500 zł mandatu za obsługę klimatyzacji w samochodzie?
8 grudnia 2023Dostawczaki blokują transport autobusów na drodze S5 #1319 Wasze Filmy
9 grudnia 2023Porsche Macan S 2.9 V6 380KM Sport Chrono 2023. Nie tylko dla PAŃ!
Test i jazda testowa samochodem Porsche Macan S z silnikiem 2.9 V6 BiTurbo o mocy 380 KM z napędem na 4 koła oraz pakietem Sport Chrono. Sportowy SUV od Porsche to konkurent do takich modeli jak Alfa Romeo Stelvio QV, Mercedes GLC AMG 63, Audi RSQ3 czy Jaguar F-Face SVR. W teroii SUV nie może być sportowy? Nic bardziej mylnego! Niektóre modele udowadniają, że da się zrobić samochód relatywnie komfortowy oraz sportowy. Macan S ma wszystkie zalrty suva, a przy tym nie brakuje mu charakteru marki ze Stuttgartu.
Co wybierasz? SUVa, Crossovera czy jednak klasycznie limuzyna z segmentu D lub Hatchback z segmentu C? W teście zebrałem dla was najważniejsze wrażenia z jazdy, wady oraz zalety prezentowanego modelu.
Zapraszam na test! ^^
00:00 Intro
00:49 Wprowadzenie
02:10 Stylistyka
04:01 Dane techniczne
04:58 Stylistyka C.D.
8:11 Układ wydechowy
08:55 Bagażnik
09:48 Wnętrze Fotel kierowcy
14:30 Tylna kanapa
16:10 Jazda testowa
27:00 Wady
28:00 Zalety
29:27 Zakończenie
Moje social media:
https://fb.me/Carolewskipl
https://www.instagram.com/carolewski.pl
Samochód do testu udostępnił importer Porsche Polska
https://porsche.pl/
Konfiguracja prezentowanego modelu:
Porsche Macan S
Silnik: 6-cylindrowy, widlasty, biturbo, benzynowy
Skrzynia biegów: 7-biegowa przekładnia Porsche
Wyposażenie dodatkowe samochodu (ceny w PLN):
– Gentian Blue Metallic 4 256,00
– Rozszerzony pakiet wykończenia wnętrza skórą w dwóch kolorach: czarny i Mojave Beige 16 123,00
– Fotele sportowe, adaptacyjne z przodu (18-kierunkowa regulacja elektryczna) 7 130,00
– Dach panoramiczny 7 369,00
– Relingi dachowe z aluminium 1 542,00
– Listwy boczne lakierowane na kolor nadwozia 2 554,00
– Pakiet zewnętrzny z elementami lakierowanymi na kolor nadwozia 7 078,00
– Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z systemem samopoziomowania i regulacją prześwitu oraz Porsche Active Suspension Management (PASM) 6 597,00
– Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) 6 651,00
– Pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy 4 443,00
– Sportowy układ wydechowy ze sportowymi końcówkami w kolorze srebrnym 10 749,00
– Zbiornik paliwa o pojemności 75 l 533,00
– Wspomaganie układu kierowniczego Plus 1 171,00
– Hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z zaciskami hamulcowymi lakierowanymi na kolor czarny (wysoki połysk) 16 974,00
– 21-calowe obręcze 911 Turbo 10 056,00
– Osłony piast z w pełni kolorowym herbem Porsche 718,00
– Reflektory LED z Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) 2 023,00
– Automatycznie przyciemniane lusterka: boczne oraz wewnętrzne 1 596,00
– Termoizolacyjne szyby dźwiękochłonne (przyciemnione) 6 624,00
– Podgrzewana przednia szyba 1 915,00
– Kamera cofania z widokiem otoczenia 360° 5 588,00
– Funkcja rozpoznawania znaków drogowych 1 171,00
– Asystent zmiany pasa ruchu (LCA) 2 608,00
– Asystent utrzymania pasa ruchu (LKA) 2 608,00
– Adaptacyjny tempomat 3 831,00
– HomeLink® (zdalne, programowane otwieranie drzwi garażowych) 1 278,00
– Komfortowy dostęp (bezkluczykowy) 2 874,00
– Jonizator 1 278,00
– Podgrzewane fotele (z przodu i z tyłu) 3 725,00
– Wentylowane fotele (z przodu) 4 044,00
– Kierownica sportowa GT (wielofunkcyjna), podgrzewana 2 421,00
– Pakiet schowków 1 064,00
– Ręcznie obsługiwane rolety przeciwsłoneczne tylnych szyb bocznych 1 171,00
– Ogrzewanie postojowe 7 184,00
– Boczne poduszki powietrzne z tyłu 1 809,00
– Pakiet wykończenia wnętrza skórą (kolor: czarny) 6 864,00
– Pakiet wykończenia deski rozdzielczej skórą (kolor: Mojave Beige) 5 534,00
– Personalizowane otwory wentylacyjne wykończone skórą (wraz z poprzeczkami; kolor: czarny) 6 864,00
– Uchwyty dachowe w podsufitce wykończone skórą (kolor: Mojave Beige) 3 459,00
– Osłony przeciwsłoneczne wykończone skórą (kolor: Mojave Beige) 2 287,00
– Konsole foteli z przodu wykończone skórą (kolor: czarny) 7 184,00
– Personalizowana mata bagażnika (dwustronna) ze skórzaną lamówką oraz ochroną krawędzi ładunkowej 1 118,00
– Personalizowane nakładki progów drzwi wykończone szczotkowanym aluminium w kolorze Darksilver, podświetlane, z indywidualnymi elementami graficznymi 8 780,00
– Nagłośnienie Burmester® 3D High-End Surround Sound System 21 232,00
– Apple® CarPlay z rozpoznawaniem głosu Siri® 1 330,00
– Schowek na smartfon z ładowarką indukcyjną (bezprzewodową) 1 171,00
Cena modelu bazowego: 356 000,00 PLN
Wyposażenie dodatkowe: 224 845,00 PLN
Cena łączna (wraz z opcjami): 580 845,00 PLN
Wymiary zewnętrzne:
Długość 4726 mm
Szerokość 1927 mm
Wysokość 1621 mm
Rozstaw osi 2807 mm
Pojemność bagażnika: 488-1503 l
Dane techniczne:
Moc (kW)/Moc (KM) 280 kW/380 KM
Przyspieszenie 0 – 100 km/h z pakietem Sport Chrono 4,6 s
Prędkość maksymalna 259 km/h
#porsche #macan #suv #porschemacan #sportcar
@PorschePolskaPL | @Porsche
9 Comments
Bazowe naglosnienie jest fatalne. Bose jest zlotym srodkiem
No ale tylko środkiem, szkoda że Niemcy nie dogadali się z B&W lub Mark Lewinsonem, bo Bose jest jednak słabszy. Najbardziej przereklamowany jest ich Burmeister czy jak to tam leci, chyba tylko Mercedes z nimi współpracuje. Jest jeszcze świetny Focal, ale jak usłyszałem B&W to czapki z głów.
@theonewhoknows338 burmester właśnie jest w testowanym Macanie 🙌
Fajny odcinek!
🙌🙌
Ale czy to się nie rozleci?
Porsche zaliczyło już tyle w top że wizerunek tej marki jest dla mnie dość wątpliwy,
Jak całej grupy z zerami na przedzie ..
Wizualnie, i dojezdzenia to wiadomo..
The 3.0-liter turbocharged V6 engine has been known to develop coolant leaks, oil consumption issues, and turbocharger failure.
a 2,0 od skody -The 2.0-liter turbocharged inline-four cylinder engine has been known to develop oil leaks, timing chain tensioner failure, and carbon buildup.
Jest w czym wybierac 😂
Niestety to prawda. Ja jezdze Panamera Turbo 4.0 550 km i 2-3 ltr od wymiany do wyniany (co 10 000 km) musze uzupelnic. Ilosc wypitego teunku zalezy od stylu jazdy w danym okresie. Mówią, że V8 biorą olej, no mkże i biorą ale mam też BMW z 4.4 V8 i tam niema problemu olejowego, takżee.. potwierdzam niestety. Nawet na filmie 8:40 widać, że olej wyrzuca z wydechu.. u mnie tak damo zawsze wydech brudny.
3.0 V6 znany z Audi to inny silnik niż 2.9 v6
@@Carolewski napewno?
Ale myśl techniczna ta sama..
(Niechce hejtowac chciałbym mieć Porsche)
Pewnie wciąga olej jak każdy VAG,
pamiętacie jaki udany był silnik V8 cayenne z topowego Cayenne Turbo 🙂