Northstar to cała historia. Szpilki miały małą średnicę i drobny gwint więc nie tyle wydłużały się co wyrywały z gwintu w kadłubie. Co ciekawe po pierwszym roku produkcji jeszcze skrócono gwint i wtedy naprawdę zaczęły się problemy, silniki padały często po 100tys km. Dało to początek teorii o celowym zmniejszeniu trwałości. Cadillac jednak przedobrzył, fama poszła w świat i northstar uznano za najbardziej awaryjny silnik w USA. Dopiero wtedy poprawili szpilki i problem ograniczono.
Do dzisiaj istnieją firmy takie jak Northstar Performance które oferują zestawy do naprawy tych silników, obejmujące np zestaw narzędzi do rozwiercania, gwintownik i oczywiście porządne szpilki. Koszt naprawy na takim zestawie to ponoć ok 20000 pln. Tańszą opcją są specyfiki które mają opóźnić oddzielenie głowic od reszty silnika.
Jak ktoś jest zainteresowany, to Car Wizard dokładnie pokazuje i o co chodzi i jak to naprawia tym zestawem. Na pewno nie można być mechanikiem od tygodnia. Northstar swoją drogą brzmi absolutnie przepięknie i fajnie jedzie. Wszystkie te Seville, Deville czy Eldorado super wyciszone auta
5 Comments
Northstar to cała historia. Szpilki miały małą średnicę i drobny gwint więc nie tyle wydłużały się co wyrywały z gwintu w kadłubie. Co ciekawe po pierwszym roku produkcji jeszcze skrócono gwint i wtedy naprawdę zaczęły się problemy, silniki padały często po 100tys km. Dało to początek teorii o celowym zmniejszeniu trwałości. Cadillac jednak przedobrzył, fama poszła w świat i northstar uznano za najbardziej awaryjny silnik w USA. Dopiero wtedy poprawili szpilki i problem ograniczono.
Do dzisiaj istnieją firmy takie jak Northstar Performance które oferują zestawy do naprawy tych silników, obejmujące np zestaw narzędzi do rozwiercania, gwintownik i oczywiście porządne szpilki. Koszt naprawy na takim zestawie to ponoć ok 20000 pln. Tańszą opcją są specyfiki które mają opóźnić oddzielenie głowic od reszty silnika.
Jak ktoś jest zainteresowany, to Car Wizard dokładnie pokazuje i o co chodzi i jak to naprawia tym zestawem. Na pewno nie można być mechanikiem od tygodnia. Northstar swoją drogą brzmi absolutnie przepięknie i fajnie jedzie. Wszystkie te Seville, Deville czy Eldorado super wyciszone auta
Specyfiki? Klej do oleju?
Czy to są te tory i ten peron, przy którym faszyści ładowali ludzi do pociągów i wywozili… yyy do „Belize”?
Pracują – jammersi, jedni robią zatwardzenie miejskie w autach, drudzy opierają się na łopatach.