Dlatego drogie SUVy nie mają sensu!
[su_adsense]
Czy SUV Dacia za 23 000 funtów może pokonać specjalistę od off-roadu za 74 000 funtów na torze off-roadowym?
Cóż, nadszedł czas, aby się przekonać, gdy zestawimy Dacię Duster z zupełnie nową Toyotą Land Cruiser!
Jeśli chodzi o samochody terenowe, większość ludzi automatycznie pomyśli o Land Cruiserze. Ta nowa edycja jest wyposażona w 4-cylindrowy turbodiesel o pojemności 2,8 litra, który generuje 204 KM i 500 Nm. Moc wyjściowa może nie jest ogromna, ale wbudowano w nią wiele technologii off-roadowych, od trybu niskiego zakresu, blokady środkowego i tylnego mechanizmu różnicowego oraz oczywiście kilku różnych trybów jazdy. Rzecz w tym, że chociaż wyraźnie radzi sobie w terenie, nie jest tani!
Dla kontrastu, Dacia, którą tu mamy, kosztuje zaledwie jedną trzecią ceny Land Cruisera! Ma również mniejszą moc, z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,2 litra i mocy 130 KM. Jest wyposażony w tryb terenowy, ale poza tym brakuje mu wszystkich technologii terenowych, w które wyposażony jest Land Cruiser. Co więcej, Duster jest wyposażony tylko w opony zimowe, podczas gdy Land Cruiser ma opony terenowe.
Ale Dacia ma jedną sztuczkę w rękawie. Podczas gdy Land Cruiser waży 2335 kg, Duster waży zaledwie 1390 kg! Czy może to okazać się decydujące podczas wyścigu terenowego? Jest tylko jeden sposób, aby się przekonać!
5 Comments
W takich testach powinny być takie same opony bo to ważne
Waga robi robote. Nawet maluch zimą niezle sobie radził zimą dzięki lekkości i silnikowinz tyłu. Swoją drogą czy tem kierowca rajdowy wygral kiedys cos na tym kanale?
Wszystkich filmow nie ogladalem ale jak ogladam to przeważnie przegrywa. Nawet dxis remis
Tylko z tą różnicą że przy takim traktowaniu dacia zakończy żywot po 50 tyś kilometrów
Niekoniecznie, użytkuję służbowo obecnie czwartą, wszystkie po 3 lata w leasingu, przebiegi w tym czasie około 150-180tyś km, dość dużo w terenie bo taki rodzaj pracy. W żadnej nie było awarii, serwis co 30 tys obecnie ci 25 tys poza eksploatacyjnymi wymianami końcówek drążków żadnych problemów
@@krzysztofysiak5645 w firmie 2x Daczki TCe 1,0 LPG, obie po 4 latach ok 120 tys. w jednej na gwarancji wymieniona listwa z wtryskami, w drugiej po gwarancji turbina… koszty serwisowe po prostu śmieszne… turbina z wymianą w ASO 2.500 zł + gwarancja na kolejne 100 tys. – zgadnijcie jaki 3 samochód teraz zamawiam ?