Forthing Tfive 1.5T DVVT GDI 177 KM 7DCT. Lambo Grecale!
9 października 20242024 Dacia Duster Eco-G 100 LPG (100 KM) | V-MAX, 0-100 km/h, Prezentacja, Test, AUTOBAHN. | 4K
9 października 2024Nowy McLaren W1: ŚWIĘTA TRÓJCA WRÓCIŁA!
To najmocniejszy i najszybciej przyspieszający samochód drogowy McLarena w historii! I jest to pierwszy hipersamochód z następnej generacji Świętej Trójcy, który został ujawniony.
Oprócz całkowicie nowego podwozia, W1 posiada zupełnie nowy 4,0-litrowy hybrydowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który osiąga prędkość 9200 obr.
Współpracując z kompaktowym silnikiem elektrycznym w stylu F1, ten układ napędowy wytwarza 1275 KM – jest to więc najmocniejszy drogowy McLaren, jaki kiedykolwiek zbudowano.
Przyspiesza od 0-62 km/h (100 km/h) szybciej niż McLaren P1, osiąga 124 km/h (200 km/h) szybciej niż Ferrari SF90 lub Lamborghini Revuerlto i pokonuje Bugatti Chiron od 0-186 km/h (300 km/h).
Dzieje się tak pomimo tego, że cała ta moc jest przesyłana przez 8-biegową automatyczną skrzynię biegów tylko na tylne koła – w stylu Koenigsegga.
Prędkość maksymalna McLarena W1 wynosi 217 mil na godzinę, ale naprawdę imponujące jest to, jak szybko pokonuje tor wyścigowy. Na torze Nardo Handling Circuit we Włoszech pobił rekord McLarena Senny o 3,0 sekundy.
Kluczem do tak szybkiego tempa jest aerodynamika Formuły 1, w tym ogromny tylny dyfuzor, efekt podłoża pod nadwoziem i gigantyczne powierzchnie aktywne, w tym ruchome skrzydło w stylu długiego ogona. Wszystko to razem sprawia, że McLaren W1 wytwarza całą tonę siły docisku – dosłownie 1000 kg.
Jak można się spodziewać, ten system dostarczania G-Force nie jest tani. McLaren W1 kosztuje 2 000 000 funtów po opodatkowaniu. McLaren zbuduje ich tylko 399 i wszystkie są już wyprzedane…
Ale ten nowy hipersamochód to tylko jedna trzecia nowej Świętej Trójcy. Co więc szykują Ferrari i Porsche? Obejrzyj wideo, aby się dowiedzieć…
3 Comments
Jak nie bardzo podobają mi się mclareny poza P1 to ten wygląda kozacko
Nie moge doczekac sie az trafi do mnie. W „historyjce” z gumy Turbo.
To jest tak drogi samochód , że jak elektryk wysiądzie to bogaty nie będzie bawił się w naprawę , i ma złom czyli bateria 5 lat ? Yes ?