Ferrari Roma Spider – tak działa świat luksusu
29 października 2023Oto wszystkie zmiany w rejestrowaniu aut od 1 stycznia 2024 roku.
29 października 2023Co daje eLSD? Ford Focus ST vs. ST-Line
W kolejnym odcinku z serii Trochę Techniki sprawdzam, ile faktycznie daje mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu w nowym Focusie ST.
Ford Focus był pierwszym kompaktem, który pokazał światu, że nie trzeba dodawać S czy GTI do nazwy, żeby samochód dobrze się prowadził. W 1998 roku wystarczyło zastosować zawieszenie wielowahaczowe na tylnej osi. Dzisiaj to już nie takie proste, ale Ford nadal dba o to, by Focus był samochodem dla kierowcy, niezależnie od wersji.
W czwartej generacji Focusa pojawił się system typu Torque Vectoring Control, który ma imitować działanie mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Ale mamy też na planie Focusa ST z systemem eLSD, który jest prawdziwą, choć nie typowo mechaniczną, szperą.
Jak duże mogą być różnice w działaniu pomiędzy tymi dwoma systemami i o ile szybszy w zakrętach może być dzięki temu hot hatch? W tym odcinku szukamy odpowiedzi.
Zobacz także:
– Wszystko o modelu https://www.autocentrum.pl/ford/focus/iv/hatchback-st-facelifting/
Chcesz wiedzieć więcej?
– Nasz kanał (subskrypcja): http://www.youtube.com/user/autocentrumkropkapl?sub_confirmation=1
– Nasza strona: http://www.autocentrum.pl/
– Facebook: http://www.facebook.com/AutoCentrumPL
– Instagram: https://www.instagram.com/autocentrum.pl/
Przydatne linki:
– https://www.AutoCentrum.pl/filmy/
– https://www.autocentrum.pl/nasze-pomiary/
– https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/
– https://www.autocentrum.pl/auta/
– https://www.autocentrum.pl/dziennik-kosztow/
– https://www.autocentrum.pl/oceny/
– https://www.autocentrum.pl/testy-opinie/
– https://www.autocentrum.pl/usterki/
– https://www.autocentrum.pl/spalanie/
– https://www.autocentrum.pl/vin/
– https://www.autocentrum.pl/dopasuj-auto/krok-1/ (nowa wyszukiwarka samochodów nowych)
#AutoCentrum #TrocheTechniki #eLSD #focusst #Ford
4 Comments
co za brednie jaki inteligent porownuje focusa st z st line kolego poza wygladem tam siedzi zupelnie inne zawieszenie inne opony kola na samych kolach juz st ma przewage przyczepnosci film rzenujacy wiedza i gadanie bzdur przez prowadzacego rzenada
Błagam, chociaż to nie pierwszy i pewnie nie ostatni lapsus lub jak kto woli brak konsekwencji.
Przy nazwach branych z angielskiego, albo trzymamy się wersji spolszczonej albo trzymamy się oryginału. Więc albo wypowiadamy poprawnie EcoBoost (iko bust) albo walimy hoddogiem znad Wisły (eko bost).
Test fajny ale z wieloma rzeczami się nie zgodzę. Test na rondzie bez sensu, jedzie się stała prędkością, LSD nie ma nic do roboty. Wyższa prędkość jest przez lepsze opony i pewnie sztywniejszy stabilizator w ST.
Co do sprawdzania na wyjściu z zakresu to błagam, 1.0 i suchy asfalt? Co tam ma się ślizgać?
Jedyna opcja na rzetelne sprawdzenie tego to systemowe wyłączenie LSD w st tak żeby się zachowywał jak otwarty dyfer (pewnie się tak nie da) i testowanie w różnych warunkach drogowych raz z włączonym LSD, raz z wyłączonym.
Racja poza jednym, nie wiem dlaczego uważasz że stała prędkość w zakręcie oznacza, że lsd nie ma roboty? 🙂