Wymuszenie ciężarówki na ciężarówce – o włos od tragedii #stopcham
15 września 2024Chcą zakazać głośnego słuchania muzyki w samochodzie w Polsce
15 września 2024Volvo XC60 Black Edition B5 250 KM 2024. Elegancki bandyta!
Model XC60 jest konkurentem do takich samochodów jak Mercedes GLC, BMW X3, Audi Q5, Jaguar F-Pace czy Toyota Rav4, Honda CR-V, Kia Sportage oraz Hyundai Tucson.
Szwedzi konsekwentnie projektują samochody, którym nie straszny jest bieg czasu. Minimalistyczna stylistyka zarówno karoserii, jak i wnętrza świetnie znosi próbę czasu.
Prezentowana wersja Black Edition wyróżnia się ciemnym wykończeniem większości detali, dzięki czemu wyjątkowo dynamicznie i zadziornie wygląda.
Z czego słynie marka? Z bezpieczeństwa. Na pokładzie nie brakuje systemów, których działanie możecie zobaczyć na filmie:
oraz na innych filmach z samochodami marki Volvo na moim kanale.
Dostrzegam wiele zalet SUVów. To bardzo uniwersalny samochód do miasta oraz w trasę. Co wybierasz? SUVa, Crossovera czy jednak klasycznie limuzyna z segmentu D lub Hatchback z segmentu C? W teście zebrałem dla was najważniejsze wrażenia z jazdy, wady oraz zalety prezentowanego modelu.
Zapraszam na test! ^^
Zapraszam na test! ^^
00:00 Intro
00:34 Wprowadzenie
01:30 Stylistyka
02:51 Dane techniczne
03:37 Stylistyka C.D.
05:09 Jazda testowa
18:01 Wady
18:55 Zalety
19:50 Zakończenie
KUPUJESZ NOWY SAMOCHÓD? CHCESZ DOSTAĆ OFERTĘ NA PREZENTOWANY MODEL?
NAPISZ: kontakt@carolewski.pl
Moje social media:
https://fb.me/Carolewskipl
https://www.instagram.com/carolewski.pl
Samochód do testu udostępniła firma Volvo Car Poland
https://www.volvocars.com/pl/
Konfiguracja prezentowanego modelu:
Model
XC60 Black Edition Ultra, B5 AWD Mild hybrid, Benzyna (2025) 304 900 zł
Kolor Onyx Black
Wyposażenie wnętrza
Tapicerka ze skóry nappa/skóry ekologicznej/tekstylna w tonacji czerni (Charcoal), wnętrze w tonacji czerni (Charcoal) (RG0R)
Koła
21-calowa felga 5-Double Spoke Black Edition
– Pakiet Climate 3500 zł
– Kamera o zasięgu 360° 3100 zł
– Laminowane szyby boczne i tylna 4700 zł
– System audio Bowers & Wilkins 12 950 zł
– Aktywne zawieszenie pneumatyczne 11 500 zł
Suma 340 650 zł
Wymiary zewnętrzne
Długość 4708 mm
Szerokość 2117 mm
Wysokość 1655 mm
Rozstaw osi 2865 mm
Dane techniczne
Przyspieszenie (0–100 km/h) 6.9 s
Maksymalna moc silnika (KM) 250 KM
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm
Maksymalna prędkość 180 km/h
#volvo #xc60 #suv #hybrid #premium #volvoxc60
@VolvoCarPoland | @VolvoCars
4 Comments
Wie ktoś jak nazywa sie ta muzyka z początku? Słysze ja już któryś raz ja słyszę ale nie znam nazwy
Poproszę o test Lexusa NX350h po ulepszeniach z tego roku. Ciekawe jakbyś go porównał do Volvo XC60? Test Tesli model Y/3 też mile widziany.
Czarny grill jest seryjnie od wersji Plus więc nie jest to dodatek w ramach pakietu Black Edition – tylko samo czarne logo na grillu. Ciemne lampy, lusterka, relingi, listwy wokół szyb też nie są w pakiecie BE tylko już od Dark. Trochę śmieszne ale za ciemne szyby trzeba nawet w Black Edition dopłacić, bo nie mają tego w serii 🙂
Poszli po kosztach bo nie zrobili przy okazji aluminiowej czarnej listwy ochronnej na zderzak i jest tylko srebrna – całe szczęście jest jedna firma w Polsce co robi to do tego modelu za 1/3 ceny 🙂
W serii brakuje wygłuszenia maski oraz osłony przeciwpyłowej. Dopłaciłem w ASO to mi to załóżyli razem z osłoną tylnych błotników. Dodatkowo założyłem rozpórkę Ohlinsa od modelu T8 Polestar Engineering dzięki czemu samochód nie pochyla się tak w zakrętach.
Drogowe światła adaptacyjne nie działaja w trybie automatycznym na autostradzie. Raz na ruski rok im się zechce, a tak to w trybie automatycznym świecą w 99% światła mijania. Na normalnych drogach działają bardzo dobrze.
Moje najmniejsze spalanie to autostrada na odciankach ponad 200 km wyniosło 6,3 l/100 przy 3 osobach i załadowanym bagażniku, ale mam opony 239/19. Silnik wrażliwy na temperaturę. Te same odcinki ale w lutym spalanie 7,3. (zimą włączone ogrzewanie, latem klima)
Spalanie w mieście przy jednej osobie (ale miasto ponad 500 000, nie wioska) gdy rano w sobotę chcesz pojechać po zakupy 3 km tam i 3 km z powrotem to nawet przy przepisowych 50 jest 13/100. Wystarczy mała chęć aby zdążyć na światłach i taki wyjazd na zakupy kończy się bez problemu rezultatem 16/100. Czasami udaje mi się zejść w mieście poniżej 10 jak są małe korki ale to oznacza, że muszę pokonać z 20 km przez miasto….
Start-Stop nie można wyłączyć. Można jak u mniej dołożyć Polestar i jest wtedy wyłączony ale jazda po mieście to udręka, zmienia biegi przy 3000 zamiast przy 2000 i bardzo długo trzyma wysokie obroty przy hamowaniu silnikiem.
Sam Polestar zwiększa moc i inne paramtry w każdym trybie więc nie trzeba przełączać się na ten tryb w mieście.
Sam korzystam z innej sztuczki aby mi się nie właczał Start-Stop po mieście. W momencie gdy wiem że będę zaraz się musiał zatrzymać wystarczy przełączyć jednym ruchem na manual i samóchód sam zwalnia i zmienia w dół biegi przy takich samych obrotach jak w trybie automatycznym. Jak się zatrzyma wystarczy przełączyć z powrotem an automat i silnik się nie wyłączy, dzięki czemu w upale klima dalej wydajniej działa. Pytałem w ASO i taki styl jazdy nie ma wpływu na zużycie podzespołów.
Nie brakuje mi wyłączenia ESP zimą. W wielkim śniegu, na śliskim ten napęd AWD daje sobie bardzo dobrze radę i to na oponach całorocznych. W góry pewnie przydałyby się typowe opony zimowe. To nie jest taki standardowy Haldex jak u innych. W przeciwieństwie do innych marek tylne koła w B5 dołączają się za każdym razem po zaktrzymaniu (info w instrukcji) i dopiero odlączają po jakimś czasie (pewnie dlatego tyle pali). W innych haldexach dołącza sie dopiero po utracie przyczepności. Nie wiem czy w hybradach T6 i T8 jest tak samo. Tam jest podobno problem że potrafi zareagować na asfalcie za gwałtownie i kierowca może się wystraszyć. Natomiast w prawdziwym terenie eAWD z T6/T8 nie daje razy AWD w B5 (gdzieś widzałem jakiś film jak to kanadyjczycy sprawdzali u siebie zimą).
@@MariuszAleksandrowicz świetny opis zrobiłeś! Akurat w Audi napęd Ultra jest odłączany, a nie dołączany, także działa na tej samej zasadzie.