NOWE SZROTY Z SALONU. Czyli cała prawda o Nowych autach po 2020 – [Video]
29 maja 2022Hybrydowa Toyota RAV4 w terenie – czy to może działać? – [Video]
29 maja 2022Hybrydowa Toyota RAV4 w terenie – czy to może działać?
Choć Toyota RAV4 zupełnie nie kojarzy się z offroadem, to z czystej ciekawości zabrałem ją na kilka prób, by sprawdzić, jak sobie poradzi w terenie bardziej wymagającym, niż będzie ją to spotykało na co dzień. Ponad 300-konny napęd hybrydowy typu plug-in składa się z trzech silników, w tym dwóch elektrycznych, odpowiadających za napęd na cztery koła. Są wystarczająco mocne, by silnik spalinowy sobie czekał na odpowiedni moment (czyt. pełnie wciśnięcie pedału gazu). Warunkiem jest naładowana bateria.
Sporym ograniczeniem w terenie są zderzaki i ogólnie karoseria nie przystosowana do offroadu. Mimo to RAV4 pokonała te próby, które dało się pokonać bez strat w nadwoziu. A jak sobie radził jej napęd na cztery koła?
Chcesz wiedzieć więcej?
– Nasz kanał (subskrypcja): http://www.youtube.com/user/autocentrumkropkapl?sub_confirmation=1
– Nasza strona: http://www.autocentrum.pl/
– Facebook: http://www.facebook.com/AutoCentrumPL
– Instagram: https://www.instagram.com/autocentrum.pl/
Przydatne linki:
– https://www.AutoCentrum.pl/filmy/
– https://www.autocentrum.pl/nasze-pomiary/
– https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/
– https://www.autocentrum.pl/auta/
– https://www.autocentrum.pl/dziennik-kosztow/
– https://www.autocentrum.pl/oceny/
– https://www.autocentrum.pl/testy-opinie/
– https://www.autocentrum.pl/usterki/
– https://www.autocentrum.pl/spalanie/
– https://www.autocentrum.pl/vin/
– https://www.autocentrum.pl/dopasuj-auto/krok-1/ (nowa wyszukiwarka samochodów nowych)
#AutoCentrum
6 Comments
Jestem użytkownikiem takiej toyoty z 2019 roku i wtyczka zasilająca tylny silnik przegniła od wody i soli i tyle jest z jazdy. System wywala bląd ,,usterka układu hybrydowego” a serwis jest bezradny bo trzeba zmienić wiązkę i rozebrać, pół auta. Chociaż układ hybrydowy jest wciąż na gwarancji to nie obejmuje ona wiązki i silników elektrycznych- tylko inwerter, baterie i komputer od Hybrydy. Także nic to jest nie warte bo koszt naprawy na dzień dzisiejszy to 14 000 wiązka + 3000zł robocizna. Samochód ma 70 000km przebiegu i był zawsze serwisowany pierwszy właściciel. Zobaczcie sobie na youtube jest filmik ,,złącze silnika tylnej osi w teorii i w praktyce” od 5:00 minuty u mnie jest to samo. We wszystkich czteronapędowych Toyotach jest to samo w lexusie też. Wiedzą o tym od dawna i dalej sprzedają takie badziewie- gnije już w dwuletnich autach- u mnie przegniła na wylot i woda dostała się do gniazda silnika
W Corolli Cross 4WD ta wtyczka( wiazka) jest na szczescie lepiej opakowana i ma lepsza ochrone przed wilgocia.
To już zostało poprawione od 21 albo 22. Połowę osłony złącza zlikwidowali i jest otwarta, tak żeby woda mogła wypływać a nie się gromadzić i problem znikł.
Tak, zgadza się, mój był z początku produkcji i miał wtyczkę bez tego otworu, natomiast teraz mam tą otwartą, z tym że przede mną była zgłaszana taka sama usterka pomimo ,,nowej” wersji wtyczki, również skorodowało i nie pomogło nawet ubezpieczenie toyota relax- facet i tak zapłacić musiał. Generalnie toyota po awariach w Kanadzie-bo tam problem pojawił się bardzo szybko z powodu klimatu i soli, nie zorganizowała akcji serwisowej w Polsce, chociaż sprawa tyczy się złącza wysokonapięciowego, a jedynie co zrobili w tej sprawie to wyłączyli te komponenty z 5 letniej gwarancji- pozostawiając jedynie komputer od układu hybrydowego, inwerter i baterię. A to, że za przegląd brali 2500zł i widzieli na pod spodem wypuchniętą wtyczkę, która lada moment dostanie przepięcia i nie informowali o tym klientów licząc, że gwarancja jakoś przeleci, to uważam, że należy się za to toyocie rozgłos i kara jak w przypadku VW za zatajanie norm emisji spalin (co w trybie serwisowym były spełnione, a w normalny użytkowaniu już nie).@@wojzuchowski
.
🖤💣🖤 Rav4 🖤💣🖤
. 👁️🗿👁️ 🏁 .
. 🕳️ ❤ 🕺🏻 .
Przeciez on ma opony szosowe, to jak mają sobie radzić w terenie, nawet tym łatwym? Ba, rozmiar większe by się przydały. SUVy to nie auta na jakieś hopki w piachu, w błocie po osie itp. Off-road dla SUVa to szutrowa, bita droga