Toyota Yaris Cross GR Sport 1.5 Hybrid 116KM 2023. Crossovery są wszędzie!
3 lutego 2023NOWA HONDA INTEGRA! Hit czy kit? #shorts
3 lutego 2023Honda C-RV e:HEV test PL Pertyn Ględzi
Auto już mocno „w leciech”, tuż przed wprowadzeniem nowej generacji, ale jeszcze sporo czasu spędzi na rynku… W wersji e-HEV ma ten sam zespół napędowy, co testowany ostatnio przeze mnie, zachwycający Civic. Zespół napędowy ten sam, ale NIE TAKI SAM.
Do obejrzenia kompletnych sesji zdjęciowych zapraszam na swoją stronę: https://pertyn.com
Fb: https://fb.com/pertynmaciejpertynski
Insta: https://instagram.com/pertyn
Kontakt: zapytajpertyna@pertyn.com
#Honda #CRV #eHEV #Test #Pertyn
5 Comments
Panie Pertyn, lubię Pana testy słuchać, choć najlepiej na prędkości x1.75;)))) co do CRV eHEV to nie ma tutaj tryby „wszystkie ręce na pokład”. Auto działa w czterech trybach: elektrycznym – przy ruszaniu i w trajcie jazdy z malutką prędkością, hybrydowym – w którym koła napędza silnik elektryczny, a spalinowy działa jako napęd generatora prądu, spalinowym – napęd przeniesiony na silnik spalinowy w całym zakresie obrotów, w trakcie równej jazdy przy większych prędkościach (na desce sygnalizowany ikoną koła zębatego) oraz w trybie rekuperacji przy hamowaniu hamulcem roboczym lub obrotami silnika. Nie ma w tej hondzie trybu „wszystkie ręce na pokład”, przyspieszanie zawsze jest realizowane w trybie hybrydowym przy napędzie silnikiem elektrycznym. Tak samo nie ma skrzyni eCVT a symulacja biegów to tylko złudzenie. Dodatkowo rekuperacja wymuszona łopatkami przy kierownicy w trybie sport różni się tym od rekuperacji w trybie zwykłym, że nastawy siły hamowania silnikiem (a co za tym idzie mocy rekuperacji) nie znikają samoistnie w trybie sport, a znikają w zwykłym. Poza tymi „nieścisłościami” wszystko się zgadza.
Jest tryb „wszystkie rece na pokład”. Silnik może być połączony na stale z kołami przy jeździe załóżmy 80 km/h i elektryk może go jeszcze wspomagać np na wzniesieniu. To samo może być przy prędkości 130 km/h. Silnik napędza kola a elektryk jeszcze pomaga. Oczywiście może to trwać tylko kilka-kilkanaście sekund dopóki starczy energii w akumulatorach.
@3rpit Honda nigdzie takiego trybu nie opisuje: ani w materiałach reklamowych, ani w instrukcji obsługi (osobiście mam CRV i tak, czytałem instrukcję). W trakcie jazdy na silniku spalinowym pojawia się ikona koła zębatego na animacji przepływu prądu w systemie. Kiedy podjedziesz pod górę albo wciśniesz mocniej gaz to ikona ta gaśnie a silnik wchodzi na wysokie obroty, zupełnie niewspółmierne do przyspieszenia. Dzieje się tak właśnie ponieważ silnik spalinowy wraca do trybu napędu generatora prądu i pracuje na wysokich obrotach, żeby zapewnić odpowiednią moc dla elektrycznego silnika trakcyjnego. Nie ma”trybu wszystkie ręce na pokład”
Jak chce sobie zasnąć puszczam tego Pana tak miło glendzi , a jak Super się zasypia😀😀😀😀
a ma ktoś z Państwa ten samochód z 5 lat? Gdzieś kiedyś czytałem że z czasem sprawność baterii spada czego następstwem jest większe spalanie… ma ktoś jakieś doświadczenia?