Jak jeździ się w najpopularniejszej kurtce turystycznej? Held Hakuna Matata II i HJC RPHA 90S – [Video]
16 lipca 2020Lexus LC 500h Yellow Edition 2020 – TEST PL (3.5 V6 359 KM) – [Video]
16 lipca 2020Każdy z nas marzył o siedzeniu w fotelu kierowcy z rękami spoczywającymi na nogach, które nie naciskają żadnych pedałów, a samochód sam pędzi po autostradzie. W tle delikatna muzyka, np. Jazzowa, którą co jakiś czas przerywa komunikat samochodu, któremu głosu użyczyłby np. Tomasz Knapik.
W moim przypadku ten boski sen na jawie zwykle kończy się nagle i dramatycznie – deska rozdzielcza mojego samochodu robi się ciemna i zaczyna się dachowanie. Innym razem zhakowany pojazd prowadzony przez sztuczną inteligencję uderza w mój i ląduję w rowie.
Wygląda na to, że wiele osób ma podobne obawy. Wyniki ankiety, przeprowadzonej przez PCMagazine na temat technologii autonomicznych pojazdów, która przebadała 2 016 osób i zawierała pytania dotyczące zabawek STEM, sztucznej inteligencji i samochodów autonomicznych, pokazują, że aż 45 procent ankietowanych przyznało, że obawy mają poważne obawy co do poziomu bezpieczeństwa nowych technologii.
Najczęściej słyszymy o samochodach autonomicznych, gdy biorą udział w wypadku – nawet gdy nie wiadomo do końca czy winien jest kierowca, czy sztuczna inteligencja, kilka śmiertelnych wypadków wystarczy, aby wzmocnić nasze najgorsze obawy. Mało kto ma problem z powierzeniem tworzenia playlisty utworów do ćwiczeń na siłowni algorytmowi, jednakże mało kto powierzyłby mu swoje życie.
Wysokie koszty zakupu i możliwość włamania oraz stracenia kontroli nad samochodem zajęły kolejne miejsca na liście obaw, odpowiednio 16 i 15 procent. Choć są to naprawdę wygórowane ceny, które wciąż nękają przemysł (marka Lidaralone może dodać 75 000 $ do ceny samochodu), hackowanie nie jest jednakże tak powszechne, jak mogłoby się wydawać. Dalej uplasowały się kolejno: nielegalne wykorzystanie informacji klienta przez korporację (8%), problemy z infrastrukturą oraz utrata pracy (po 7%).