Suzuki Swift Sport 1.4 Boosterjet 140 KM (MT) – acceleration 0-100 km/h
5 kwietnia 2019Renault Kadjar FL 1.3 TCe 160 EDC test PL Pertyn Ględzi
5 kwietnia 2019Samochody poczyniły wielkie postępy w ostatnich latach, stając się czystsze dla środowiska i bardziej ekologiczne, ale jak twierdzi Divergent Microfactories wciąż mają długą drogę do pokonania. Problem, jaki widzi firma, polega na tym, że podczas gdy układy napędowe stały się czystsze dzięki wykorzystaniu alternatywnych źródeł energii, takich jak akumulatory i ogniwa paliwowe, produkcja jest bardziej brudna niż kiedykolwiek. Start-up przedstawia całkowicie nowe rozwiązanie, które nazywa „pierwszym na świecie super-samochodem produkowanym w technologii 3D”.
Firma Divergent Microfactories z siedzibą w Kalifornii została założona przez Kevina Czingera, który założył także Coda Automotive. Z Codą skupił się na sprzątaniu autostrad, promując adopcję pojazdów elektrycznych. Samochód elektryczny Cody nie odniósł sukcesu, a firma złożyła wniosek o upadłość w 2013 roku, pojawiając się jako nowo zorganizowana firma Coda Energy, która koncentruje się na magazynowaniu energii w zastosowaniach komercyjnych i przemysłowych.
Czinger odwrócił teraz swoją uwagę od dróg i zaplecza branży, pracując nad stworzeniem czystszego, bardziej wydajnego modelu produkcji opartego na druku 3D.
Znacznie większy procent całkowitej emisji spalin pochodzi z materiałów i energii potrzebnej do jej wyprodukowania, wyjaśnił podczas przemówienia wygłoszonego podczas zeszłomiesięcznej konferencji O’Reilly Solid Conference. „Sposób, w jaki produkujemy samochody, jest w rzeczywistości znacznie większym problemem niż to, w jaki sposób napędzamy nasze samochody”.
Gdy był młodszy, Czinger zaczął formułować prostszą, mniej scentralizowaną koncepcję produkcji samochodowej opartą na trójwymiarowym, aluminiowym złączu podwozia, które nazywa węzłem. Węzeł jest wytwarzany przez topienie proszku aluminiowego przy użyciu laserowego systemu drukującego. Poszczególne węzły łączą ze sobą strukturalne rury z włókna węglowego, tworząc modułową obudowę.
Divergent Microfactories twierdzi, że jego podwozie oparte na węzłach waży około 90 procent mniej niż przeciętne podwozie samochodu i wymaga znacznie mniej materiału i energii do produkcji. W rzeczywistości, wprowadzając tę koncepcję, węzły i rury na całe podwozie znajdowały się w 120-litrowej torbie na ramię.
Divergent uważa, że jego drukowane w 3D węzły są analogiczne do węzłów Arduino, które otworzyły innowacje w elektronice, ukrywając złożoność technologiczną w interfejsie, z którym łatwo jest pracować. Dzięki zastosowaniu węzłów drukowanych w 3D firma Divergent twierdzi, że może znacznie zmniejszyć ilość miejsca, czasu i inwestycji wymaganych w produkcji samochodów. Po wydrukowaniu węzły umożliwiają zbudowanie obudowy w ciągu kilku minut w małej, prostej przestrzeni mikrowłókien. Budowanie rentownego samochodu nie będzie wymagało zasobów globalnej korporacji.
Samochód ma czterocylindrowy silnik turbo o mocy 700 KM (522 kW) i dwupaliwowym (gaz / CNG) i prawdopodobnie ma zdolność sprintu od 0 do 60 mph (96,5 km / h) w ciągu dwóch sekund. To jasne, że „uwierzymy, kiedy to zobaczymy”, ale wystarczy powiedzieć, że Blade wykorzystuje wydruki 3D technologicznie daleko wychodzące w przyszłość.
Podwozie Blade waży zaledwie 46 kg (102 funtów), a cały samochód wraz z nadwoziem kompozytowym i silnikiem o mocy 700 KM waży 635 kg (1,388 funtów). Daje to stosunek mocy do masy 1,1 KM / kg podobnie jak Koenigsegg One: 1 i Hennessey Venom F5.
Divergent Microfactories szacuje koszt opracowania tradycyjnej fabryki samochodów na 1 mld USD, co oznacza koszt mikrowłókna o wydajności 10 000 samochodów rocznie na około 20 mln USD.
Zanim nastąpi utopijna zmiana branży Divergent, firma ma do wykonania poważną pracę. Będzie musiał udowodnić, że jego metody konstrukcyjne są w stanie spełnić sztywne normy bezpieczeństwa motoryzacyjnego. Będzie również musiał udowodnić, że jego koncepcja mikrowłókna jest w stanie wypluć samochody tak skutecznie i tanio, jak twierdzono. Biorąc pod uwagę, że jego zestaw multimedialny nie zawiera ram czasowych ani wyceny Blade, składamy zarówno supersamochód, jak i demokratyzację produkcji samochodów na całym świecie w ramach „śmiałych pomysłów, o których mamy nadzieję dowiedzieć się więcej w przyszłości”
Źródło: https://carfromjapan.com/article/industry-knowledge/worlds-first-3d-printed-supercar/