Hummer H2 (2002-2009) jest drugim modelem Hummera powstałym po trzech latach od przejęcia marki przez koncern General Motors.
W styczniu 2002 roku, 10 lat później po założeniu marki Hummer i wprowadzeniu modelu Hummer H1, postanowiono wprowadzić do produkcji swój kolejny model Hummera, który powstał jako pierwszy opracowany model samochodu od podstaw na potrzeby rynku komercyjnego, nazwany Hummer H2, który wyróżniał się dużą liczbą chromowanych elementów nadwozia, chromowanymi felgami, małą powierzchnią szyb oraz masywną sylwetką.
Hummer H2 jest oparty na płycie podłogowej GMT820 na której opracowano także takie samochody jak:
Chevrolet Tahoe II (2000-2006);
Cadillac Escalade II (2001-2006);
GMC Yukon II (2000-2005);
VPG MV-1 (2011-2013/ MV1 2014-2016).
H2 w odróżnieniu od modelu H1 nie jest samochodem ciężarowym, z racji że jego masa dopuszczalna całkowita wynosi 2910 kg.
H2 posiada także bogate wyposażenie obejmujące klimatyzację, szyberdach, komputer pokładowy podający 28 parametrów funkcji samochodu, funkcja sterowania napędem 4X4, nagłośnienie firmy BOSE, system audio, system DVD, system OnStar, podgrzewane skórzane fotele, nawigację satelitarną, czujniki parkowania, kamerę cofania, sprężarkę powietrza z zestawem pomocy drogowej oraz zdalny rozruch silnika.
Hummer H2 posiada trzy silniki:
6.0 V8 VORTEC LQ4 321 KM
6.0 V8 VORTEC LQ4 329 KM
6.2 V8 VORTEC L92 398 KM
Silniki sprzężono z 4 i 6 biegową skrzynią automatyczną połączoną z napędem na cztery koła. Początkowo od 2002 do 2007 gama silnikowa składała się z silnika 6.0 V8 VORTEC o mocy 321 KM zespolony z 4 biegową skrzynią automatyczną GM 4L60E, w połowie 2005 roku zwiększono moc silnika z 321 do 329 KM i zastosowano zmodyfikowaną skrzynię automatyczną GM 4L65E. Natomiast w połowie 2007 roku silnik 6.0 V8 VORTEC został zastąpiony nowoczesną jednostką 6.2 V8 VORTEC o mocy 398 KM połączony z 6 biegową skrzynią automatyczną GM 6L80E.
W 2004 roku gama nadwoziowa wzbogaciła się o wersję pickup o nazwie Hummer H2 SUT, który podobnie jak H2 miał 5 miejscową kabinę pasażerską i dwie pary drzwi. H2 SUT wyróżniał się otwartym przedziałem transportowym zamiast tradycyjnego bagażnika (Zdjęcie w komentarzu)
Produkcję H2 zakończono w 2009 roku, z powodu kryzysu finansowego General Motors w 2009 oraz rozpoczęcia planu naprawczego wskutek tego podjęto decyzję o likwidacji Hummera, lecz na tej liście znalazły się także takie marki jak Pontiac i Saturn. W 2010 roku Hummera, Pontiaca i Saturna zlikwidowano wobec czego zakończono produkcję Hummera H2 i H3 bez następców 😅
4 Comments
Myślę że testy zderzeniowe zajebiście przechodzi
Hummer H2 (2002-2009) jest drugim modelem Hummera powstałym po trzech latach od przejęcia marki przez koncern General Motors.
W styczniu 2002 roku, 10 lat później po założeniu marki Hummer i wprowadzeniu modelu Hummer H1, postanowiono wprowadzić do produkcji swój kolejny model Hummera, który powstał jako pierwszy opracowany model samochodu od podstaw na potrzeby rynku komercyjnego, nazwany Hummer H2, który wyróżniał się dużą liczbą chromowanych elementów nadwozia, chromowanymi felgami, małą powierzchnią szyb oraz masywną sylwetką.
Hummer H2 jest oparty na płycie podłogowej GMT820 na której opracowano także takie samochody jak:
Chevrolet Tahoe II (2000-2006);
Cadillac Escalade II (2001-2006);
GMC Yukon II (2000-2005);
VPG MV-1 (2011-2013/ MV1 2014-2016).
H2 w odróżnieniu od modelu H1 nie jest samochodem ciężarowym, z racji że jego masa dopuszczalna całkowita wynosi 2910 kg.
H2 posiada także bogate wyposażenie obejmujące klimatyzację, szyberdach, komputer pokładowy podający 28 parametrów funkcji samochodu, funkcja sterowania napędem 4X4, nagłośnienie firmy BOSE, system audio, system DVD, system OnStar, podgrzewane skórzane fotele, nawigację satelitarną, czujniki parkowania, kamerę cofania, sprężarkę powietrza z zestawem pomocy drogowej oraz zdalny rozruch silnika.
Hummer H2 posiada trzy silniki:
6.0 V8 VORTEC LQ4 321 KM
6.0 V8 VORTEC LQ4 329 KM
6.2 V8 VORTEC L92 398 KM
Silniki sprzężono z 4 i 6 biegową skrzynią automatyczną połączoną z napędem na cztery koła. Początkowo od 2002 do 2007 gama silnikowa składała się z silnika 6.0 V8 VORTEC o mocy 321 KM zespolony z 4 biegową skrzynią automatyczną GM 4L60E, w połowie 2005 roku zwiększono moc silnika z 321 do 329 KM i zastosowano zmodyfikowaną skrzynię automatyczną GM 4L65E. Natomiast w połowie 2007 roku silnik 6.0 V8 VORTEC został zastąpiony nowoczesną jednostką 6.2 V8 VORTEC o mocy 398 KM połączony z 6 biegową skrzynią automatyczną GM 6L80E.
W 2004 roku gama nadwoziowa wzbogaciła się o wersję pickup o nazwie Hummer H2 SUT, który podobnie jak H2 miał 5 miejscową kabinę pasażerską i dwie pary drzwi. H2 SUT wyróżniał się otwartym przedziałem transportowym zamiast tradycyjnego bagażnika (Zdjęcie w komentarzu)
Produkcję H2 zakończono w 2009 roku, z powodu kryzysu finansowego General Motors w 2009 oraz rozpoczęcia planu naprawczego wskutek tego podjęto decyzję o likwidacji Hummera, lecz na tej liście znalazły się także takie marki jak Pontiac i Saturn. W 2010 roku Hummera, Pontiaca i Saturna zlikwidowano wobec czego zakończono produkcję Hummera H2 i H3 bez następców 😅
Jako resoraki były całkiem spoko 😂
😂 I nie tylko