Czy zakup BMW 6 to był dobry wybór? – TEST
21 kwietnia 2019Hyundai Elantra – niezła okazja, jest tylko jedno „ale”
22 kwietnia 2019Toyota jest bez dwóch zdań jedną z najbardziej nagradzanych marek świata motoryzacji. Sukcesu na taką skalę nie osiąga się jednak z dnia na dzień. Prawie 8 na 10 samochód w Afryce to właśnie Toyoty. Niemalże każda rodzina na świecie, która korzysta z samochodu, kiedyś posiadała model tej marki. Dla mieszkańców Afryki sam fakt, że Toyoty to samochody japońskiej produkcji wystarczy, aby przekonać ich do ich zakupu.
Jednakże większość dziejów Toyoty, miała miejsce podczas ekspansji marki na rynku japońskim. Oto 10 ciekawostek o Toyocie, których najprawdopodobniej nie znaliście!
1. Na samym początku istnienia marki jej nazwa brzmiała Toyoda, przez „D”.
Kiichiro Toyoda, najstarszy syn założyciela Toyoda Loom Works, Sakichiego Toyody, podjął decyzję o wejściu firmy na rynek motoryzacyjny — tak właśnie, w 1937 roku, powstało Toyota Motors Corporation. Od początku oficjalnie używaną nazwą była właśnie Toyoda (w j. ang.) oraz wersja tej nazwy zapisana w kanji. Jednakże wraz z rozwojem firmy i nowymi planami ekspansji na rynek amerykański, pojawiła się potrzeba na stworzenie logo, którego można by użyć zarówno na rynku japońskim jak i krajów anglojęzycznych. Firma zorganizowała konkurs na nową nazwę i to właśnie „Toyota” zdobyła najwięcej głosów. Popularność w Japonii nazwa ta zawdzięcza powiązaniu ze szczęśliwą liczbą 8 w języku tego kraju.
2. Najszybciej sprzedający się samochód
Od 1966 roku Toyota produkowała i sprzedawała model Corolla co średnio 37 sekund. Od 2013 roku tempo to wzrosło, a samochody sprzedawano co średnio 27 sekund. Sprzedaż osiągnęła niebywały wynik ponad 30 milionów pojazdów. Dodatkowo to właśnie Toyota Corolla jest najpopularniejszym modelem poruszającym się po afrykańskich drogach.
3. Najlepsza wartość ponownej sprzedaży
Według wielu badań przeprowadzonych w ciągu ostatniej dekady, Toyota posiada największą liczbę modeli z wysoką wartością podczas ponownej sprzedaży. Od Toyoty Land Cruiser z pojazdów użytkowych premium po hybrydową Toyotę Prius z pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi, jednostki Toyoty sprzedają się jak ciepłe bułeczki.
4. Stare modele Toyoty wciąż znajdują się na drogach
Jedną z podstaw sławy Toyoty jest trwałość marki. Niektórzy mówią, że Toyoty są wieczne — i nie jest to stwierdzenie dalekie od prawdy. Według statystyk 8% Toyot jest w dalszym ciągu w użytku. Zastanów się nad tym chwilę — ile starszych modeli Toyoty widujesz jednego dnia? No właśnie!
5. Wiodąca Marka Ekologiczna
To już oficjalne. Toyota wyprzedziła swoją konkurencję, wliczając inne dobrze znane marki, stając się wiodącą Marką Ekologiczną. W ubiegłym roku firma została oceniona przez Inter Mark Survey jako numer 1 wśród innych marek ekologicznych. Można powiedzieć, iż Toyota stara się dbać o środowisko.
6. Najlepiej sprzedająca się linia pojazdów
Według statystyk, Corolla to najlepiej sprzedający się typ samochodu na całym świecie. Od 2013 roku całkowita liczba sprzedanych Toyot Corolla osiągnęła 30 milionów. Jakby tego było mało, Corolle są najlepiej sprzedającymi się pojazdami od 1997 roku, gdy połączona ilość sprzedanych modeli przekroczyła 30 milionów. Można by pomyśleć, że w dzisiejszych czasach, przy zagęszczeniu rynku, Toyota spotkałaby się ze znacznie cięższą rywalizacją, jednakże Corolla w dalszym ciągu utrzymuje się na pierwszym miejscu.
7. Największa liczba patentów
Rekord wynosi ponad 1000 patentów globalnych. Jego właścicielem jest właśnie Toyota! Firma jest gotowa do wprowadzenia licznych nowych modeli pojazdów w niedalekiej przyszłości. Oznacza to, że możemy oczekiwać wielu innowacyjnych rozwiązań stworzonych przez tę znaną markę. Przyszłość nadchodzi!
8. Najlepsze nowe technologie
W 2016 roku Toyota stała się pierwszym producentem samochodów, który będzie sprzedawał komercyjny pojazd napędzany ogniwami wodorowymi. Obecnie, Toyota Mirai znajduje się w produkcji w liczbie 700 sztuk. Toyota prowadzi prace nad technologią ogniw paliwowych od ponad 20 lat.
9. Globalny biznes
Jednym z najbardziej zdumiewających faktów na temat Toyoty jest to, że marka ta jest bardziej rozpoznawalna niż Coca-Cola. Coca-Cola dotarła do nieco ponad 100 narodów. Jednakże Toyota posiada swoje placówki w 170 krajach — cały czas wchodząc na nowe rynki. Marka dokłada wszelkich starań, aby pasjonaci motoryzacji z każdego kraju mieli dostęp do jej samochodów.
10. Wielki budżet badawczo-rozwojowy
Zastanówmy się nad tym przez chwilę: co roku Toyota wydaje ponad 9 miliardów dolarów (tak, amerykańskich) na budżet badawczo-rozwojowy przyszłych koncepcji, projektów i wszelkiego rodzaju technologii samochodowych. Wszystko to po to, aby zapewnić jak najlepsze produkty dla swoich klientów.
Źródło: https://carfromjapan.com/article/industry-knowledge/10-interesting-facts-about-toyota/