak piszesz, to już wiem, że mam do czynienia z kolejnym sfrutrowanym rowerzystą. I takim razie to takim pajacom jak ty zabierać rower np. za jazdę po pasach. Bo wy przepisy macie w 4 literach, a innych byście do więzienia za wszystko wsadzali. Banda chorych na łby hipokrytów.

    • Avatar

      @piotrek6233 nie bez powodu rowerzystów nikt nie lubi. Jakiś czas temu jednym z bohaterów JB był pewien rowerzysta, który celowo blokował kierowcę, a jak ten go w końcu wyprzedził to matoł go nagrał i nawet do Dworaka wysłał film. I wówczas wielu innych pedalarzy go jeszcze broniło. Niestety teraz to rower kojarzy się z największą chamówą

  39. Avatar

    Kiedy było intro nagrywane? 🙂

  40. Avatar

    Co z tego, że wiem, że trzeba sie zatrzymać, jak jednocześnie chcę mieć zderzak cały. 99% kierowców tego nie stosuje, a wypadków z tego powodu ile jest? W stanach sobie radzą i na czerwonym w prawo można 🙂 w Niemczech są (przynajmniej były kiedyś) strzałki na stałe, jako znak przy sygnalizatorze i też sobie radzą.
    Większość sytuacji jest też takich, gdzie ta strzałka zapala się tylko wtedy, gdy przejedziemy bez problemu albo wtedy, gdy jest sznur samochodów/masa pieszych na zielonym i ciężko się włączyć do ruchu.
    Jeszcze pytanie ile jest zdarzeń, w tym wypadków z udziałem pieszych i typowych wymuszeń. Może lepiej byłoby trochę zmodyfikować przepisy?
    We Wrocławiu jest kilka miejsc gdzie jest non stop czerwone światło i zapala się strzałka co chwilę (np pl. Bema).

    Tak poza tym to kolejny raz brawa dla policjanta, zawsze opanowany i leci te regułki z pamięci z tym spokojnym głosem 😀

  41. Avatar

    Gdzie ci ludzie mają oczy? Czy już całkiem "utonęli" w swoich smartfonach?

  42. Avatar
    Przemysław Piórkowski

    1:58 no to piszmy 100 złotych mandatu i do widzenia 😀 Niespodzianka.

  43. Avatar

    Uważam ŻE mandaty powinni podnieść x5 i być może wtedy jednostki patologiczne przywiązujące większa wagę do swoich pieniędzy niż do poszanowania przepisów, porządku publicznego czy zdrowia i życia innych uczestników ruchu się w końcu ogarną i zaczną stosować przepisy. I mówię to zarówno jako kierowca, motocyklista i rowerzysta, by żyło się na drogach normalnie.

  44. Avatar

    Czemu jeden daje 100zł a drugi mówi, że za to jest 300-500zł ???

  45. Avatar

    Jedni dostają stówe a inni trzy stówy… To jak to jest?

  46. Avatar

    Ah to dopierdalanie się do ludzi o bezsensowne przepisy. Czas posadzić kogoś kto jest rozsądny i ogarnie ten bajzel, a nie czepianie się kierowców którzy nie zatrzymają się do zera. O ile w wielu odcinkach macie racje to ten jest wyjątkowo kuriozalny.

  47. Avatar
    Sebastian Lenart

    Kocham ludzi z komentarzy, którzy by zabierali prawo jazdy za każde wykroczenie. Generalnie przepis z zatrzymywaniem się na strzałce jest bezsensowny i powinien się zmienić. Sam raczej się nie zatrzymuje, niestety taki odruch ale za każdym razem zwalniam i się rozglądam podobnie jak 80% kierowców i nie czuje się jeżdżącym zabójcą. Strzałka powinna być traktowana inaczej. Generalnie tak czy tak w naszym społeczeństwie panuje dość powszechne przyzwolenie na ten zabieg bo nie stanowi on realnego zagrożenia i jest zwyczajnie głupi. W tym przypadku akcja policji to nabija ie statystyk, zmieńmy prawo a nie rzucajmy mandatami na prawo i lewo mówiąc jacy kierowcy są źli

    • Avatar

      Kocham ludzi, którzy podważają sens przepisu nie mając o tym pojęcia. Wystarczy spojrzeć na filmiki z YT aby zauważyć, że w PL większość skrzyżowań jest tak skonstruowana, że bez zatrzymania nie zauważysz przejeżdżającego rowerzysty czy pieszego pojawiającego się nagle ponieważ obok stoi jakieś duże auto (ciężarówka, dostawczak, minivan). Tak jak mówi policjant z filmiku nie może być prawo stosowane na własne potrzeby bo przestaje być prawem i zapanowałby chaos. Trzeba się stosować do przepisów nawet jak w twoim mniemaniu nie mają sensu ponieważ jest konstruowane dla ogółu społeczeństwa. W większości przypadków przepis ma sens i dlatego istnieje.

    • Avatar

      Akurat na tych pokazanych skrzyżowaniach, zatrzymanie się przed strzałką jest jak najbardziej sensowne bo są tam przejścia dla pieszych! W jednym przypadku widać jak pieszy prawie wchodzi pod samochód który się nie zatrzymał. Co innego gdy przejścia nie ma. Tam moim zdaniem powinno się zatrzymywać przed jezdnią poprzeczną.

  48. Avatar

    W USA można zawsze skręcać w prawo na czerwonym, ale że to czerwone to się trzeba najpierw zatrzymać. U nas przepis wymusza podobne zachowanie, ale przez ten zielony kolor strzałki ludzie nie czują potrzeby zatrzymania.

    • Avatar

      Zazwyczaj jak jest strzałka to jest przejście dla pieszych i rowerzystów. Każdy z nas jest pieszym więc zna sytuację. Ja na codzień jeżdżę autem natomiast przemieszczam się też rowerem i jak wiadomo w tej sytuacji rower ma pierwszeństwo (nie mówiąc już o pieszym) ale mało kto o tym wie. Szanujmy się na wzajem to każdemu będzie się lepiej przemieszczać 🙂

    • Avatar

      @KapralesKO W Krakowie jest parę miejsc, gdzie nie ma przejścia w poprzek kierunku jazdy. np. z Opolskiej w Stella-Sawickiego i tam absolutnie nikt się nie zatrzymuje. Jak to robię to inni kierowcy na mnie trąbią, bo w tym kraju stosowanie się do przepisów jest źle widziane, jest powodem do wstydu…

  49. Avatar

    Uwielbiam tego policjanta, niestety aż miło się słuchać jak poucza i daje mandaty 😀

  50. Avatar

    Wstyd ze w ogole trzeba nakrecic program zeby takie fundamentalne rzeczy tlumaczyc.

  51. Avatar

    Niby to wszystko prawda, ale też trochę szukanie wykroczeń na siłę, pod telewizję, czy żeby wyrobić normy.

    • Avatar
      Artur Winiarski

      Taki jest przepis…

    • Avatar

      @Artur Winiarski mimo wszystko lepiej żeby przyczaili się na przejściu dla pieszych na jakimś czarnym punkcie niż przy strzałce, gdzie nic się nie dzieje :p

      P.S. i nie obrażaj, bo nie jesteś anonimowy

    • Avatar
      Artur Winiarski

      @Krystian Rozdrażniła mnie Twoja odpowiedź i zareagowałem trochę impulsywnie, po czym edytowalem post.

      A wracając do tematu… nie jest to ukryty atak na kieszenie kierowców. Sam u siebie w mieście nauczyłem się zatrzymywać na strzałce. Na kursie nie uczyli mnie tego (może nie zapamiętałem) . Teraz jestem trochę mądrzejszy i zauważam, że na strzalce zatrzymuje się jedno na piętnaście aut i jeszcze jest obtrąbione. Jestem za tym by policja karała częściej za te wykroczenie. Zatrzymanie takie trwa 5 sekund, a piesi są przez to bezpieczniejsi

  52. Avatar

    We Wrocławiu zielona strzałka oznacza zielone światło . Policja przejeżdża bez zatrzymania , a jak ja staje to na mnie trąbią i czuję, że mi zaraz w tył auta uderzą…zapraszam..

  53. Avatar

    Za mało.. sadzić 10x tyle to się barany nauczą jeździć 😉

  54. Avatar

    Ten ostatni przypadek to kurestwo ze strony policji. Nie pokazali całego nagrania a widać było to co tłumaczyła im. Wjechała na strzałce do połowy przejscia i nagle sie piesza pojawiła i ja przepuściła, więc jak miała zobaczyć to że warunek zniknął? Tak, więc pojechała tak jak większość kierowców takiej sytuacji.

    • Avatar

      Masz rację. To ostatnie jest niejasne.

    • Avatar

      Sytuacja faktycznie nie w pełni jest możliwa do wyjasnienia na podstawie nagrania. Wydaje mi się, że ta pani nie powinna była znaleźć się w tym miejscu, bo przepis o zielonej strzałce nakazuje zatrzymać się przed sygnalizatorem – czyli ruszając po zatrzymaniu bez problemu widzi się czy strzałka dalej się świeci. Zakładając, że z tego miesjca widocznośc pieszych na przejściu jest dobra to nie powinna się była znaleźć przednim zderzaku na przejsciu, bo mogła ruszyć dopiero kiedy piesi przeszli.
      Natomiast możliwe też jest, że widoczność przejścia była zła, i żeby puścić pieszych musiała przejechać za sygnalizator (dalej popełnia wykroczenie, bo do kierowcy należy ustąpienie pieszym i zarazem stosowanie sygnalizacji), ale jest to jakaś linia obrony.
      No i oczywiście jest też szansa, że po ruszeniu ze strzałki nagle ktoś wybiegł (nie ma co prawda na nagraniu nikogo biegnącego) i wtedy musiała gwałtownie się zatrzymać, co dałoby się wybronić mając dłuższą część nagrania.
      Jak było na prawdę – nie wiemy. Pozwolę sobie też napomknąć, że to co robi większość nie zawsze jest odpowiednie 😉

    • Avatar

      Ale co jest niejasne? przejechala na czerwonym i koniec. Piesza się nagle pojawila? hahaha oddaj prawo jazdy o ile je masz

  55. Avatar
    Robert Marchwiany

    Zapraszam na zieloną strzałkę przy skręcie z Nowosądeckiej w Na Kozłówce. Tam się nie zatrzymuje naprawdę NIKT.

  56. Avatar

    Nie tylko obserwuję takie sytuacje na codzień, ale nieraz prawie się nadziałem na takiego idiotę, który strzałkę warunkową traktuje chyba jak sygnalizator kierunkowy. A raz miałem z takim kolizję. Na szczęście jechałem samochodem firmowym. Kiedyś mi się wydawało, że takie zatrzymanie przed strzałką to przesada. Ale zdobyte doświadczenie mi pokazało, że jednak ma to sens. Na szczęście nigdy nie spowodowałem zagrożenia skręcając na strzałce. Ale będąc pieszym, albo rowerzystą, miałem okazję prawie być potrąconym. Właśnie. Zwłaszcza tam, gdzie jest przejazd rowerowy trzeba jednak bardziej wzmóc czujność. Niektórzy rowerzyści nie rozumieją, że pierwszeństwo nie zwalnia ich z uważania. A będąc w ruchu, nie zawsze da się poświęcić należytą uwagę na rozejrzenie się. Myślę, że warto by było wprowadzić pokaz filmików z kamerek samochodowych i monitoringu miejskiego, jako obowiązkowego elementu szkolenia kandydatów na kierowców. Może chociaż do części z nich by coś dotarło, gdyby zobaczyli potrącenia wynikające z niezatrzymania się, albo wyprzedzania na przejściu dla pieszych…

  57. Avatar
    Bartek Bielawski

    Myślę, że i tak większym problemem są kierowcy, którzy traktują zieloną strzałkę jak światło zielone i jadą nie bacząc na pieszych, rowerzystów czy innych kierowców. Oczywiśćie, zatrzymanie to już w ogóle święto, podobnie jak zatrzymanie przed przejazdem kolejowym… 🙁

  58. Avatar
    Krzysiek Krzych

    Powinna być blaszane na każdym skrzyżowaniu. Te wyświetlane tylko mylą i rozkojarzaja kierowców

  59. Avatar

    Wg mnie strzałka nie powinna być zielona, tylko co najwyżej pomarańczowa, migająca. Zielony kolor daje złudne pojęcie że można jechać bez zatrzymania. I jestem przekonany że obcokrajowcy też się nie zatrzymują na tej zielone strzałce. Na zachodzie nie ma takiej sytuacji, żeby krzyżujące się ruchy miały zielony kolor w tym samym czasie.

  60. Avatar
    Pawel Wojciechowski

    3:19 a czy przypadkiem nie obowiązuje tutaj pierwszeństwo pieszego, który już znajduje się na przejściu?!

  61. Avatar

    Zielona strzałka przy skręcie z Wrocławskiej w Kijowską – nie ma przejścia dla pieszych. Jak dla Wrocławskiej jest czerwone to zielone ma kijowska. Tam zatrzymanie się na strzałce do zera to jest tylko dla zasady. Traktowanie strzałki jak znak stop to jest przegięcie lekkie w kodeksie drogowym, to tak jakby wprowadzono obowiązek zatrzymania się na każdym ustąp pierwszeństwa. Każde skrzyżowanie jest inne, wielowlotowe, wielopasmowe, z przejazdem dla rowerów, przejściem dla pieszych, a inne takich rzeczy nie mają tak jak wspomniana wrocławska, gdzie można byłoby zamontować sygnalizację kierunkową ale to jest za duży koszt więc łatwiej jest dać tylko jedną strzałkę zieloną. Powinno być obowiązkowe zwolnienie prędkości i zachowanie szczególnej ostrożności na strzałkach, ale żeby w samochodzie mogły się koła toczyć a nie zatrzymać i ruszyć.

  62. Avatar

    Idiotyczny przepis i tyle. Są skrzyżowania, na których faktycznie należy się zatrzymać przed strzałką, ale też są takie, gdzie nie ma takiej potrzeby. Tak samo jest ze znakiem STOP. Czasem ten znak jest ustawiony sensownie, a innym razem nie. Wszystko zależy od inteligencji drogowców, na którą niestety zwykły użytkownik dróg nie ma wpływu. Jeżdżę po polskich drogach 20 lat i nigdy nie dostałem mandatu. Dodam, że jeszcze nikogo z moim myśleniem nie zabiłem, ani nawet potrąciłem. A tak na marginesie to przepisy są dla ludzi, a nie ludzie dla przepisów. Ocknijcie się drogowcy, ale też policjanci.

  63. Avatar

    Jak wygląda sytuacja kiedy zielona strzałka zapala się dla mnie ale nikomu nie muszę ustąpić – ani pieszym, ani innym kierowcom?!

    • Avatar

      Należy się zatrzymać i dopiero jazda, nawet jak nikogo nie ma

    • Avatar

      @Wojtek9734 Kretynizm! Potem mam pełne zielone i muszę uważać skręcając na pieszych i rowery!

    • Avatar
      Java Cpp Development

      Jeżeli jesteś pierwszym pojazdem oczekującym strzałki na czerwonym świetle bezpośrednio przed sygnalizatorem to po upewnieniu sie ze nie utrudnisz ruchu po prostu jedziesz. Dokonałeś obowiązku zatrzymania w chwili oczekiwania na zapalenie sie strzałki bo oczekując nie poruszałeś się przed samym sygnalizatorem. Natomiast każdy kolejny pojazd dojeżdzając ma juz obowiazek zatrzymania sie bo był w ruchu w chwili dojezdzania do sygnalizatora. Tak samo tez wyglada sytuacja kiedy jako pierwszy dojezdzasz i zapala sie strzałka. Nie mozesz potraktować jej jako zielonego swiatla i musisz sie zatrzymać po czym dopiero ruszyć.

    • Avatar

      Korzystając z zielonej strzałki przecinający się kierunek ruchu pieszych i rowerzystów ma sygnał czerwony

  64. Avatar

    Ja wiem i się zatrzymuję, zawsze

  65. Avatar

    Dwa wykroczenia, 150 zł i 1 punkt. O czym my rozmawiamy? Więcej wydaję na dwa bilety do kina i popcorn z colą.

  66. Avatar
    Kulfon Rudobrody

    To służy tylko i wyłącznie nabijaniu kasy niczemu więcej, zatrzymujesz się przed sygnalizatorem mimo zielonej strzałki, upewniasz się że możesz jechać – ruszasz, a w między czasie będąc połową samochodu za sygnalizatorem i za strzałką – strzałka gaśnie …. Czyli tak jakbyś wjechał na czerwonym, 97% egzaminów jest w ten sposób oblewanych właśnie, że jeszcze nie zdążymy wyjechać poza światła a egzaminator kątem oka zobaczył że strzałka zgasła, idealny sposób na ujebanie kursanta, a w przypadku policjantów łatwy sposób na mandat – więc albo zróbmy przepis że zatrzymujemy się kiedy idą piesi (tylko i wyłącznie) albo zlikwidujmy wszystkie strzałki bo tak czy siak trzeba czekać na zmianę świateł kiedy strzałki nie ma, a nie wszędzie te strzałki ustawione są w taki sposób że faktycznie skręcając zdążymy uciec przed pojazdami ,które jadą równolegle od lewej strony w stosunku do naszego skrętu aby nie doprowadzić do kolizji czy wypadku.

Pozostaw odpowiedź Artur Winiarski Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *