Kierowcy dziś o tym zapomnieli… #motodoradca
21 października 2023Motodziennik Warsztat: Land Rover Discovery – Umiarkowanie źle. Tłoki głowica turbo wtryski panewki
21 października 2023Policja wymusza na rondzie w Lublinie !? – a może to Skoda zawiniła? #1260 Wasze Filmy
Rondo w Lublinie. Policja porusza się pasem do jazdy na wprost. Skoda ze swojego pasa może jechać prosto lub w prawo. Każde odstępstwo to wykroczenie.
Ale czy to wykroczenia ma prawo wpływać na to jak oznakowane zostało rondo? – w przypadku standardowego ronda z dwoma pasami jadać prawym popełnimy wykroczenie jeśli przed wjazdem mieliśmy np nakaz jazdy prosto z danego pasa i prawo a pojedziemy w koło ronda. Ale nie będziemy winnym kolizji jeśli będziemy jeździć w koło pasem zewnętrznym.
Dlaczego przy innych typu rond trzymając się swoich oznakowania poziomego miałoby być inaczej?
Co jest ważniejsze, linie czy niewyznaczony pas ruchu?
Co decyduje , że jedna linia jest ważniejsza od drugiej?
Przykład https://stop-cham.pl/wp-content/uploads/2023/10/srodka-rateje-poznan.jpg
W internecie jest sporo interpretacji, są także i wyroki sadów. Ale na rondzie w Lublinie czy też w Poznaniu na rondzie Śródka dochodzi do częstych kolizji. Tłumaczenie jak powinno się tam poruszać to element edukacyjny. Ale czy element edukacyjny zawsze przekłada się na to co mamy na jezdni?
Czy takie oznakowanie powinno istnieć ?
Zapraszamy do dyskusji w komentarzach
Zapraszamy także na grupę https://www.facebook.com/groups/stopcham
20.10.2023 rondo Mokrskiego w Lublinie
3 Comments
Rondo ma dwie sprzeczne ze sobą organizacje ruchu. Jedną neutralna kierunkowo okrężną i drugą kierunkową odśrodkową. Na filmie policjant popełnił wykroczenie i to zarówno przyjmując, że uznał za obowiązujący nakaz znaku C-12 ignorując strzałki na wlocie (znak P-8), jak i uznając za obowiązujące strzałki, a znak C-12 wg kodeksu z 1983 roku za odpowiednik znaku C-9. Co ciekawe włączył nawet prawy kierunkowskaz sygnalizując zamiar zmiany kierunku jazdy w prawo, wbrew strzałce na wlocie. Rondo na filmie było zaprojektowane jako okrężne i ktoś zlecił zmianę organizacji na kierunkową. Domalowano bezmyślnie strzałki na wlotach i linie prowadzące. Niestety wloty i wyloty są od siebie oddalone i jezdnie wlotowe nie przecinają się z wylotowymi, co czyni oznakowanie poziome jednoznacznie kolizyjne, szczególnie przy wyłączonej organizacji ruchu.
Przecież są strzałki na jezdni. Z pasa tam gdzie jechała policja nie można skręcać w prawo.
Nie wiem czy ludzie są ślepi ale radiowóz jechał prosto według niebieskiego znaku. Lewo, prosto, prosto prawo. Jedynym pasem do pojechania w lewo był ten którym jechał bus ukrywający się za policją. Pozostałe były do jazdy prosto czyli tam gdzie pojechał radiowóz. Jedyne co mi nie pasuje to trochę głupi znak bo o ile skręt w lewo jest i dwa pasy prosto to gdzie tam jest skręt w prawo? A same znaki, czyli skrzyżowanie o ruchu okrężnym i ustąp pierwszeństwa moim zdaniem są ustawione do regulacji ruchu po godzinie 23 gdzie sygnalizacja jest wyłączona.