Domowa / Video recenzje / Marek Drives / Hyundai IONIQ Electric kontra Hybrid porównanie (PL) – test i jazda próbna

Hyundai IONIQ Electric kontra Hybrid porównanie (PL) – test i jazda próbna

Kanał YouTube „Marek Drives” opublikował nowy filmik.
Serdecznie zapraszamy do oglądania i subskrybowania kanału.

Źródło do kanału: https://www.youtube.com/user/GarazOtwarty

O Mateusz Stepien

Mateusz Stepien
Właściciel firmy Magic-IT, wielki fan motoryzacji, który nie boi się dzielić swoją wiedzą.

Sprawdź również

Opel Corsa 2020 – jak bardzo różni się od 208? (PL) – test i jazda próbna

Kanał YouTube „Marek Drives” opublikował nowy filmik. Serdecznie zapraszamy do oglądania i subskrybowania kanału.

200 komentarzy

  1. Avatar
    Alexander Smith

    Z elektrykow to najbardziej diesel lubię 😁 bmw 320d za miastem spada do 6 na 100 w mieście 8 na 100 Elektryki się po prostu nie opłacają (jak narazie )

  2. Avatar

    Ładne zegary

  3. Avatar

    9 lat nie wytrzymają baterie i trzeba będzie je wymienić. Wniosek: elektryk się nie zwróci. PS ELEKTRYKI nie są przyszłością. Nie ma szans ładować 1 miliarda samochodów dzień w dzień.

    • Avatar
      Radosław Sobieszczyk

      Mylisz się – jest to najzupełniej wykonalne. Silnik elektryczny w samochodzie zdecydowanie wygrywa ze spalinowym – 2x większa skuteczność oraz brak praktycznie wszystkich wad spalinówek takich jak nierównomierny rozkład momentu czy też skrzynie biegów. Niestety co do ogniw li-ion w pełni się zgadzam – nie tędy droga, absurd. Wystarczy jednak zmienić koncepcję, jak np. w Toyocie Mirai i użyć ogniw wodorowych. W efekcie mamy butlę na gaz i układ zamieniający owy wodór na prąd. Tankowanie auta w czasie identycznym, co LPG.

      Niestety taka opcja nie pozwoli zrobić biznesu na produkcji i obsłudze serwisowej akumulatorów, a także sieci ładowania (najpierw darmowe, a potem regularnie podnosimy ceny, aby sumarycznie wyszło drożej niż benzyna). Wodór jako produkt uboczny wielu procesów jest dostępny praktycznie dla każdego kraju, więc odpada również politykowanie w zakresie surowców. Podsumowując – sytuacja wybitnie nie na rękę tym, którzy sterują obecnym światem.

    • Avatar
      Mariusz Wachowski

      Kiedyś pisano tak o turbinach automatach i o dpfach, że koszt wymiany to kilkanaście, czy kilkadziesiąt tys zł. No i co jeździ po drogach? Turbiny z dpfami i automatem, a zamiast wymian w ASO to się regeneruje, naprawia za 1/5 tego co wymienia ASO. Z bateriami będzie to samo, już teraz baterie z hybryd są regenerowane czy też pojedyncze cele wymieniane. Koszty takie jak naprawa skrzyni automatycznej. Najtaniej wychodzi regeneracja tych najpopularniejszych na rynku czyli Toyoty. Uwierz mi że takich zakładów za 20lat będzie tyle samo co teraz firm od regeneracji turbin. Rynek nie lubi pustki, znajdą się tacy co wyczują interes i zaczną na nim zarabiać a im ich więcej tym większa konkurencja i niższe ceny usług.

  4. Avatar

    Żadnego z prezentowanych aut bym nie kupił. Ze względów bezpieczeństwa nie ufam bateriom w samochodach, które przy dużym wysileniu mogą się zapalić. Proszę wpisać w Google: pożar rav 4 hybryda Morskie Oko. Ja wybieram sprawdzone rozwiązania, duża benzyna i najlepiej wolnossaca.

  5. Avatar

    Fajny odcinek. Szkoda że producenci samochodów nie inwestują w LPG, bo to, w połączeniu z hybrydą, najtańsze i ekologiczne rozwiązanie.

  6. Avatar

    Według mnie samochody elektryczne to ślepy zaułek motoryzacji, a jeśli się mylę to mam nadzieję, że mój diesel 3.0 V6 będzie dał się użytkować po kres moich dni. Nie będę się rozwodził czemu tak uważam, ale czy ktoś wziął pod uwagę choćby efekt skali, gdy po drogach będą musiały poruszać się miliony samochodów elektrycznych? Niech ktoś mi odpowie gdzie naładować takie ilości samochodów w dużej metropolii.

    • Avatar

      We własnym garażu

    • Avatar

      @Król Pik Widzę, że długo myślałeś. Chodziło mi o metropolie. Spróbuj w wieżowcu bez garażu podziemnego. W Nowym Yorku pewnie każdy mieszkaniec podsiada garaż…

    • Avatar

      @Zibonek Dla mnie garaż, to dobro pierwszej potrzeby jak np. pralka czy lodówka, gdybym nie mógł mieć garażu np. w NY to zmienił bym lokalizację na taką, gdzie ten garaż mógłbym mieć.
      Wjazd samochodem praktycznie do domu i przeniesienie zakupów nie dalej niż 10 m, to dla mnie absolutny priorytet. Mogę nie mieć plazmy 65", mogę nie mieć HiFi, do restauracji mogę mieć 20 km bo i tak lepiej gotuję, ale garaż musi być.

    • Avatar

      @Król Pik Ty znów swoje. Ktoś musi mieszkać w bloku gdzie nie ma garażu, a jeśli silniki elektryczne będą jedynym dostępnym rodzajem napędu to jaki to będzie miało sens?

  7. Avatar
    Mario Kowalski

    Parę elektryków z trochę większymi bateriami(ale mniejszymi bagażnikami) można kupić za około 120 – 125tys złotych – Nissan Leaf, VW ID3, e-Peugeot 208

  8. Avatar

    Brawo ty bardzo fajny test

  9. Avatar

    CYT.:"Na podstawie art. 89 ust. 1b pkt 1 Ustawy z 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1114, z późn. zm.) akcyza na paliwa silnikowe w 2019 r. będzie wynosiła dla:
    1) benzyn silnikowych o kodach CN 2710 11 45 lub 2710 11 49 oraz wyrobów powstałych ze zmieszania tych benzyn z biokomponentami, spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach – 1540,00 zł/1000 litrów;
    2) olejów napędowych o kodzie CN 2710 19 41 oraz wyrobów powstałych ze zmieszania tych olejów z biokomponentami, spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach – 1171,00 zł/1000 litrów;
    3) biokomponentów stanowiących samoistne paliwa, spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach, przeznaczonych do napędu silników spalinowych, bez względu na kod CN – 1171,00 zł/1000 litrów;
    4) gazów przeznaczonych do napędu silników spalinowych:
    a) gazu ziemnego (mokrego) i pozostałych węglowodorów gazowych objętych pozycją CN 2711 oraz gazowych węglowodorów alifatycznych objętych pozycją CN 2901:
    – skroplonych – 670,00 zł/1000 kilogramów,
    – w stanie gazowym – 10,54 zł/1 gigadżul (GJ),

    b) pozostałych – 14,22 zł/1 GJ;
    5) pozostałych paliw silnikowych – 1797,00 zł/1000 litrów."
    **

    I teraz pytanie: jaka będzie akcyza dla prądu (paliwa) przeznaczonego do auta elektrycznego?? Bo, że będzie to jest pewne patrząc na nasze ustawy o paliwach…. W końcu gaz ziemny i lpg do kuchenek nie ma akcyzy – ale nie można zasilać auta z instalacji domowej bo to przestępstwo skarbowe – można za to 'iść siedzieć', prądu za chwilę też nie będzie wolno użyć – chyba, że z "akcyzowego" licznika…. Natomiast – Marku – sam test – pierwsza klasa!! Na chwilę obecną z tych dwóch – kupiłbym hybrydę. Jednak – z drugiej strony – gdybym miał ochotę na hybrydę – to przy tych cenach chyba wybrałbym Corollę 2.0 hybrid w kombiku….

  10. Avatar

    Po co testujesz Hyundaie przecież w nich podobno smierdzi !

  11. Avatar

    6:34
    Ogrzewanie miejsc zewnętrznych? XD

    • Avatar

      Kamil Wójcik oni specjalnie tak mówią, żebyś pisał komentarz, wtedy statystki na YouTube lepiej lecą, Marek sam mi o tym pisał. 😂

  12. Avatar

    To, że nie ma ruchu na drodze nie jest plusem. Hybryda swoje zalety pokazuje przy zmiennych warunkach jazdy. Czyli im gorze tym lepiej 😉 Korki itp.

  13. Avatar

    Tragiczne spalanie w porównaniu z Priusem.

  14. Avatar

    LR z wyprzedzaniem na przejściu dla pieszych

  15. Avatar
    marcin iwinski

    Electric 190k, hybryda 140k, a elantra benzynowa z automatem (czyli klasyczny odpowiednik tych ioniqów) – 80k…
    110k PLN różnicy w cenie w stosunku do elektryka nie 'przepalę' przez 20 lat.

    • Avatar
      Mariusz Wachowski

      Powiedz to krakusom którzy nakupili wegla na 20lat a zakazano im tym węglem palić. Nie inaczej będzie z motoryzacja, jak wprowadza na rynek odpowiedni udział aut elektrycznych to zakażą spalinowek a ceny paliw na stacjach poszybuja w górę.
      Jeszcze unia dowali podatek za CO2 to taka spalinowa Elantra szybko na Ukrainę pojedzie. Wspomnisz moje słowa, zobaczysz.

    • Avatar

      Bierzesz do porównania najtańszą elantrę z automatem i najdroższą hybrydową i elektryczną. Porównuj jabłka z jabłkami.

  16. Avatar
    Andrzej Budzyński

    Serio zaprarkowaliscie za 5zl za godzine?! Czasem Was tak widuje ale myslalem ze tam mieszkacie a nie jecie 🙂

  17. Avatar
    Andrzej Budzyński

    Serio zaprarkowaliscie za 5zl za godzine?! Czasem Was tak widuje ale myslalem ze tam mieszkacie a nie jecie 🙂

  18. Avatar
    Andrzej Budzyński

    Serio zaprarkowaliscie za 5zl za godzine?! Czasem Was tak widuje ale myslalem ze tam mieszkacie a nie jecie 🙂

  19. Avatar
    Andrzej Budzyński

    Serio zaprarkowaliscie za 5zl za godzine?! Czasem Was tak widuje ale myslalem ze tam mieszkacie a nie jecie 🙂

  20. Avatar

    Elektryczna to może być mikrofala a nie samochód

  21. Avatar

    Elektryczna to może być mikrofala a nie samochód

  22. Avatar

    Elektryczna to może być mikrofala a nie samochód

  23. Avatar

    Elektryczna to może być mikrofala a nie samochód

  24. Avatar

    Zejść do 5 na trasie to żaden wyczyn nawet nie dla hybryd, natomiast w mieście to już super wynik jak na auto tej wielkości, ale itak wolę elektryczny.

  25. Avatar

    Zejść do 5 na trasie to żaden wyczyn nawet nie dla hybryd, natomiast w mieście to już super wynik jak na auto tej wielkości, ale itak wolę elektryczny.

  26. Avatar

    Zejść do 5 na trasie to żaden wyczyn nawet nie dla hybryd, natomiast w mieście to już super wynik jak na auto tej wielkości, ale itak wolę elektryczny.

  27. Avatar

    Zejść do 5 na trasie to żaden wyczyn nawet nie dla hybryd, natomiast w mieście to już super wynik jak na auto tej wielkości, ale itak wolę elektryczny.

  28. Avatar

    Jak możesz szybko pokonywać ciasne zakręty to nie wytracasz prędkości i oszczędzasz dużo Energii. Zwłaszcza na krętych drogach, znam taki odcinki że na 20 km jest z tysiąc zakrętów.

    • Avatar

      Gdzie!!? Muszę tam pojechać i nakręcić test jakiegoś sportowego samochodu!

    • Avatar

      @Marek Drives koło Gorlic z Biecza w stronę Tuchowa, a jak chcesz ładne widoki ekstra to polecam też okolice Gorlic Gładyszow,Bartne, Zdynia w str. przejścia granicznego na Konieczna bardzo widowiskowe drogi,a mało znane, mało ruchliwe, cerkwie łemkowskie, odludne Wioseczki, w terenie też jest gdzie wjechać.

    • Avatar

      Poza paroma zakrętami przy Magura Ski Parku to tam się za wiele nie dzieje.

  29. Avatar

    Jak możesz szybko pokonywać ciasne zakręty to nie wytracasz prędkości i oszczędzasz dużo Energii. Zwłaszcza na krętych drogach, znam taki odcinki że na 20 km jest z tysiąc zakrętów.

    • Avatar

      Gdzie!!? Muszę tam pojechać i nakręcić test jakiegoś sportowego samochodu!

    • Avatar

      @Marek Drives koło Gorlic z Biecza w stronę Tuchowa, a jak chcesz ładne widoki ekstra to polecam też okolice Gorlic Gładyszow,Bartne, Zdynia w str. przejścia granicznego na Konieczna bardzo widowiskowe drogi,a mało znane, mało ruchliwe, cerkwie łemkowskie, odludne Wioseczki, w terenie też jest gdzie wjechać.

    • Avatar

      Poza paroma zakrętami przy Magura Ski Parku to tam się za wiele nie dzieje.

  30. Avatar

    Jak możesz szybko pokonywać ciasne zakręty to nie wytracasz prędkości i oszczędzasz dużo Energii. Zwłaszcza na krętych drogach, znam taki odcinki że na 20 km jest z tysiąc zakrętów.

    • Avatar

      Gdzie!!? Muszę tam pojechać i nakręcić test jakiegoś sportowego samochodu!

    • Avatar

      @Marek Drives koło Gorlic z Biecza w stronę Tuchowa, a jak chcesz ładne widoki ekstra to polecam też okolice Gorlic Gładyszow,Bartne, Zdynia w str. przejścia granicznego na Konieczna bardzo widowiskowe drogi,a mało znane, mało ruchliwe, cerkwie łemkowskie, odludne Wioseczki, w terenie też jest gdzie wjechać.

    • Avatar

      Poza paroma zakrętami przy Magura Ski Parku to tam się za wiele nie dzieje.

  31. Avatar

    Jak możesz szybko pokonywać ciasne zakręty to nie wytracasz prędkości i oszczędzasz dużo Energii. Zwłaszcza na krętych drogach, znam taki odcinki że na 20 km jest z tysiąc zakrętów.

    • Avatar

      Gdzie!!? Muszę tam pojechać i nakręcić test jakiegoś sportowego samochodu!

    • Avatar

      @Marek Drives koło Gorlic z Biecza w stronę Tuchowa, a jak chcesz ładne widoki ekstra to polecam też okolice Gorlic Gładyszow,Bartne, Zdynia w str. przejścia granicznego na Konieczna bardzo widowiskowe drogi,a mało znane, mało ruchliwe, cerkwie łemkowskie, odludne Wioseczki, w terenie też jest gdzie wjechać.

    • Avatar

      Poza paroma zakrętami przy Magura Ski Parku to tam się za wiele nie dzieje.

  32. Avatar

    Dobre miejsce do testu, czyli zagłębie korpo-szczurow bo niestety te auta to narazie w naszym kraju drogi gadżet, a niestety poza korpo niewolnikami w kredytach raczej nikt się na to nie decyduje, ceny muszą spaść albo zarobki i dopłaty(raczej ulgi podatkowe ma elektryki) jak w niektórych zachodnich.

  33. Avatar

    Dobre miejsce do testu, czyli zagłębie korpo-szczurow bo niestety te auta to narazie w naszym kraju drogi gadżet, a niestety poza korpo niewolnikami w kredytach raczej nikt się na to nie decyduje, ceny muszą spaść albo zarobki i dopłaty(raczej ulgi podatkowe ma elektryki) jak w niektórych zachodnich.

  34. Avatar

    Dobre miejsce do testu, czyli zagłębie korpo-szczurow bo niestety te auta to narazie w naszym kraju drogi gadżet, a niestety poza korpo niewolnikami w kredytach raczej nikt się na to nie decyduje, ceny muszą spaść albo zarobki i dopłaty(raczej ulgi podatkowe ma elektryki) jak w niektórych zachodnich.

  35. Avatar

    Dobre miejsce do testu, czyli zagłębie korpo-szczurow bo niestety te auta to narazie w naszym kraju drogi gadżet, a niestety poza korpo niewolnikami w kredytach raczej nikt się na to nie decyduje, ceny muszą spaść albo zarobki i dopłaty(raczej ulgi podatkowe ma elektryki) jak w niektórych zachodnich.

  36. Avatar

    Marek co do samego testu to jechałeś zgodnie z przepisami, np jak jest 90 km/h to jechałeś 90,a na autostradzie 140?

    • Avatar

      O ile było to tylko możliwe, jechaliśmy 140. Musieliśmy zwolnić do ujęć car2car i jak zaczęło mocniej walić śniegiem, ale generalnie to raczej my wyprzedzaliśmy na autostradzie, a nie nas.

  37. Avatar

    Marek co do samego testu to jechałeś zgodnie z przepisami, np jak jest 90 km/h to jechałeś 90,a na autostradzie 140?

    • Avatar

      O ile było to tylko możliwe, jechaliśmy 140. Musieliśmy zwolnić do ujęć car2car i jak zaczęło mocniej walić śniegiem, ale generalnie to raczej my wyprzedzaliśmy na autostradzie, a nie nas.

  38. Avatar

    Marek co do samego testu to jechałeś zgodnie z przepisami, np jak jest 90 km/h to jechałeś 90,a na autostradzie 140?

    • Avatar

      O ile było to tylko możliwe, jechaliśmy 140. Musieliśmy zwolnić do ujęć car2car i jak zaczęło mocniej walić śniegiem, ale generalnie to raczej my wyprzedzaliśmy na autostradzie, a nie nas.

  39. Avatar

    Marek co do samego testu to jechałeś zgodnie z przepisami, np jak jest 90 km/h to jechałeś 90,a na autostradzie 140?

    • Avatar

      O ile było to tylko możliwe, jechaliśmy 140. Musieliśmy zwolnić do ujęć car2car i jak zaczęło mocniej walić śniegiem, ale generalnie to raczej my wyprzedzaliśmy na autostradzie, a nie nas.

  40. Avatar

    prawie 200 tyś. za to coś…

  41. Avatar

    prawie 200 tyś. za to coś…

  42. Avatar

    prawie 200 tyś. za to coś…

  43. Avatar

    prawie 200 tyś. za to coś…

  44. Avatar
    Grzegorz Fortuna

    Dla mnie idea hybrydy w sytuacji kraju, który nie ma sprawnych elektrowni, rozbudowanej sieci elektrycznej jest jedyną słuszną opcją. Oszczędniejszy od spalinowego, dalej zajedziesz, szybciej tankujesz i mniej kosztuje.
    Do tego przyjemność ruszania w ciszy i toczenia się w korku. Jeździłem Corollą i jestem zachwycony.
    Plugin byłby jeszcze ciekawszy, ale w jego przypadku i elektryka, całą ideę zabijają koszty zakupu i problemy z ładowaniem elektryka.
    Ja bym odpuścił sobie elektryki, tylko wprowadził obligo hybrydy i przyśpieszył prace nad dostępnością wodoru.

  45. Avatar
    Grzegorz Fortuna

    Dla mnie idea hybrydy w sytuacji kraju, który nie ma sprawnych elektrowni, rozbudowanej sieci elektrycznej jest jedyną słuszną opcją. Oszczędniejszy od spalinowego, dalej zajedziesz, szybciej tankujesz i mniej kosztuje.
    Do tego przyjemność ruszania w ciszy i toczenia się w korku. Jeździłem Corollą i jestem zachwycony.
    Plugin byłby jeszcze ciekawszy, ale w jego przypadku i elektryka, całą ideę zabijają koszty zakupu i problemy z ładowaniem elektryka.
    Ja bym odpuścił sobie elektryki, tylko wprowadził obligo hybrydy i przyśpieszył prace nad dostępnością wodoru.

  46. Avatar
    Grzegorz Fortuna

    Dla mnie idea hybrydy w sytuacji kraju, który nie ma sprawnych elektrowni, rozbudowanej sieci elektrycznej jest jedyną słuszną opcją. Oszczędniejszy od spalinowego, dalej zajedziesz, szybciej tankujesz i mniej kosztuje.
    Do tego przyjemność ruszania w ciszy i toczenia się w korku. Jeździłem Corollą i jestem zachwycony.
    Plugin byłby jeszcze ciekawszy, ale w jego przypadku i elektryka, całą ideę zabijają koszty zakupu i problemy z ładowaniem elektryka.
    Ja bym odpuścił sobie elektryki, tylko wprowadził obligo hybrydy i przyśpieszył prace nad dostępnością wodoru.

  47. Avatar
    Grzegorz Fortuna

    Dla mnie idea hybrydy w sytuacji kraju, który nie ma sprawnych elektrowni, rozbudowanej sieci elektrycznej jest jedyną słuszną opcją. Oszczędniejszy od spalinowego, dalej zajedziesz, szybciej tankujesz i mniej kosztuje.
    Do tego przyjemność ruszania w ciszy i toczenia się w korku. Jeździłem Corollą i jestem zachwycony.
    Plugin byłby jeszcze ciekawszy, ale w jego przypadku i elektryka, całą ideę zabijają koszty zakupu i problemy z ładowaniem elektryka.
    Ja bym odpuścił sobie elektryki, tylko wprowadził obligo hybrydy i przyśpieszył prace nad dostępnością wodoru.

  48. Avatar

    Jestem entuzjastą elektryków, ale ten test – dość "życiowy", pokazuje że w moim przypadku (Kraków, a nie W-wa), przy dziennym "kilometrażu" na poziomie połowy tego co podałeś w podsumowaniu (ok. 50km dziennie robię w mieście) sprawia, że różnica w cenie zwraca mi się po 18 latach, co jest absurdem do potęgi, bo – de facto – nie nastąpi…

    • Avatar

      Trzeba mieć spłaconą instalację fotowoltaiczną, żeby to zaczynało mieć sens. Oczywiście można założyć, że za kilka lat ceny samochodów spalinowych pójda w górę lub zostaną wprowadzone rozwiązania podatkowe skłaniające do zakupu samochodów elektrycznych. Ale dziś zakup EV ma sens tylko w przypadku najdroższych modeli (iPace, EQC, e-tron, itp.), gdzie nie czuć tak bardzo wyższej ceny za napęd elektryczny, bo kupuje się drogiego SUVa o wysokich osiągach, który z napędem spalinowym też byłby bardzo drogi. Mowa oczywiście o Polsce.

  49. Avatar

    Jestem entuzjastą elektryków, ale ten test – dość "życiowy", pokazuje że w moim przypadku (Kraków, a nie W-wa), przy dziennym "kilometrażu" na poziomie połowy tego co podałeś w podsumowaniu (ok. 50km dziennie robię w mieście) sprawia, że różnica w cenie zwraca mi się po 18 latach, co jest absurdem do potęgi, bo – de facto – nie nastąpi…

    • Avatar

      Trzeba mieć spłaconą instalację fotowoltaiczną, żeby to zaczynało mieć sens. Oczywiście można założyć, że za kilka lat ceny samochodów spalinowych pójda w górę lub zostaną wprowadzone rozwiązania podatkowe skłaniające do zakupu samochodów elektrycznych. Ale dziś zakup EV ma sens tylko w przypadku najdroższych modeli (iPace, EQC, e-tron, itp.), gdzie nie czuć tak bardzo wyższej ceny za napęd elektryczny, bo kupuje się drogiego SUVa o wysokich osiągach, który z napędem spalinowym też byłby bardzo drogi. Mowa oczywiście o Polsce.

  50. Avatar

    Jestem entuzjastą elektryków, ale ten test – dość "życiowy", pokazuje że w moim przypadku (Kraków, a nie W-wa), przy dziennym "kilometrażu" na poziomie połowy tego co podałeś w podsumowaniu (ok. 50km dziennie robię w mieście) sprawia, że różnica w cenie zwraca mi się po 18 latach, co jest absurdem do potęgi, bo – de facto – nie nastąpi…

    • Avatar

      Trzeba mieć spłaconą instalację fotowoltaiczną, żeby to zaczynało mieć sens. Oczywiście można założyć, że za kilka lat ceny samochodów spalinowych pójda w górę lub zostaną wprowadzone rozwiązania podatkowe skłaniające do zakupu samochodów elektrycznych. Ale dziś zakup EV ma sens tylko w przypadku najdroższych modeli (iPace, EQC, e-tron, itp.), gdzie nie czuć tak bardzo wyższej ceny za napęd elektryczny, bo kupuje się drogiego SUVa o wysokich osiągach, który z napędem spalinowym też byłby bardzo drogi. Mowa oczywiście o Polsce.

  51. Avatar

    Jestem entuzjastą elektryków, ale ten test – dość "życiowy", pokazuje że w moim przypadku (Kraków, a nie W-wa), przy dziennym "kilometrażu" na poziomie połowy tego co podałeś w podsumowaniu (ok. 50km dziennie robię w mieście) sprawia, że różnica w cenie zwraca mi się po 18 latach, co jest absurdem do potęgi, bo – de facto – nie nastąpi…

    • Avatar

      Trzeba mieć spłaconą instalację fotowoltaiczną, żeby to zaczynało mieć sens. Oczywiście można założyć, że za kilka lat ceny samochodów spalinowych pójda w górę lub zostaną wprowadzone rozwiązania podatkowe skłaniające do zakupu samochodów elektrycznych. Ale dziś zakup EV ma sens tylko w przypadku najdroższych modeli (iPace, EQC, e-tron, itp.), gdzie nie czuć tak bardzo wyższej ceny za napęd elektryczny, bo kupuje się drogiego SUVa o wysokich osiągach, który z napędem spalinowym też byłby bardzo drogi. Mowa oczywiście o Polsce.

  52. Avatar

    194 tyś – buchachacha

  53. Avatar

    194 tyś – buchachacha

  54. Avatar

    194 tyś – buchachacha

  55. Avatar

    194 tyś – buchachacha

  56. Avatar
    Michał Geżyński

    Ale pier…… lety- jazda o kropelce. Oj, rano spalił 5,8 , a wczoraj o tej samej porze 5,3 , ło matko jak żyć?

    • Avatar

      Michał Geżyński nie chodzi tylko o spalanie o o układ, silnik. Toyota dzięki cvt pozbyła się p, rozrusznika, kolacdwumasowego, sprężarki, sprzęgła, DPF, nawet oleju s automatyki nie trzeba wymieniać. To są tez potencjalne oszczędności w postaci braku awarii, przynajmniej u Toyoty.

  57. Avatar
    Michał Geżyński

    Ale pier…… lety- jazda o kropelce. Oj, rano spalił 5,8 , a wczoraj o tej samej porze 5,3 , ło matko jak żyć?

    • Avatar

      Michał Geżyński nie chodzi tylko o spalanie o o układ, silnik. Toyota dzięki cvt pozbyła się p, rozrusznika, kolacdwumasowego, sprężarki, sprzęgła, DPF, nawet oleju s automatyki nie trzeba wymieniać. To są tez potencjalne oszczędności w postaci braku awarii, przynajmniej u Toyoty.

  58. Avatar
    Michał Geżyński

    Ale pier…… lety- jazda o kropelce. Oj, rano spalił 5,8 , a wczoraj o tej samej porze 5,3 , ło matko jak żyć?

    • Avatar

      Michał Geżyński nie chodzi tylko o spalanie o o układ, silnik. Toyota dzięki cvt pozbyła się p, rozrusznika, kolacdwumasowego, sprężarki, sprzęgła, DPF, nawet oleju s automatyki nie trzeba wymieniać. To są tez potencjalne oszczędności w postaci braku awarii, przynajmniej u Toyoty.

  59. Avatar
    Michał Geżyński

    Ale pier…… lety- jazda o kropelce. Oj, rano spalił 5,8 , a wczoraj o tej samej porze 5,3 , ło matko jak żyć?

    • Avatar

      Michał Geżyński nie chodzi tylko o spalanie o o układ, silnik. Toyota dzięki cvt pozbyła się p, rozrusznika, kolacdwumasowego, sprężarki, sprzęgła, DPF, nawet oleju s automatyki nie trzeba wymieniać. To są tez potencjalne oszczędności w postaci braku awarii, przynajmniej u Toyoty.

  60. Avatar

    Przypomina wizualnie Hondę Insight? Tak ale starą generacje, nowa jest o niebo ładniejsza.

  61. Avatar

    Przypomina wizualnie Hondę Insight? Tak ale starą generacje, nowa jest o niebo ładniejsza.

  62. Avatar

    Przypomina wizualnie Hondę Insight? Tak ale starą generacje, nowa jest o niebo ładniejsza.

  63. Avatar

    Przypomina wizualnie Hondę Insight? Tak ale starą generacje, nowa jest o niebo ładniejsza.

  64. Avatar

    dublują ci sie filmy na kanale

  65. Avatar

    dublują ci sie filmy na kanale

  66. Avatar

    dublują ci sie filmy na kanale

  67. Avatar

    dublują ci sie filmy na kanale

  68. Avatar

    ale podróby te huyndaje gril z Audi XD kształt Priusa a tył Hondy civic 2020

  69. Avatar

    ale podróby te huyndaje gril z Audi XD kształt Priusa a tył Hondy civic 2020

  70. Avatar

    ale podróby te huyndaje gril z Audi XD kształt Priusa a tył Hondy civic 2020

  71. Avatar

    ale podróby te huyndaje gril z Audi XD kształt Priusa a tył Hondy civic 2020

  72. Avatar
    Sergiusz Roszczyk

    Fajny test porównawczy. Nie wiem czy krótszy dystans elektryka to jakiś wielki plus. Jak staną się popularne to ulga na buspas zniknie, bo inaczej zbiorkom stanie, więc porównanie na tej samej trasie, albo tak jak Tobie wyszło bez korków jest jak najbardziej adekwatne. Przy podanych cenach i zużyciu paliwa to i hybrydowy Ioniq ma mały sens. Przy tak długiej trasie, zakładając że jechałeś spokojnie, to wynik nie powinien być wyższy niż 4,5 litra na mordor oraz 5 litrów z całej trasy.

  73. Avatar
    Sergiusz Roszczyk

    Fajny test porównawczy. Nie wiem czy krótszy dystans elektryka to jakiś wielki plus. Jak staną się popularne to ulga na buspas zniknie, bo inaczej zbiorkom stanie, więc porównanie na tej samej trasie, albo tak jak Tobie wyszło bez korków jest jak najbardziej adekwatne. Przy podanych cenach i zużyciu paliwa to i hybrydowy Ioniq ma mały sens. Przy tak długiej trasie, zakładając że jechałeś spokojnie, to wynik nie powinien być wyższy niż 4,5 litra na mordor oraz 5 litrów z całej trasy.

  74. Avatar
    Sergiusz Roszczyk

    Fajny test porównawczy. Nie wiem czy krótszy dystans elektryka to jakiś wielki plus. Jak staną się popularne to ulga na buspas zniknie, bo inaczej zbiorkom stanie, więc porównanie na tej samej trasie, albo tak jak Tobie wyszło bez korków jest jak najbardziej adekwatne. Przy podanych cenach i zużyciu paliwa to i hybrydowy Ioniq ma mały sens. Przy tak długiej trasie, zakładając że jechałeś spokojnie, to wynik nie powinien być wyższy niż 4,5 litra na mordor oraz 5 litrów z całej trasy.

  75. Avatar
    Sergiusz Roszczyk

    Fajny test porównawczy. Nie wiem czy krótszy dystans elektryka to jakiś wielki plus. Jak staną się popularne to ulga na buspas zniknie, bo inaczej zbiorkom stanie, więc porównanie na tej samej trasie, albo tak jak Tobie wyszło bez korków jest jak najbardziej adekwatne. Przy podanych cenach i zużyciu paliwa to i hybrydowy Ioniq ma mały sens. Przy tak długiej trasie, zakładając że jechałeś spokojnie, to wynik nie powinien być wyższy niż 4,5 litra na mordor oraz 5 litrów z całej trasy.

  76. Avatar

    Moj aurys hybryd w kombi bierze latem w miescie ponizej 4 l, w trasie 4,5 a na uotostradzie przy 150- 170 kmh od 5-6,5l, w zimie miasto 4-4,5 l i to wszysto bez spezialnego wysilku.

  77. Avatar

    Moj aurys hybryd w kombi bierze latem w miescie ponizej 4 l, w trasie 4,5 a na uotostradzie przy 150- 170 kmh od 5-6,5l, w zimie miasto 4-4,5 l i to wszysto bez spezialnego wysilku.

  78. Avatar

    Moj aurys hybryd w kombi bierze latem w miescie ponizej 4 l, w trasie 4,5 a na uotostradzie przy 150- 170 kmh od 5-6,5l, w zimie miasto 4-4,5 l i to wszysto bez spezialnego wysilku.

  79. Avatar

    Moj aurys hybryd w kombi bierze latem w miescie ponizej 4 l, w trasie 4,5 a na uotostradzie przy 150- 170 kmh od 5-6,5l, w zimie miasto 4-4,5 l i to wszysto bez spezialnego wysilku.

  80. Avatar

    Elektryk moim zdaniem to w tej chwili bezsens. Wspomniałeś o zwrocie kosztów przez 9 lat. Pytanie co na to bateria w takim elektryku ? . Będzie tak samo wydajna po takim czasie, czy to już śmietnik. Greta się cieszy, tylko nie wiadomo z czego, solidne 4.4 V8 z BMW jest bardziej ekologiczne niż te dziadostwo.

  81. Avatar

    Elektryk moim zdaniem to w tej chwili bezsens. Wspomniałeś o zwrocie kosztów przez 9 lat. Pytanie co na to bateria w takim elektryku ? . Będzie tak samo wydajna po takim czasie, czy to już śmietnik. Greta się cieszy, tylko nie wiadomo z czego, solidne 4.4 V8 z BMW jest bardziej ekologiczne niż te dziadostwo.

  82. Avatar

    Elektryk moim zdaniem to w tej chwili bezsens. Wspomniałeś o zwrocie kosztów przez 9 lat. Pytanie co na to bateria w takim elektryku ? . Będzie tak samo wydajna po takim czasie, czy to już śmietnik. Greta się cieszy, tylko nie wiadomo z czego, solidne 4.4 V8 z BMW jest bardziej ekologiczne niż te dziadostwo.

  83. Avatar

    Elektryk moim zdaniem to w tej chwili bezsens. Wspomniałeś o zwrocie kosztów przez 9 lat. Pytanie co na to bateria w takim elektryku ? . Będzie tak samo wydajna po takim czasie, czy to już śmietnik. Greta się cieszy, tylko nie wiadomo z czego, solidne 4.4 V8 z BMW jest bardziej ekologiczne niż te dziadostwo.

  84. Avatar

    Tragedia 1.8 w turbo pali podobnie i jazda inna. Chyba trzeba z 50 lat na cos co da prawdziwe eco.

  85. Avatar

    Tragedia 1.8 w turbo pali podobnie i jazda inna. Chyba trzeba z 50 lat na cos co da prawdziwe eco.

  86. Avatar

    Tragedia 1.8 w turbo pali podobnie i jazda inna. Chyba trzeba z 50 lat na cos co da prawdziwe eco.

  87. Avatar

    Tragedia 1.8 w turbo pali podobnie i jazda inna. Chyba trzeba z 50 lat na cos co da prawdziwe eco.

  88. Avatar
    VideoRoadRecorder

    Mam od 3 tygodni Toyotę Prius Plus z LPG. Spalanie 6.5l LPG po Warszawie. Szczerze? Od Ionic wolę kupić używanego Priusa i go zagazowac. Przy obecnych cenach LPG i PB to Ionic musiałby palić 3.5l na 100km.

  89. Avatar
    VideoRoadRecorder

    Mam od 3 tygodni Toyotę Prius Plus z LPG. Spalanie 6.5l LPG po Warszawie. Szczerze? Od Ionic wolę kupić używanego Priusa i go zagazowac. Przy obecnych cenach LPG i PB to Ionic musiałby palić 3.5l na 100km.

  90. Avatar
    VideoRoadRecorder

    Mam od 3 tygodni Toyotę Prius Plus z LPG. Spalanie 6.5l LPG po Warszawie. Szczerze? Od Ionic wolę kupić używanego Priusa i go zagazowac. Przy obecnych cenach LPG i PB to Ionic musiałby palić 3.5l na 100km.

  91. Avatar
    VideoRoadRecorder

    Mam od 3 tygodni Toyotę Prius Plus z LPG. Spalanie 6.5l LPG po Warszawie. Szczerze? Od Ionic wolę kupić używanego Priusa i go zagazowac. Przy obecnych cenach LPG i PB to Ionic musiałby palić 3.5l na 100km.

  92. Avatar

    Całość udowadnia jedynie ,że hybrydy i elektryki wciąż nie mają ekonomicznego uzasadnienia zakupu-za drogie w zakupie i wcale nie tak bardzo oszczędne jak je reklamują.

    • Avatar

      Hybrydy mają, dlaczego tak uważasz ? Weź pod uwagę że masz automat i zazwyczaj lepsze wyposażenie, finalnie nie wychodzi aż tak duża różnica jak mogło by się wydawać na pierwszy rzut oka. Auto z klasycznym napędem i z podobnym wyposażeniem będzie symbolicznie tańsze.

  93. Avatar

    Całość udowadnia jedynie ,że hybrydy i elektryki wciąż nie mają ekonomicznego uzasadnienia zakupu-za drogie w zakupie i wcale nie tak bardzo oszczędne jak je reklamują.

    • Avatar

      Hybrydy mają, dlaczego tak uważasz ? Weź pod uwagę że masz automat i zazwyczaj lepsze wyposażenie, finalnie nie wychodzi aż tak duża różnica jak mogło by się wydawać na pierwszy rzut oka. Auto z klasycznym napędem i z podobnym wyposażeniem będzie symbolicznie tańsze.

  94. Avatar

    Całość udowadnia jedynie ,że hybrydy i elektryki wciąż nie mają ekonomicznego uzasadnienia zakupu-za drogie w zakupie i wcale nie tak bardzo oszczędne jak je reklamują.

    • Avatar

      Hybrydy mają, dlaczego tak uważasz ? Weź pod uwagę że masz automat i zazwyczaj lepsze wyposażenie, finalnie nie wychodzi aż tak duża różnica jak mogło by się wydawać na pierwszy rzut oka. Auto z klasycznym napędem i z podobnym wyposażeniem będzie symbolicznie tańsze.

  95. Avatar

    Całość udowadnia jedynie ,że hybrydy i elektryki wciąż nie mają ekonomicznego uzasadnienia zakupu-za drogie w zakupie i wcale nie tak bardzo oszczędne jak je reklamują.

    • Avatar

      Hybrydy mają, dlaczego tak uważasz ? Weź pod uwagę że masz automat i zazwyczaj lepsze wyposażenie, finalnie nie wychodzi aż tak duża różnica jak mogło by się wydawać na pierwszy rzut oka. Auto z klasycznym napędem i z podobnym wyposażeniem będzie symbolicznie tańsze.

  96. Avatar
    Kolega Kondracy

    Mam pytanie czy ruszając z elektryka jadę powiedzmy 10 km nagle cały gaz odpala się benzyna on już wcześniej obraca olejem w silniku czy na sucho ciśnie?

  97. Avatar
    Kolega Kondracy

    Mam pytanie czy ruszając z elektryka jadę powiedzmy 10 km nagle cały gaz odpala się benzyna on już wcześniej obraca olejem w silniku czy na sucho ciśnie?

  98. Avatar
    Kolega Kondracy

    Mam pytanie czy ruszając z elektryka jadę powiedzmy 10 km nagle cały gaz odpala się benzyna on już wcześniej obraca olejem w silniku czy na sucho ciśnie?

  99. Avatar
    Kolega Kondracy

    Mam pytanie czy ruszając z elektryka jadę powiedzmy 10 km nagle cały gaz odpala się benzyna on już wcześniej obraca olejem w silniku czy na sucho ciśnie?

  100. Avatar

    Ciekawa sprawa z tym spalaniem, mi wychodziło ok 5/100 w mieście, a na podmiejskich drogach 4.1. Grunt to zostawić te łopatki w spokoju… One służą raczej do podbijania odzysku w nietypowych sytuacjach.

  101. Avatar

    Ciekawa sprawa z tym spalaniem, mi wychodziło ok 5/100 w mieście, a na podmiejskich drogach 4.1. Grunt to zostawić te łopatki w spokoju… One służą raczej do podbijania odzysku w nietypowych sytuacjach.

  102. Avatar

    Ciekawa sprawa z tym spalaniem, mi wychodziło ok 5/100 w mieście, a na podmiejskich drogach 4.1. Grunt to zostawić te łopatki w spokoju… One służą raczej do podbijania odzysku w nietypowych sytuacjach.

  103. Avatar

    Ciekawa sprawa z tym spalaniem, mi wychodziło ok 5/100 w mieście, a na podmiejskich drogach 4.1. Grunt to zostawić te łopatki w spokoju… One służą raczej do podbijania odzysku w nietypowych sytuacjach.

  104. Avatar

    Jak zwykle Marku dobry rzetelny test (przejazd trasą z przedmieść do centrum – do tego są stworzone przecież elektryki). Najbardziej podoba mi się tutaj stwierdzenie, że "elektryk się nie opłaca"(17:25). Bo się nie opłaca. Opłaca się 20letni passat w TDI. Poza tym nie warto podawać czasu ładowania z gniazdka 220v, bowiem każdy (docelowy) właściciel elektryka dysponuje siłą 3x400v – wtedy ładowanie (po przejechaniu 300-400 kilometrów, nie codziennie!) trwa kilka zamiast kilkunastu godzin. Ioniq jest fajnym autem, ale… nie łapie się na dopłaty. Z tego względu lepszym wyborem jest Tesla Model 3 LR – 50 tys droższy (raptem 25% większa cena), ale… ma 367 KM, napęd na 4 koła, 70% większy zasięg, 11kW ładowarkę i 4,4 sek 0-100km/h.

    • Avatar

      IMO w tej chwili warto drogiego kupić SUVa EV (EQC, e-Tron, iPace), bo cena akumulatorów jest wtedy mniej odczuwalna.

    • Avatar

      @Marek Drives Zgadzam się, ale do tego grona dorzuciłbym Teslę. Albo coś taniego z dopłatami, albo coś z grubej rury w cenie powyżej 200-250 tysięcy. W tej chwili zakup auta pośredniego mija się z celem.

  105. Avatar

    Jak zwykle Marku dobry rzetelny test (przejazd trasą z przedmieść do centrum – do tego są stworzone przecież elektryki). Najbardziej podoba mi się tutaj stwierdzenie, że "elektryk się nie opłaca"(17:25). Bo się nie opłaca. Opłaca się 20letni passat w TDI. Poza tym nie warto podawać czasu ładowania z gniazdka 220v, bowiem każdy (docelowy) właściciel elektryka dysponuje siłą 3x400v – wtedy ładowanie (po przejechaniu 300-400 kilometrów, nie codziennie!) trwa kilka zamiast kilkunastu godzin. Ioniq jest fajnym autem, ale… nie łapie się na dopłaty. Z tego względu lepszym wyborem jest Tesla Model 3 LR – 50 tys droższy (raptem 25% większa cena), ale… ma 367 KM, napęd na 4 koła, 70% większy zasięg, 11kW ładowarkę i 4,4 sek 0-100km/h.

    • Avatar

      IMO w tej chwili warto drogiego kupić SUVa EV (EQC, e-Tron, iPace), bo cena akumulatorów jest wtedy mniej odczuwalna.

    • Avatar

      @Marek Drives Zgadzam się, ale do tego grona dorzuciłbym Teslę. Albo coś taniego z dopłatami, albo coś z grubej rury w cenie powyżej 200-250 tysięcy. W tej chwili zakup auta pośredniego mija się z celem.

  106. Avatar

    Jak zwykle Marku dobry rzetelny test (przejazd trasą z przedmieść do centrum – do tego są stworzone przecież elektryki). Najbardziej podoba mi się tutaj stwierdzenie, że "elektryk się nie opłaca"(17:25). Bo się nie opłaca. Opłaca się 20letni passat w TDI. Poza tym nie warto podawać czasu ładowania z gniazdka 220v, bowiem każdy (docelowy) właściciel elektryka dysponuje siłą 3x400v – wtedy ładowanie (po przejechaniu 300-400 kilometrów, nie codziennie!) trwa kilka zamiast kilkunastu godzin. Ioniq jest fajnym autem, ale… nie łapie się na dopłaty. Z tego względu lepszym wyborem jest Tesla Model 3 LR – 50 tys droższy (raptem 25% większa cena), ale… ma 367 KM, napęd na 4 koła, 70% większy zasięg, 11kW ładowarkę i 4,4 sek 0-100km/h.

    • Avatar

      IMO w tej chwili warto drogiego kupić SUVa EV (EQC, e-Tron, iPace), bo cena akumulatorów jest wtedy mniej odczuwalna.

    • Avatar

      @Marek Drives Zgadzam się, ale do tego grona dorzuciłbym Teslę. Albo coś taniego z dopłatami, albo coś z grubej rury w cenie powyżej 200-250 tysięcy. W tej chwili zakup auta pośredniego mija się z celem.

  107. Avatar

    Jak zwykle Marku dobry rzetelny test (przejazd trasą z przedmieść do centrum – do tego są stworzone przecież elektryki). Najbardziej podoba mi się tutaj stwierdzenie, że "elektryk się nie opłaca"(17:25). Bo się nie opłaca. Opłaca się 20letni passat w TDI. Poza tym nie warto podawać czasu ładowania z gniazdka 220v, bowiem każdy (docelowy) właściciel elektryka dysponuje siłą 3x400v – wtedy ładowanie (po przejechaniu 300-400 kilometrów, nie codziennie!) trwa kilka zamiast kilkunastu godzin. Ioniq jest fajnym autem, ale… nie łapie się na dopłaty. Z tego względu lepszym wyborem jest Tesla Model 3 LR – 50 tys droższy (raptem 25% większa cena), ale… ma 367 KM, napęd na 4 koła, 70% większy zasięg, 11kW ładowarkę i 4,4 sek 0-100km/h.

    • Avatar

      IMO w tej chwili warto drogiego kupić SUVa EV (EQC, e-Tron, iPace), bo cena akumulatorów jest wtedy mniej odczuwalna.

    • Avatar

      @Marek Drives Zgadzam się, ale do tego grona dorzuciłbym Teslę. Albo coś taniego z dopłatami, albo coś z grubej rury w cenie powyżej 200-250 tysięcy. W tej chwili zakup auta pośredniego mija się z celem.

  108. Avatar

    Panie Marku proszę nagrać chrysler pacifica!!!!!!

  109. Avatar

    Panie Marku proszę nagrać chrysler pacifica!!!!!!

  110. Avatar

    Panie Marku proszę nagrać chrysler pacifica!!!!!!

  111. Avatar

    Panie Marku proszę nagrać chrysler pacifica!!!!!!

  112. Avatar
    Sylwester Pronin

    Nie nie nie.. Nein Nein Nein…. I zużycie duże i i drogo… Moje 2 litry benzyna i moc 💪 8 litrów na 100 co cena wozu śmieszna.

  113. Avatar
    Sylwester Pronin

    Nie nie nie.. Nein Nein Nein…. I zużycie duże i i drogo… Moje 2 litry benzyna i moc 💪 8 litrów na 100 co cena wozu śmieszna.

  114. Avatar
    Sylwester Pronin

    Nie nie nie.. Nein Nein Nein…. I zużycie duże i i drogo… Moje 2 litry benzyna i moc 💪 8 litrów na 100 co cena wozu śmieszna.

  115. Avatar
    Sylwester Pronin

    Nie nie nie.. Nein Nein Nein…. I zużycie duże i i drogo… Moje 2 litry benzyna i moc 💪 8 litrów na 100 co cena wozu śmieszna.

  116. Avatar
    Marek Ciećkiewicz

    Electric moim zdaniem lepszy ponieważ w ten sposób można zadbać o środowisko! Oraz zaoszczędzić pieniądze

  117. Avatar
    Marek Ciećkiewicz

    Electric moim zdaniem lepszy ponieważ w ten sposób można zadbać o środowisko! Oraz zaoszczędzić pieniądze

  118. Avatar
    Marek Ciećkiewicz

    Electric moim zdaniem lepszy ponieważ w ten sposób można zadbać o środowisko! Oraz zaoszczędzić pieniądze

  119. Avatar
    Marek Ciećkiewicz

    Electric moim zdaniem lepszy ponieważ w ten sposób można zadbać o środowisko! Oraz zaoszczędzić pieniądze

  120. Avatar

    Dzięki za i formacje techniczne o kosztach ładowania, spalania i cen prądu. Mało kto to pisze i to rozumie. Jak mieć już elektryka, od razu mieć też domek a najlepiej z instalacją fotowoltaiczną minimum 10 000kw, gdyż firmy od ładowarek elektryczny to złodzieje.

    • Avatar

      Ale prąd z instalacji fotowoltaicznej idzie do sieci, z której ty pobierasz prąd i na koniec rozliczana jest różnica.

  121. Avatar

    Dzięki za i formacje techniczne o kosztach ładowania, spalania i cen prądu. Mało kto to pisze i to rozumie. Jak mieć już elektryka, od razu mieć też domek a najlepiej z instalacją fotowoltaiczną minimum 10 000kw, gdyż firmy od ładowarek elektryczny to złodzieje.

    • Avatar

      Ale prąd z instalacji fotowoltaicznej idzie do sieci, z której ty pobierasz prąd i na koniec rozliczana jest różnica.

  122. Avatar

    Dzięki za i formacje techniczne o kosztach ładowania, spalania i cen prądu. Mało kto to pisze i to rozumie. Jak mieć już elektryka, od razu mieć też domek a najlepiej z instalacją fotowoltaiczną minimum 10 000kw, gdyż firmy od ładowarek elektryczny to złodzieje.

    • Avatar

      Ale prąd z instalacji fotowoltaicznej idzie do sieci, z której ty pobierasz prąd i na koniec rozliczana jest różnica.

  123. Avatar

    Dzięki za i formacje techniczne o kosztach ładowania, spalania i cen prądu. Mało kto to pisze i to rozumie. Jak mieć już elektryka, od razu mieć też domek a najlepiej z instalacją fotowoltaiczną minimum 10 000kw, gdyż firmy od ładowarek elektryczny to złodzieje.

    • Avatar

      Ale prąd z instalacji fotowoltaicznej idzie do sieci, z której ty pobierasz prąd i na koniec rozliczana jest różnica.

  124. Avatar

    Wolę Toyociki.

  125. Avatar

    Wolę Toyociki.

  126. Avatar

    Wolę Toyociki.

  127. Avatar

    Wolę Toyociki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *