Mazda zrobi SAMOCHÓD SPORTOWY Z WANKLEM! – MotoNEWS
4 lutego 2024Zajechanie drogi i hamowanie #shorts #rikordwidjo
5 lutego 2024Motodziennik #262 Skoda Superb minimum 175K, Kodiaq 210k. Diesel dostępny. Wodorowe dostawcze z PL
Dzień dobry
ten program powstaje dzięki:
https://samochody.pl
https://prodig-tech.pl https://optif.pl https://zabezpiecz-auto.pl https://autodna.pl
https://www.ecatcorteco.com/web/corteco/pl/applicationSearch.xhtml
https://fanfaro.pl/sct-ester-nowa-technologia/
oraz wsparciu internautów za pośrednictwem
https://www.patronite.pl/motodziennik
Nowości aktualności
Czemu elektryki wymarły 100 lat temu? Bo nie dawały wolności i autonomii. A czy fakt, że od kilkunastu lat mamy ich coraz więcej na drogach, wpłynęło na emisję spalin albo obniżyło emisję co2? Ani trochę. A jedynym pomysłem UE jest… Więcej elektryków. Szef Toyoty uważa, że 30 procent udziału w rynku to maksimum, jeśli chodzi o EV.
Grupa Stellantis pokazała 8 (w sumie, z Vauxhallem to 10) nowych aut na wodór. W sumie dwa, ale to i tak nie lada krok do przodu. W dodatku, część z tych aut będzie budowana w PL. Nowe Skody zostały wycenione, 175 za Suberba 1.5 TSI, 210 za Kodiaqa z dieslem. W BMW wymyślili zmianę pasa jak tylko spojrzymy w lusterko, Targi w Genewie się kończą (choć zaczynają za trzy tygodnie) a Dodge ma Chargera nowego…
Partnerem działu jest firma Prodig Tech
oraz firma AutoDNA
autoDNA: https://www.autodna.pl/la/yt/motodziennik
Czym jest numer VIN: https://www.autodna.pl/numer-vin
Sprawdzenie VIN: https://www.autodna.pl/sprawdzenie-vin
Historia pojazdu: https://www.autodna.pl/historia-pojazdu
Zapraszam na kanał autoDNA na YouTube https://www.youtube.com/c/AutodnaPl
Kod rabatowy to: WIARYGODNAOFERTA
Wysokość kodu rabatowego: 15%
Ważność: 09.01.2024-06.02.2024 lub do wyczerpania jego puli. Pula wynosi 500. Po przekroczeniu tej liczby, kod nie będzie działał.
KODY RABATOWE AUTODNA
Rabat od autoDNA -15% na zakup całego koszyka Aby skorzystać z rabatu należy kupić raport (raporty) autoDNA korzystając ze specjalnego linku (tylko wtedy zadziała!):
https://www.autodna.pl/la/yt/motodziennik
Kod rabatowy „WIARYGODNAOFERTA” o wartości -15%, zadziała po kliknięciu „Akceptuję regulamin kodów rabatowych” i następnie kliknięciu „Zatwierdź”. Regulamin kodów rabatowych autoDNA: https://www.autodna.pl/regulamin-kodow-rabatowych
Serię Motodziennik wspiera firma www.fanfaro.pl
producent i dystrybutor chemii motoryzacyjnej, olejów silnikowych i przekładniowych
wzbogaconych o estry tworzące film olejowy
https://fanfaro.pl/sct-ester-nowa-technologia/
dziękujemy pozdrawiamy!
9 Comments
Ja mam tesle jako jedyne auto. Mieszkam w bloku w hollandii. Tutaj to całkiem inna para kaloszy taki elektryk w porównaniu do polski. Ladowarek mam kilka publicznych w promieniu 500 metrów, tańszych niż prąd w mieszkaniu, za jakiś czas postawią pod moim blokiem. Dziewczyna do pracy tym autem jeździ, tam też ma ladowarki, a to „tylko” magazyny UPS. Lądujemy 1-2 razy w tygodniu. Kompletnie z tym nie ma problemu. Supercharger tesli mamy 5 kilometrów dalej, jakby trzeba było szybciej naładować. Również tańszy niż prąd w mieszkaniu. Tańszy niż ladowarki tesli w PL. Jazda wychodzi około 4-6 euro za 100 kilometrów. Tanio jak barszcz w porównaniu z dieslem, już niemówiąc o aucie z podobna mocą. I to po płatnych ladowarkach, bez fotowoltaiki. Kilka razy do roku jeździmy do Polski. Przez Niemcy prędkości 130-150 km/h. Ładowania po 8-15 minut co 200,250 kilometrów (taka jazda najbardziej opłaca się czasowo). I również jest tanio chociaż ta dysproporcja się trochę zmniejsza, niewiele dłużej niż spalinowym, dopiero w Polsce trzeba myśleć o ładowaniu w sensie nie ma tyle ladowarek tesli i korzystamy z ionity. Jest baaardzo drogo. W Polsce mam dom na wsi, ladowanie z siły wychodzi tanio, więc też jest fajnie, zasięg wystarczający, ale się nie dziwię, że mieszkający w blokach się tak boją elektryków. Też bym się bał.
Swoją drogą dlaczego w NL ladowarki kosztują 0.27 euro te tańsze, tesli 0.35 euro, a najdroższe przy autostradach 0.7 euro, a w Polsce to podchodzi pod 3,50 zł?
Holandia jest mała i ma ogrom stacji. W kraju jak Niemcy gdzie często ludzie robią w jeden dzień po 300-400km na autostradzie elektryki nie mają szans. Trasa Holandia Polska elektrykiem to katastrofa. Mam diesla i z okolic granicy Holandii to gda robię na jednym baku (x5 3.0d 82 litry bak).
Dlatego są sporo droższe, bo w Polsce dla firm prąd jest 6x droższy niż na odbiorcy indywidualnego. Rząd łoi firmy ile się da, ktoś musi sponsorować mrożenie cen energii dla Kowalskiego.
@@kamilrozalski5958a firma łoi Kowalskiego ile się da, ktoś musi cwaniaczków utrzymywać
Fajnie, szczerze napisane a nie tylko – elektryki się palą, nie działają zimą i jeżdżą 90 za tirem.
Co do ceny – jest drogo na szybkich ładowarkach, ale za rok-dwa może być bałagan. Już 30 tyś wniosków o pozwolenie na budowę ładowarek jest w urzędach. Zwietrzyli interes ale może dojść do tego że ładowarki będą stały puste, może wtedy obniżą ceny. Poza tym w PL większość jeżdżących elektrykami mieszka w domach, ładują u siebie, tak wychodzi najtaniej
To teraz pomyśl sobie że wszyscy są tacy bystrzy jak ty i mają elektryki. Zobaczymy jak szybko go naładujesz. Elektryki na sama baterie nie przejdą. Nie mam możliwości.
Problem z SUVami jest tak duży, że np. Francuska stolica chce potroić opłaty za parkowanie dla ludzi którzy w Paryżu nie mieszkają a tam parkują. Jest to niesamowity fenomen dla mnie.
To nie problem z suvami tylko z Francja, ten kraj upada
MG HS wydaje sie być nieco”przestażały” z wygladu przynajmniej Co innego OMODA 5. Może gdzieś w kolejce coś na temat tego sam. i czy wejdzie na polski rynek , bo takie przesłanki są.